GasGas SM/EC 125

--Ålli
Pyörä:
GasGas EC EX! Husqvarna WRE 2006
Paikkakunta:
pudasjärvi
Liittynyt:
3.3.2010 19:28
Re: GasGas SM/EC 125

ViestiKirjoittanut --Ålli » 7.5.2011 16:06

JL- kirjoitti:Oks toi 10 lämpöarvon tulppa muka oikee? 9 se muissa piikeissä on.



Tuommosta ne mulle ehottivat liikkeessä ja kyllä tuo hyvin toimi. muttta elikkä siis onko normaalia että tulpalle tulee 18v.. 2 uudella tulpalla kokeillu ja joutuu työntämään reilu 100m että lähtee käyntiin.. sen jälkeen toimii ihan hyvin siihen asti että sammuttaa ja antaa olla 5min :|

eise kipinääkään enää anna :lol:
HAAL
Pyörä:
GasGas EC ja 125cc monkey
Paikkakunta:
jytky
Liittynyt:
5.5.2009 18:07
Re: GasGas SM/EC 125

ViestiKirjoittanut HAAL » 8.5.2011 20:50

onko kellään tietoa mitä olis voinut käydä kun olin ajamassa montuilla ja tuli lähetettyä kunnolla kun rengas tuli takas maahan niin näytti kun polttimo (pitkät oli päällä) olisi palanut. Sitten laitoin lyhyet päälle ja toimi ihan normaalisti, sitten vähän ajan päästä sammus loputkin valot + mittarin valot paloi vain kun antoi kierroksia. takavalo toimii normaalisti.

Mihin tulee cdi:n oranssi ja musta johto kiinni, kun on tällä hetkellä irtonaisina??
huhtala_
Pyörä:
honda monkey, gasgas ec 125
Paikkakunta:
iitti
Liittynyt:
29.4.2009 21:38
Re: GasGas SM/EC 125

ViestiKirjoittanut huhtala_ » 9.5.2011 21:08

olin jo innoissani tulossa kertomaa vikaa gasgasin tirrauksee mut löytykin jo näköjää vika.itellä siis tulpan kärkiväli oli liian suuri. uudesta tulpasta ku pienenti pikkuse väliä ni alko toimimaa
--Ålli
Pyörä:
GasGas EC EX! Husqvarna WRE 2006
Paikkakunta:
pudasjärvi
Liittynyt:
3.3.2010 19:28
Re: GasGas SM/EC 125

ViestiKirjoittanut --Ålli » 9.5.2011 21:58

ströbö kirjoitti:onko kellään tietoa mitä olis voinut käydä kun olin ajamassa montuilla ja tuli lähetettyä kunnolla kun rengas tuli takas maahan niin näytti kun polttimo (pitkät oli päällä) olisi palanut. Sitten laitoin lyhyet päälle ja toimi ihan normaalisti, sitten vähän ajan päästä sammus loputkin valot + mittarin valot paloi vain kun antoi kierroksia. takavalo toimii normaalisti.

Mihin tulee cdi:n oranssi ja musta johto kiinni, kun on tällä hetkellä irtonaisina??


oranssi ja musta tulee yhteen jos en nyt ihan väärin muista niitä värejä.
E: mulla ei vaikuttanu mitenkään käyntiin tuo vaikka on irti/paikollaan nuo johot, oon käsittäny et ne on joku sytytys ennakko homma tai jtn crossi sähköhommia, valaiskaapa muuten jos oon väärässä ois kiva tietää niiden oikia tarkotus
E: muuttaa sytytystä nuo johdot. kysyin ahvalalta
Mulla on ihan sama ongelma että valot välkkyy/ toimii vain korkeilla kiekoilla :s
Ittelen ainaki on staattorissa käämeistä jo lakat rapissu ajan saatosssa pois, en tiiä sitte että vaikuttaako miten että ne pikkusen heiluu. olis nyt tarkotuksena sivellä uuuet lakat päälle tässä ku männä vaihan ja kipinä ongelmaan perehdyn ja nuita valoja kattelen :) Kovasti tuo tekis mieli ajamaan ku kortinki sain vaan kerkesin mää 1 päivän sillä kylällä pörrätä :D nyt on hyvä tehä remppaa ;)
Viimeksi muokannut --Ålli päivämäärä 10.5.2011 15:53, muokattu yhteensä 1 kerran
HAAL
Pyörä:
GasGas EC ja 125cc monkey
Paikkakunta:
jytky
Liittynyt:
5.5.2009 18:07
Re: GasGas SM/EC 125

