Aprilia af1

Keppis-
Paikkakunta:
Järvenpää/Helsinki
Liittynyt:
18.8.2005 17:35

ViestiKirjoittanut Keppis- » 8.6.2008 18:58

AFI on kyllä ihan helvettiä purkaa jotta pääsee mäntään asti käsiksi, tulin just äsken siihen tulokseen
soup
Pyörä:
Aprilia AF1 & YZ 125
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
2.12.2005 20:31

ViestiKirjoittanut soup » 9.6.2008 14:49

Kertokaa nyt voiko vesipumpun toimintaa tarkistaa vai puranko koko alakerran?
Dayttoona
Pyörä:
isompi smoto haussa
Paikkakunta:
LemBois
Liittynyt:
25.5.2007 0:32

ViestiKirjoittanut Dayttoona » 9.6.2008 14:52

Ootte huolisanne vaan männistä ja ehkä sylintereistä vaikka leipasu jysäyttää koko alakertaa? Itellä ainaki oli monen saakelin millin klappia laakereissa leipomisen jälkeen. Suosittelen ainaki tarkistaa kun on kuitenki vanhasta rohjosta kyse. :D
Asenne tekee motoristin. Reissublogi Ahvenanmaan piikkireissulta!
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 9.6.2008 15:02

Niin, mutta yleensä leipomisessa kärsii vain mäntä ja vähän sylinteri. Tottakai jokaisessa koneen äkkipysähtymisessä kärsii alakertakin. Esim, ajat normaalisti ja takarengas menee lukkoon, niin siinäkin kone kärsii.
Jee Jee
jöllikkä
Paikkakunta:
littoinen
Liittynyt:
18.1.2006 22:00

ViestiKirjoittanut jöllikkä » 9.6.2008 16:47

voiko gilardoni 2 sylinterin porauttaa ku alkaa vähä väljältä tuntuu
Keppis-
Paikkakunta:
Järvenpää/Helsinki
Liittynyt:
18.8.2005 17:35

ViestiKirjoittanut Keppis- » 9.6.2008 17:48

Dayttoona kirjoitti:Ootte huolisanne vaan männistä ja ehkä sylintereistä vaikka leipasu jysäyttää koko alakertaa? Itellä ainaki oli monen saakelin millin klappia laakereissa leipomisen jälkeen. Suosittelen ainaki tarkistaa kun on kuitenki vanhasta rohjosta kyse. :D
Ei se niin vakava jysäys oo ku tyhjäkäynniltä leipoo :D
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 9.6.2008 18:54

QoAaLi- kirjoitti:Itellä samat jouset ja ei narina ollut niistä kiinni. Jos haluat oikein syyn tietää ilman mitään oivalluksia niin kytkin levyjen vaihdon yhteydessä on myös syytä vaihtaa välilevyt, koska ne ovat afin nariseva osa. Ne ovat siis hieman käyrät. Tästä syystä uudet levyt eivät kulu tasaisesti. Eli narina ongelmissa suosittelen molempien, niin massa kuin välilevyjen vaihtoa SAMALLA kertaa.


samaa mietin minäkin mutta eipä auttanut vaikka uusin kaikki kytkin levyt ja setti oli vielä se "racing" malli... pakko se on koittaa niitä jousia vaihtaa.. hitto on veemäinen kytkin.. eihän se yks päällä narise tai haittaa mut 2 päällä sit ku joutuu luistattaa enemmän..
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 9.6.2008 21:07

jöllikkä kirjoitti:voiko gilardoni 2 sylinterin porauttaa ku alkaa vähä väljältä tuntuu
ei voi jollei oo putkitettu, mut periaattees se kovakromi ei kulu et uutta mäntää sisään vaa.

mitäs sun sporost teki muute ohikulkutien varres tosa yks aamu?:D
QoAaLi-
Pyörä:
Ktm 660 smc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
10.5.2004 20:10

ViestiKirjoittanut QoAaLi- » 9.6.2008 21:25

joo heittäkää vaan uutta mäntää 0.05-0.07mm välyksellä ja unohtakaa porailut. hoonata toki saa.

Ja toi afin kytkin on tosiaan aika persoonallinen kapistus. Todennäkösesti et pääse eroon siitä 2 päällä narinasta, vaikka kuinka haluaisit...
nopeat syövät, hitaat eivät...
Dayttoona
Pyörä:
isompi smoto haussa
Paikkakunta:
LemBois
Liittynyt:
25.5.2007 0:32

ViestiKirjoittanut Dayttoona » 9.6.2008 21:38

Keppis- kirjoitti:
Dayttoona kirjoitti:Ootte huolisanne vaan männistä ja ehkä sylintereistä vaikka leipasu jysäyttää koko alakertaa? Itellä ainaki oli monen saakelin millin klappia laakereissa leipomisen jälkeen. Suosittelen ainaki tarkistaa kun on kuitenki vanhasta rohjosta kyse. :D
Ei se niin vakava jysäys oo ku tyhjäkäynniltä leipoo :D


No ehkä sitten :) Itellä olikin jotain tehopiikin luokkaa silloin.
Asenne tekee motoristin. Reissublogi Ahvenanmaan piikkireissulta!
Keppis-
Paikkakunta:
Järvenpää/Helsinki
Liittynyt:
18.8.2005 17:35

ViestiKirjoittanut Keppis- » 9.6.2008 21:46

Voi-han asd. Nyt tuli sen luokan ongelma että ei oo toista vastaan tullut. Eli en saa pyttyä irti koska en saa etummaisia pytyn kiinnitysmuttereita siitä syystä irti että mikään mun työkaluissa olevista hylsyistä, lenkeistä tai mistään muustakaan asianmukaisesta työkalusta ei m-a-h-d-u pytyn ja mutterin väliin.
Milläs helvetillä noi pitäs nyt sit irrottaa?
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 9.6.2008 21:51

kyl sinne jonku näkönen lenkki pitäis mahtuu, käyt vaik kaverilt lainaamas. tiiän kokemuksest et sen pitää olla melko kapee, ne 13 mutut on nii jämptei et mun neljästä 13mm lenkist 1 mahtuu sinne välii.

uudempii malleihi sitäki on parannettu(?) laittamal 11mm kannal olevat mutterit.
-jokke-
Pyörä:
1000rr, 600f
Liittynyt:
28.1.2005 16:45

ViestiKirjoittanut -jokke- » 10.6.2008 1:52

Onko kukaan ajanu 5000km-> aprillioillaan ilman tekniikka murheita?
Jotenki alkaa tuntuun et af1 ei ois järkevä valinta kevariksi :D
Jylpä91
Paikkakunta:
Hattula
Liittynyt:
1.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut Jylpä91 » 10.6.2008 14:16

MÄ OON :), ku sitä pitää hyvi ni kyl se kestää.
Baron
Pyörä:
F4i-03
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2004 19:50

ViestiKirjoittanut Baron » 10.6.2008 14:28

Keppis- kirjoitti:Voi-han asd. Nyt tuli sen luokan ongelma että ei oo toista vastaan tullut. Eli en saa pyttyä irti koska en saa etummaisia pytyn kiinnitysmuttereita siitä syystä irti että mikään mun työkaluissa olevista hylsyistä, lenkeistä tai mistään muustakaan asianmukaisesta työkalusta ei m-a-h-d-u pytyn ja mutterin väliin.
Milläs helvetillä noi pitäs nyt sit irrottaa?


Kun saat sen joskus irti niin kannattaa vaihtaa sinne 12 millin kannalla olevat mutterit, mahtuu lista jatkossa huomattavasti paremmin sinne väliin.