TM 125cc

gassugassu
Liittynyt:
11.6.2010 18:59

ViestiKirjoittanut gassugassu » 9.7.2010 13:52

Mitä kaikkea tossa alakerran remontissa yleensä vaihdetaan? Paljonko ne osat maksaa?
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 9.7.2010 14:05

gassugassu kirjoitti:Mitä kaikkea tossa alakerran remontissa yleensä vaihdetaan? Paljonko ne osat maksaa?

kunnon mukaan kaikki tarpeellinen, itse kisaenskojen omistajat voi kertoo tarkemmin. konerempan hinta tulee sitten sen mukaan mitä vaihtaa ja tekeekö liikkeessä vai itse mutta n. 400-1200
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 9.7.2010 17:20

Kiertokanki, laakerit, stefat, tiivisteet ja tietty se mäntä samalla.

Palikat maksaa noin 500 e
Ricede
Pyörä:
GasGas ec 300 -10
Paikkakunta:
Konnevesi
Liittynyt:
23.4.2008 21:50

ViestiKirjoittanut Ricede » 14.7.2010 0:17

Olisi kiikarissa Tm -07, onko tuon vuoden laitoksissa mitään tyyppivikoja? Mitä Kannattaa pitää erityisesti silmällä kun lähtee Tm katsomaan?
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa
öräwä
Pyörä:
450 sx-f
Paikkakunta:
Joutsa
Liittynyt:
18.3.2007 18:26

ViestiKirjoittanut öräwä » 14.7.2010 0:31

Samoja hommia ku muutakin moottoripyörää ostaessa.
Koneen äänet, pyörien laakerit, jarrujen kunto, nestevuodot, yleisilme...
Muovit toki saa halvalla, mutta jos ne on heikossa hapessa, niin hinnasta voi tinkiä ;)
V-V-VVjalkåkenäläinänen
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 14.7.2010 0:33

näissähän ei tainnu edes mitään tyyppivikoja olla, joku tais joskus mainita että kiksin(?) jousi ois aika heikkoo tavaraa tai jotain
-sakke-
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
30.10.2007 17:39

ViestiKirjoittanut -sakke- » 14.7.2010 0:38

laazeri kirjoitti:näissähän ei tainnu edes mitään tyyppivikoja olla, joku tais joskus mainita että kiksin(?) jousi ois aika heikkoo tavaraa tai jotain

Eikös se ollu vaihteensiirtäjän jousi näis vehkeis menny useesti poikki?
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 14.7.2010 1:15

joo voipi olla, en niin tarkkaan muista mistä oli täällä puhetta jonkun aikaa sitten ;O
Samis*
Pyörä:
Tm
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
16.6.2008 19:41

ViestiKirjoittanut Samis* » 14.7.2010 12:40

-sakke- kirjoitti:
laazeri kirjoitti:näissähän ei tainnu edes mitään tyyppivikoja olla, joku tais joskus mainita että kiksin(?) jousi ois aika heikkoo tavaraa tai jotain

Eikös se ollu vaihteensiirtäjän jousi näis vehkeis menny useesti poikki?

Juup. 07vm ja vanhemmis ainaki. Tosin kerran sen vaihdoin ni ei o enää paukkunu.
http://www.motot.net/talli/kayttaja/76486
RealTaste
Pyörä:
Husaberg fs650 -04
Liittynyt:
3.6.2008 23:12

ViestiKirjoittanut RealTaste » 22.7.2010 2:11

Nyt alkaa olemaan kone kasassa. koneen kampura,laakerit,stefat,mäntä yms. kaikki vaihdetty.
Elikkä kuin paljon konetta pitää ajaa sisään tunneissa/kilometreissä? Ja kun puromotorilta markku sanoi että joutuu tilaamaan pa-säätimen luistit niin kuin kauan siinä menee että ne tulee?
E: miten ja mihin bilteman tuntimittari kytketään?
huss_
Pyörä:
Tm 250 Smr
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
30.9.2008 20:38

ViestiKirjoittanut huss_ » 22.7.2010 12:02

RealTaste kirjoitti:Nyt alkaa olemaan kone kasassa. koneen kampura,laakerit,stefat,mäntä yms. kaikki vaihdetty.
Elikkä kuin paljon konetta pitää ajaa sisään tunneissa/kilometreissä? Ja kun puromotorilta markku sanoi että joutuu tilaamaan pa-säätimen luistit niin kuin kauan siinä menee että ne tulee?
E: miten ja mihin bilteman tuntimittari kytketään?

Eiköhän yks tankillinen vähän rauhallisempaa ajoa riitä sisäänajoon. Tuntimittari käsittääkseni kytketään niin, että virta tulee tulpanjohdolta ja sitte toinen pää maihin, ihan varma en ole, ku ei oo tarvinnu asennella tuommosia. :|
Ex: Honda Monkey, Yamaha Dt -07, PitPro Standard 150 -08, Husqvarna Sm HE -09, Tm Smr 250 -04
Samis*
Pyörä:
Tm
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
16.6.2008 19:41

ViestiKirjoittanut Samis* » 22.7.2010 14:47

RealTaste kirjoitti:Nyt alkaa olemaan kone kasassa. koneen kampura,laakerit,stefat,mäntä yms. kaikki vaihdetty.
Elikkä kuin paljon konetta pitää ajaa sisään tunneissa/kilometreissä? Ja kun puromotorilta markku sanoi että joutuu tilaamaan pa-säätimen luistit niin kuin kauan siinä menee että ne tulee?
E: miten ja mihin bilteman tuntimittari kytketään?


Kunnon lämmitys ja kovaan ajoon. Voit tietysti pelata varmanpäälle sen yhden tankillisen jos haluat. Muista vaihdella öljyt aluksi noin 1h välein.
http://www.motot.net/talli/kayttaja/76486
seeimu
Pyörä:
250 nelkku Temmeli
Liittynyt:
13.4.2009 19:29

ViestiKirjoittanut seeimu » 22.7.2010 15:42

RealTaste kirjoitti:Nyt alkaa olemaan kone kasassa. koneen kampura,laakerit,stefat,mäntä yms. kaikki vaihdetty.
Elikkä kuin paljon konetta pitää ajaa sisään tunneissa/kilometreissä? Ja kun puromotorilta markku sanoi että joutuu tilaamaan pa-säätimen luistit niin kuin kauan siinä menee että ne tulee?
E: miten ja mihin bilteman tuntimittari kytketään?


Mulla on itellä just bilteman tuntimittari ja siinä on se punanen jäykkä johto, niin se pyöritetään tulpan johon ympärille.. sit siihe toisee johtoo teippii päälle, ettei osu mihkään.
RealTaste
Pyörä:
Husaberg fs650 -04
Liittynyt:
3.6.2008 23:12

ViestiKirjoittanut RealTaste » 25.7.2010 6:56

pitää ostaa tuo bilteman tuntimittari kohta. nyt on ajettu sisään lämmitetty kunnolla ja puolitankkia vähän nätimpää ajoa. pa säädin lukittuna yläasentoon uusia osia odotellessa ;d
jopa 1h välein? nyt olen ajanut 64km eli ne pitäisi periaatteessa nyt jo vaihtaa?tähän tarvis vahvistuksen että pitääkö lähtä ostaa lisää öljyä :D
Samis*
Pyörä:
Tm
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
16.6.2008 19:41

ViestiKirjoittanut Samis* » 25.7.2010 12:26

Mitä useammin vaihdat niitä öljyjä niin sitä parempi!
http://www.motot.net/talli/kayttaja/76486