Hyosung Comet

[TEIKKU]
Liittynyt:
28.1.2009 8:55
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut [TEIKKU] » 12.3.2012 18:30

Mitkä pitäis olla venttiilinvälykset? Mittasin takimmaisesta sylinteristä, niin oli imu 0.10mm ja pako 0.15mm. Ihan ok?
Katso myynnissä olevat kohteet!
R20+
Liittynyt:
11.3.2012 20:24
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut R20+ » 18.3.2012 15:00

noniin, elikkäs... olen haeskellut kevareita ja löysin tämän hyosungin. Tässä pari kysymystä:

Kone kestää kuulemma 80 000km ja sit sen jälkeen remppa tulossa? (katoin viestien perusteella)

Katoin Comettia ja 125 R malleja, toinen kulkee n.110 ja katteellinen malli n.130 (ainakin videoiden perusteella) niin onko nämä ihan samanlaisia, mutta R mallissa on vaan katteet? Onko mahdollista tilata ulkomailta R mallin katteet ja pistää sen comettiin jolloin ilmanvastus pienenee ja kulkee yhtä lujaa kuin R malli (eli 130)

Kiitän etukäteen vastauksista ;)
MPS
Pyörä:
Kawasaki ZR-7
Paikkakunta:
Kymenlaakso
Liittynyt:
7.11.2010 20:00
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut MPS » 24.3.2012 13:08

R20+ kirjoitti:Kone kestää kuulemma 80 000km ja sit sen jälkeen remppa tulossa? (katoin viestien perusteella)

Katoin Comettia ja 125 R malleja, toinen kulkee n.110 ja katteellinen malli n.130 (ainakin videoiden perusteella) niin onko nämä ihan samanlaisia, mutta R mallissa on vaan katteet? Onko mahdollista tilata ulkomailta R mallin katteet ja pistää sen comettiin jolloin ilmanvastus pienenee ja kulkee yhtä lujaa kuin R malli (eli 130)

Kiitän etukäteen vastauksista ;)


Ei ole eroa muussa kuin katteissa, siitä en osaa sanoa, onko R:ssä ruuvinpaikkoja johon katteet tulevat, joita ei N:ssä ole. Serkulla oli oma GT125N jolla oli ajettu 112000 (joista ajoi itse 65tkm) silloin kun se sen myi ja sanoi olevan alkuperäisillä männillä sun muilla sisuskaluilla. Huollossa oli mitattu puristukset sun muut arvot ja vielä silloin oli kaikki asiallisella tasolla. Perushuollot oli tehnyt ja öljyt vaihtanut joka talvi. Hyvä peruspyörä, koska ei ole kovin pikkukireä kone. Yksilöitä jokainen tietysti jo siinä vaiheessa, mutta yleisesti voin sanoa, että on hyvä peruspyörä, eikä ryystä menovettä paljoakaan. Jos se vauhti kuitenkin menee väännön edelle, ei tämä ole ehkä "se oikea" pyörä.

PS. Olen kellottanut omaan nakuun 140 km/h MITTARIIN, joten kyllä se katteetonkin kulkee hyvissä olosuhteissa
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.
Jerttu
Pyörä:
Vaihtuu kohta autoon :(
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
17.5.2009 23:35
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Jerttu » 24.3.2012 18:50

Taitaa näyttää vähän liikaa toi sun mittaris. :)
MPS
Pyörä:
Kawasaki ZR-7
Paikkakunta:
Kymenlaakso
Liittynyt:
7.11.2010 20:00
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut MPS » 29.3.2012 19:44

Saattaa olla :lol:

Tosin en oo sen jälkeen enkä sitä ennen saanu missään muualla yli 120 lasiin... Mulla ainakin tuntuu "turbo" heräävän tossa 10500 rpm:n kohdalla, tiä sitte mistä johtuu... Sillon muna-asennosta kun satuin vilkasemaan ni oli kyllä kierroslukumittarikin jo asteikon ulkopuolella... Hyvin Comettikin näyttää kierroksia kestävän :lol:

Ja kyllä, todellista nopeutta tolloin ei tosiaan ollu kun korkeintaan 130, tuskin sitäkään.
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.
Haabbis
Pyörä:
Hyosung Comet 125 -03
Paikkakunta:
Isojoki
Liittynyt:
29.3.2012 20:15
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Haabbis » 29.3.2012 20:25