ViestiKirjoittanut HAAL » 9.5.2011 23:15

oorait :) kerro jos lakkaminen auttaa. en usko kuitenkaan usko että olisi sama vika kuin mulla, koska polttimo oli palanut ja myös parkki eli on päässyt lyömään jostain maihin tai sitten on jännitteensäädin varmaan paskana. mut nyt on suurin osa sähköistä siistitty. Huomenna hakemaan uusia polttimoita ja kokeilemaan palaako uudestaan. mittari on taas ruvennut toimimaan normaalisti.
niin tekee mieli ajamaan, ku noin hienot kelitki on :D mullakin enää 10pv suorituskieltoa jäljellä :P sitte sais sen kevari kortin vihdoin ja viimein.
--Ålli
Pyörä:
GasGas EC EX! Husqvarna WRE 2006
Paikkakunta:
pudasjärvi
Liittynyt:
3.3.2010 19:28
Re: GasGas SM/EC 125

ViestiKirjoittanut --Ålli » 12.5.2011 22:35

Nyt ois hyvät neuvot paikallaan... gg ei suostu herämään käyntiin vaikka saa pensaa tulppa toimii, kipinän antaa... laittelin uuen männän sisään ja pitäs sisään päästä ajamaan :) eikä toiminu ennen männän vaihtoakaan
EGo0s
Pyörä:
Ex(c)
Liittynyt:
3.7.2009 17:43
Re: GasGas SM/EC 125

ViestiKirjoittanut EGo0s » 13.5.2011 16:56

--Ålli kirjoitti:Nyt ois hyvät neuvot paikallaan... gg ei suostu herämään käyntiin vaikka saa pensaa tulppa toimii, kipinän antaa... laittelin uuen männän sisään ja pitäs sisään päästä ajamaan :) eikä toiminu ennen männän vaihtoakaan

Ootko koittanu toisella tulpalla. Jos tulppa antaa kipinää, se ei silti tarkota sitä että se toimis.
huhtala_
Pyörä:
honda monkey, gasgas ec 125
Paikkakunta:
iitti
Liittynyt:
29.4.2009 21:38
Re: GasGas SM/EC 125

ViestiKirjoittanut huhtala_ » 13.5.2011 18:56

--Ålli kirjoitti:
ströbö kirjoitti:onko kellään tietoa mitä olis voinut käydä kun olin ajamassa montuilla ja tuli lähetettyä kunnolla kun rengas tuli takas maahan niin näytti kun polttimo (pitkät oli päällä) olisi palanut. Sitten laitoin lyhyet päälle ja toimi ihan normaalisti, sitten vähän ajan päästä sammus loputkin valot + mittarin valot paloi vain kun antoi kierroksia. takavalo toimii normaalisti.

Mihin tulee cdi:n oranssi ja musta johto kiinni, kun on tällä hetkellä irtonaisina??


