Murska kirjoitti:Se on ihan pinkan paksuudesta kiinni, 2T polttoaine ja huoltokulut on kaksinkertaiset verrattuna 4T koneeseen. Toki tehoakin on sitten tuplasti enemmän ja EXC:ssä on ajettavuutta 10x enemmän kuin halvoilla palikoilla kasatuissa 4T katukevareissa.
Mutta, jos pyörä tulee lähes kokonaan katukäyttöön niin 4T on fiksumpi ja helpompi sekä huolettomampi valinta. Jos nyt oltaisiin kevaria ostamassa niin valinta olisi Fantic, paljon laadukkaita osia eikä tarvii alkaa räpeltämään ulkonäköä tai putkistoa uusiksi. Maahantuojakin on toimivaksi todettu ja varaosia saa.
Mutta tällä varmasti ajaa pitempääki matkaa, kunhan muistaa antaa välikaasua, on huollettu hyvin ja bensaa on tankissa?
Kyselin tarjouksia näistä smotoina ja eräässä liikkeessä +300€ enskat mukaan (muissa liikkeissä yleensä +800€). Eihän sitä tiedä vaikka montulla innostuisi käymään sillon tällöin.
Katuajossa männänvaihto noin 60-80h välein monilla. Oulu Adventurella sanoivat ettei tarvi alakertaan alle 200h koskea, mutta huolto-ohjelmassa lukee "kaikki moottorilaakerit vaihdetaan" 80h (40h urheilukäytössä) kohdalla eli tarkoittaa myös alakerran laakereita? Kuinka kauan teil pytyt kestäny siedettävinä ilman et leiponu?
Ja tuli muuten käytyä katsomassa tuota Fanticcia Oulussa samalla ja ei kyllä napannut omaan silmään sitte yhtään.
Ja tietenki jos 4T niin 180cc laitan mutta, tuskin silläkään lähelläkään kotarin kiihtyvyyttä käytännössä...