Atech kirjoitti:Enpä tiiä mikä tossa kusee, mutta jos musta käyrä antaa 0,55kgm (5.93657Nm) vääntöä kierroksilla 12600rpm, on tällöin vehkeessä on tehoa 7,1 kW. Tarkistakaapa.
Mistähän käyrä on peräisin?
Eipä sillä ettei tossa vois paljoa tehoa olla, mutta veikkaampa että tuo on päästä heitetty.
Siinä on varmastikin enemmän päästöjä kuin laki sallii..bullet kirjoitti:kuka niin väittää ? O_o
are- kirjoitti:Siinä on varmastikin enemmän päästöjä kuin laki sallii..bullet kirjoitti:kuka niin väittää ? O_o
Eli siihen pitää laittaa joku putki, teetättää kuristukset, penkittää, katsastaa.. Jos koko projekti on edes mahdollista.
Tuskin Mika Kallion piikkistä kotariakin saa rekisteriin vaikka kuinka kuristaisi ja lisäisi tarvittavat valot, vilkut jne.. Oikei huono esimerkki, mutta kuitenkin.
Atech kirjoitti:Enpä tiiä mikä tossa kusee, mutta jos musta käyrä antaa 0,55kgm (5.93657Nm) vääntöä kierroksilla 12600rpm, on tällöin vehkeessä on tehoa 7,1 kW. Tarkistakaapa.
No kai sen saa, mutta tämä olisi sama asia kuin ktm exc:stä olisi kaksi 4-t versiota: kisa ja katu. Katu tarjoaa koneelta kuvitellusti 11kw, eikä siitä saa juuri enempää irti, kuten on huomattu nelarin virittäminen on kallista. Kisa taas vaikka 16kw. Luuletko että kisakoneen saa rekisteriin, ja jos saakin niin kuinka kalliiksi se tulee? Sillä kun kyseessä ei ole mikään kuristettu versio kisapyörästä, vaan eikö kyseessä ole kaksi eri pyörää, jolloin vai teharin laittaminen ei tee siitä kisapyörää?Armas Paskiainen kirjoitti:No miten on mahdollista, että Kotarin exc piikkisen saa rekisteriin?
Jax_KiBez kirjoitti:On luultavasti sama konstruktio, mutta kaikki kannesta, venojen kautta pakoputkistoon on eri. Vois kuvitella että korkealla nokalla, kisaputkistolla, kovilla puristuksilla ja virtaavalla kannella ja kanavilla. Vauhtipyöräkin on varmasti paljon kevyempi.
Ja jos on edelliset luetellut virit niin tuo sivu sitten julkaistu "dyno"-taulukko vois pitää paikkansa.