Olis pieni ongelma tos hyosungis. Tosiaan otin kevarin talvisäilöstä ja rupesin sitte tulppia vaihtaan jne. Sitte koitti hetki kun yritin käynnistää, ensiks ihan ilosesti lähti ja sammu samantein, sitte se rupes jo vähä paremmin käymää hetken tappelun jälkeen. MUTTA huomasin että valuu bensaa imukauloista (ihan uudet imukaulat) ja myöskin kaasarista kenties kohon kammiosta(?), mutta ihmettelen että miten se on mahdollista. Koska kohokammio on kiinni eikä sieltä pitäisi vuotaa, imukaulat kiristetty kunnolla eikä pitäisi vuotaa. Sitte koneesta: pätkii hirveesti, käy välillä vaan toinen pytty. Saa bensaa ihan sairaan paljon, koska kun ottaa kaasarit pois niin imukaulat ihan täynnä bensaa. Mikä ois vikana, kun nyt koko päivän laittanu eikä ***** millää meinaa toimata!!! Johtusko siitä, kun nyt puolivuotta ollut tallissa että ois venttiilien säädöt perseellään? :itku: :itku: :itku:
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut kersti91 » 2.4.2012 19:19

Neulaventtiilit jumissa kaasareissa. Päästävät bensaa kaasariin valtoimenaan eikä niinkuin pitäisi eli kohokammio täyteen.

Tarkista samalla alipaineletkujen kunto, ovatko hapertuneet.
Tarkista kampiakselin stefa.
xtrem3
Pyörä:
Honda crm 125
Paikkakunta:
Tre
Liittynyt:
9.4.2009 21:35
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut xtrem3 » 1.5.2012 18:34

On nuo etupumput hikoilleet jo pari tuhatta kilometriä ja nyt kun olin lähtemässä ajamaan, niin huomasin pihakivetyksellä vasemman etupumpun kohdalla pienen lammikon keulaölppää. Eli nyt ois keulahuoltoa tiedossa. Onko mitään vinkkejä, mitään erikoistyökaluja mitä tarvitsis tms?
Niin ja se tärkein kysymys, kuinka jäykkää öljyä? Tarkoitus olisi saada hitusen jäykempi keula, kuin vakiona.
nazc
Pyörä:
Hyosung Comet 125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
14.9.2008 12:26
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut nazc » 3.5.2012 18:18

Nyt olis myynnissä vuoden 2006 lopussa käyttöön otettu komeetta! Halvalla lähtee :) Myyn pois isomman alta http://www.nettimoto.com/hyosung/comet/1300134
Waltzuu
Pyörä:
Hyosung Comet 125
Paikkakunta:
Kerava/Tuusula
Liittynyt:
24.1.2012 13:07
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Waltzuu » 21.5.2012 19:59

Tulossa tuollainen cometti pihaan loppuviikosta ja edellinen omistaja sanoi, että pyörään voisi vaihtaa suutinsarjan. Kertokaas mistä tuollaisia suutinsarjoja saa, kun itse en etsiessäni ole löytänyt. Ilmeisesti pitää porata luisteihin jotain, mutta onistuuko homma itse tehtynä? Mopoon olen vaihtanut suuttimia, joten homma tuskin mahdoton, mutta tuo porailu mietityttää :D
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 21.5.2012 20:54

dynojet suutinsarjaa todennäköisesti tarkoitti saa duell jälleenmyyjiltä ja netistä esim. mc scatter.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
xtrem3
Pyörä:
Honda crm 125
Paikkakunta:
Tre
Liittynyt:
9.4.2009 21:35
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut xtrem3 » 29.5.2012 19:01

Miten olette säätäneet venttiilejänne? Eihän niitä voi säätää, muuten kuin vaihtamalla shimmejä..?
Waltzuu
Pyörä:
Hyosung Comet 125
Paikkakunta:
Kerava/Tuusula
Liittynyt:
24.1.2012 13:07
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Waltzuu » 31.5.2012 11:55

Tuota suutinsarjaa kysellyt monesta paikasta ja mistään ei tunnu löytyvän...
Tiedä sitten onko suutinsarjasta hyötyä, kun cometti puutuu siinä 5000 rpm kohdalla, vai onko kaasarin säädöt muuten vain metsässä? :D
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut kersti91 » 2.6.2012 13:09

Olisko kenelläkään ylimääräistä takajarrusatulaa?
Tarkista kampiakselin stefa.
Waltzuu
Pyörä:
Hyosung Comet 125
Paikkakunta:
Kerava/Tuusula
Liittynyt:
24.1.2012 13:07
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Waltzuu » 9.6.2012 18:28

Rupeaa selkenemään mikä vaivaa Hyosungia...
Availin tuossa kaasarit ja kas kummaa suutinsarja modit tehty ja suuttimet vaihdettu (95, 98).
Mutta alakierroksilla edelleen puutumista. Katselin tuossa kaasareiden räjäytyskuvaa ja tuli huomattua, että kaasareiden neuloissa olevat jouset ovat nyt väärässä kohdassa. Huomenna taas kaasarit auki ja kokeillaan jousta eri kohtaan...edellinen omistaja luultavasti kasannut nuo päin metsää ja minä samalla tavalla, kun olivat alunperin... :D

EDIT: Nyt neulat oikein ja puutuminen hävinnyt...nyt nappaa kierroksia todella nätisti ja vääntää alhaalta :D