Hyosung Comet

N1k5u
Pyörä:
Hyosung Comet 125, Solifer SFR, Honda Monkey, Baotian Monkey ja Fude 110
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.11.2010 3:32
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut N1k5u » 5.4.2013 0:18

Kaikki muu pitäis olla kunnossa, mutta nuo alipaineletkut pitää tarkastaa.
jos tuon synkronoinnin tekee niin sanotusti perstuntumalla ja koittaa jollain että molemmissa läppäventtiileissä on sama rako vai pitääkö käydä oikeen liikkeessä synkronoimassa?

Ja tulppien väri on...
Kuva
If You Wanna Win, Employee a Finn
''Mut kuka nyt jaksais pihistellä, kaiken se joka tapauksessa syö mitä sinne tankkaa...''
xtrem3
Pyörä:
Honda crm 125
Paikkakunta:
Tre
Liittynyt:
9.4.2009 21:35
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut xtrem3 » 5.4.2013 17:22

Tulppien väri on merkkiä...MEHR BENZIN!
N1k5u
Pyörä:
Hyosung Comet 125, Solifer SFR, Honda Monkey, Baotian Monkey ja Fude 110
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.11.2010 3:32
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut N1k5u » 5.4.2013 18:37

Eli se taitoo koko systeemi haroa ilmaa jostaki välistä...
If You Wanna Win, Employee a Finn
''Mut kuka nyt jaksais pihistellä, kaiken se joka tapauksessa syö mitä sinne tankkaa...''
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut kersti91 » 7.4.2013 18:12

Kääntele ja vääntele alipaineletkuja, niin näet halkeamat. Alkuperäiset harmaat letkut voi suosiolla vaihtaa uusiin, niin on se ainakin poissuljettu...

Saa tarjota Cometin etujarrulevyä!
Tarkista kampiakselin stefa.
Waltzuu
Pyörä:
Hyosung Comet 125
Paikkakunta:
Kerava/Tuusula
Liittynyt:
24.1.2012 13:07
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Waltzuu » 7.4.2013 19:55

Pitäisi Cometista tarkistaa venttiilien välykset, kun ei ole tietoa milloin on viimeeksi katsottu.
Onko tuo miten paha homma, ilmeisesti mahdollinen säätö tapahtuu säätöpalojen avulla?
Löysin tuolta ihan pätevän oloiset ohjeet: http://www.manualslib.com/manual/406853 ... =19#manual
Jos jollakulla on hyviä ohjeita/vinkkejä, niin kertokaahan :D
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut kersti91 » 7.4.2013 21:05

Ei välttämättä tartte.
Tarkista kampiakselin stefa.
Waltzuu
Pyörä:
Hyosung Comet 125
Paikkakunta:
Kerava/Tuusula
Liittynyt:
24.1.2012 13:07
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Waltzuu » 12.4.2013 20:50

Nyt vaivaa comettia jonkin asteinen ongelma.
Puhdistin cometista kaasarit, kun ei käynyt kunnolla ja paskaahan sieltä löytyi.
Nyt toimi hetken aikaa normaalisti, mutta sitten alkoi pätkimään.
Eli kiihdyttäessä ei vedä kunnolla (jurnuttaa keski kierroksilla) ja hetken ajan päästä saattaa lähteä kiihtymään normaalisti.

Ennen ajoon lähtöä kävi hyvin ja kaasarin luistit liikkuivat, niin kuin pitää.
Itse pohtinut, että vika mahdollisesti bensan saannissa tai jossakin päin sytytystä.
Tai sitten luistit eivät liiku kunnolla.

Rupeaa jo tuon säätäminen käymään sen verran pahasti hermoille, joten jos joku keksii mistä voisi kiikastaa, niin kertokaahan :)


Ja nyt on tehty:
-uusi bensansuodatin
-tankin puhdistus
-kaasareiden puhditus perusteellisesti
-uudet tulpat (väri musta, eli ei käy laihalla)
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut kersti91 » 12.4.2013 23:44

Bensapumppu toimii ja sen alipaineletku ok?
Tarkista kampiakselin stefa.
Waltzuu
Pyörä:
Hyosung Comet 125
Paikkakunta:
Kerava/Tuusula
Liittynyt:
24.1.2012 13:07
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Waltzuu » 13.4.2013 18:10

Tuli tuossa pihalla käytettyä comettia.
Kaasareiden luistit nousevat samaan aikaan, joten niissä tuskin on vikaa.
Kaikki letkut näyttävät ehjiltä.
Paikallaan pyörä kävi ja kiersi normaalisti.
Jos bensapumpussa on jotain häikkää, niin voiko se oireilla vain satunnaisesti?
Kun välillä toimii, kuin se kuuluisa junan vessa ja välillä taas ei tunnu muuta kuin pätkivän.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut kersti91 » 13.4.2013 19:47

Ihan seki et mitkä suuttimet on kiinni? Jos on nii et ajossa toppailee mut paikallaa pelaa ni kytke yhteen kytkinkahvan turvakytkin ja sivujalan turvakytkin. Ne on muutamassa pyörässä kenkkuillu ja jos vähääkään rikki ni voi tärinästä pysäyttää menon.