oranssi ja musta tulee yhteen jos en nyt ihan väärin muista niitä värejä.
E: mulla ei vaikuttanu mitenkään käyntiin tuo vaikka on irti/paikollaan nuo johot, oon käsittäny et ne on joku sytytys ennakko homma tai jtn crossi sähköhommia, valaiskaapa muuten jos oon väärässä ois kiva tietää niiden oikia tarkotus
E: muuttaa sytytystä nuo johdot. kysyin ahvalalta
Mulla on ihan sama ongelma että valot välkkyy/ toimii vain korkeilla kiekoilla :s
Ittelen ainaki on staattorissa käämeistä jo lakat rapissu ajan saatosssa pois, en tiiä sitte että vaikuttaako miten että ne pikkusen heiluu. olis nyt tarkotuksena sivellä uuuet lakat päälle tässä ku männä vaihan ja kipinä ongelmaan perehdyn ja nuita valoja kattelen :) Kovasti tuo tekis mieli ajamaan ku kortinki sain vaan kerkesin mää 1 päivän sillä kylällä pörrätä :D nyt on hyvä tehä remppaa ;)

meikkikselki rupes vilkkuu sillonku ajoin sitä kotii ja staattorin vaihdolla korjaantu.joku äijä niitä korjaa.kannattaa ottaa selville ja korjauttaa ja samalla pyöräyttää pikkusen lisää lankaa.
--Ålli
Pyörä:
GasGas EC EX! Husqvarna WRE 2006
Paikkakunta:
pudasjärvi
Liittynyt:
3.3.2010 19:28
Re: GasGas SM/EC 125

ViestiKirjoittanut --Ålli » 13.5.2011 19:54

EGo0s kirjoitti:
--Ålli kirjoitti:Nyt ois hyvät neuvot paikallaan... gg ei suostu herämään käyntiin vaikka saa pensaa tulppa toimii, kipinän antaa... laittelin uuen männän sisään ja pitäs sisään päästä ajamaan :) eikä toiminu ennen männän vaihtoakaan

Ootko koittanu toisella tulpalla. Jos tulppa antaa kipinää, se ei silti tarkota sitä että se toimis.



Kaverin mopossa ja toisen hussessa kyllä toimii ne tulpat :|
depod
Pyörä:
Gas Gas SM
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
30.7.2009 19:57
Re: GasGas SM/EC 125

ViestiKirjoittanut depod » 15.5.2011 20:32

Osaako joku sanoa mistä syystä GG leikkasi? ajoin noin 120kmh ja päästin kaasusta ja olin juuri vetämässä kytkimestä kun veti koneen lukkoon? voiko johtua tyhjäkäynti suuttimestä joka oli kokoa 58.
Ricede
Pyörä:
GasGas ec 300 -10
Paikkakunta:
Konnevesi
Liittynyt:
23.4.2008 21:50
Re: GasGas SM/EC 125

ViestiKirjoittanut Ricede » 15.5.2011 21:06

Väärä ajotapa? Ajoitko kaasupohjassa vai pintakaasulla? Ylhäältä laihalla, yms.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa
depod
Pyörä:
Gas Gas SM
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
30.7.2009 19:57
Re: GasGas SM/EC 125

ViestiKirjoittanut depod » 15.5.2011 21:23

Ricede kirjoitti:Väärä ajotapa? Ajoitko kaasupohjassa vai pintakaasulla? Ylhäältä laihalla, yms.

Voi olla. pintakaasulla ajelin.
Ricede
Pyörä:
GasGas ec 300 -10
Paikkakunta:
Konnevesi
Liittynyt:
23.4.2008 21:50
Re: GasGas SM/EC 125

ViestiKirjoittanut Ricede » 15.5.2011 22:58

Jaa no, sitten vika ei ollut kuin kuskissa.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa
depod
Pyörä:
Gas Gas SM
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
30.7.2009 19:57
Re: GasGas SM/EC 125

ViestiKirjoittanut depod » 16.5.2011 0:40

Ricede kirjoitti:Jaa no, sitten vika ei ollut kuin kuskissa.

No ensi kerralla viisaampi. :D
Yrskä_
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing, Tunturi City, Tunturi Start
Paikkakunta:
Muutama metri alle Rovaniemen
Liittynyt:
23.1.2011 0:32
Re: GasGas SM/EC 125

ViestiKirjoittanut Yrskä_ » 16.5.2011 0:44

Miten se pitäis oikeaoppisesti pysäyttää kovista vauheista? Kytkin pohjaan ja kaasuttelua?