Mielestäni turhia varusteita, mutta jos tapana starttailla pyörää ilman että on itse kyydissä niin voi lähteä karkuun ja kipata...
Tarkista kampiakselin stefa.
Waltzuu
Pyörä:
Hyosung Comet 125
Paikkakunta:
Kerava/Tuusula
Liittynyt:
24.1.2012 13:07
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Waltzuu » 13.4.2013 20:00

Pitää ohitella nuo kytkimet. Suuttimet ovat 95 ja 98.
Luisteihin on myös porattu ne rei'ät sekä ilmanputsaria avarrettu.
Slawi
Pyörä:
GSF1200, CRF230F
Liittynyt:
19.5.2011 17:42
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Slawi » 14.4.2013 16:16

Käväsi mielessä, että eikös näihi piikkisiin Cometteihin menisi 250cc Cometin kone pulttaamalla kiinni? Olis aika herkku jos sattuis jostai löytymää käytetty 250 :P
Waltzuu
Pyörä:
Hyosung Comet 125
Paikkakunta:
Kerava/Tuusula
Liittynyt:
24.1.2012 13:07
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Waltzuu » 14.4.2013 18:22

Näissähän on sama runko kuin 250cc?
Joten loogista olisi, että moottorin kiinnikkeet ovat samanlaiset.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut kersti91 » 16.4.2013 18:02

Ei niitä löydy. Saksasta saattaa löytyä 1500 € ja jenkeistä 1000 €. Siihen rahdit 100-300 € päälle, ei kannata.

Tässä lainaus vanhasta 250cc-keskustelusta :
Muuramelainen kirjoitti:
"250cc on 48.8 mm iskupituus, kun taas piikissä 41.0.
Miten se on mahdollista samalla kampiakselilla?
Ehkä piikin kiertokanki on pidempi ja mäntä osuukin
oikeaan kohtaan, mutta hankipa todelliset mitat tietoon
ennenkuin menet ostamaan (sylinterin korkeus, männäntapilta
männälakeen, kiertokangen pituus). Käy suoraan kiinni on
tulkinnanvaraista. Osat ehkä menee kasaan, mutta käynti onkin
eri asia. Veikkaan, että puristukset on vähän hakusessa.
Tarkoittaakohan toi "corrected compression ratio"
puristussuhdetta alakuolokohdasta mitattuna vai imuventiilin
suljettua? Oli miten oli, ilman kampiakselin vaihtoa kuutioita
löytyy vain 210. Mutta ota huomioon, siinä sylinterin kyljessä
lukee sitten 250. Keksi joku selitys virkavallalle, tai hio
pois siististi ja peitä jäljet."


Muuramelainen on jälleen tehnyt hyvää insinöörintyötä!
Iskunpituuksissa (kampiakselissa) on eroa ja samoin
sylinteriputkien pituuksissa.
GT250:ssä on kokonaisuudessaan 5,7 mm pidempi sylinteriputki,
josta vapaa puristussuhteesta riippumaton osa, eli helmaosa on
7 mm pidempi. Tämä on helppo koneistamossa työstää pois.
Pahin juttu on että GT250:n sylinteri on puristussuhteeseen
vaikuttavalla osalla 1,3 mm matalampi kuin GT125:n. Tämä pitää
ottaa huomioon mäntää valittaessa. Ja tosiaasia on että
iskutilavuus jää n. 210 cc tienoille.
Yksi mahdollinen vaihtoehto on yrittää putkittaa uudestaan
vanhat aihiot, jolloin tilavuutta voi kasvattaa vaikkapa 300-400 cc!

Jos nyt ymmärsin oikein, 250cc setin kansi on 1.3mm matalammalla,
kuin piikin. Kuinka korkealle 250cc mäntä nousee? Kiertokangen
pituus ja männän korkeus tapilta laelle olisi mukava tietää
muutenkin. Sylinteriä nostamalla saadaan mäntää vähän alemmas
kannen suhteen, eli tehdään/teetetään aluslevy vaan väliin.
Pitää ottaa huomioon, että pienemmällä iskulla tarvitaan
kuitenkin hiukan pienempi mäntä-kansi väli (jos vaan ventiilit
sen sallii), jotta puristukset saataisiin samaan 10.3:1.
Mielellään vähän korkeammallekin, kun ollaan muutenkin
virittelemässä.
Tarkista kampiakselin stefa.
Waltzuu
Pyörä:
Hyosung Comet 125
Paikkakunta:
Kerava/Tuusula
Liittynyt:
24.1.2012 13:07
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Waltzuu » 18.4.2013 19:09

Tuli tänään tehtyä pieni kokeilu ja nyt on aika selvää missä vika on.
Laitoin bensapumpulta tulevan alipaineletkun päähän ison ruutan ja pumppailin alipainetta, jolloin pyörä rupesi toimimaan normaalisti.
Taidan viikonloppuna vaihtaa kaikki bensa- ja alipaineletkut, joten jos näistä ongelmista päästäisiin lopullisesti :D