Aprilia af1

Keppis-
Paikkakunta:
Järvenpää/Helsinki
Liittynyt:
18.8.2005 17:35

ViestiKirjoittanut Keppis- » 12.6.2008 21:38

JerQQ kirjoitti:
Keppis- kirjoitti:Tähän se taas sitten meni, 154cc polini ja rave tilattu, yhteishinnaksi tuli tasan 500¤
Mistä tilasit? Ilmeisesti Rave2'sen tilasit?
Eikun ihan vaijeri-rave on tulossa saksanmaalta ;)
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 12.6.2008 23:01

pertt-UP- kirjoitti:
JGGA kirjoitti:
pertt-UP- kirjoitti:Oho, mitäkähän mä eilen ajattelin ku kirjotin tuon, eli siis myötäpäivään mä sitä siis pyöritin, niin paljon ku vaan pystyi.
Tänään vaihdoin tulpan ja kävin testaan uudestaan, niin kilinää kuuluu vieläkin, mutta se alkaa yli tuhat kierrosta ylempää, eikä oo aivan yhtä rajua. Mitäkähän nyt vois tehdä, kun vika on selvästi sytytyksen ajotuksessa, mutta tulee säätörajat vastaan?


kokeile ihan piruuttaas 98 tai v-power bensaa :D jos et jo aja jommalla kummalla. Mikä tää "Kilinä" on? :D

98:lla oon ajanut, eli ei ole siitä kiinni. Tää kilinä/sirinä tulee siis isoilla kierroksilla, tällä hetkellä noin 9000 paikkeilla. En ole koskaan antanut sen kuulua kauaa, vaan olen aina laskenut kierroksia, mutta sen verran ehtii tuntea, että tehot katoaa samalla. Nyt siis luulisinkin, että sytytyksellä on niin paljon ennakkoa, että se rupeaa potkimaan vastaan isoilla kierroksilla.. Tähän viittais myös se, että se kilinä raja nousi selvästi ylöspäin kun säädin sytytystä myöhemmälle. Öljyjä olen kans pari kertaa vaihtanut, eikä sillä ole ollut vaikutusta asiaan.
ooks laskenu kantta? ja mikä alatiiviste sul on? ku mun käsittääkseni puristuksetki jotenki vaikuttaa siihe mitkä ennakot pitäis olla. tai sit oon vaa iha mettäs mun mutuilujen kaa:D
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 12.6.2008 23:03

Keppis- kirjoitti:
JerQQ kirjoitti:
Keppis- kirjoitti:Tähän se taas sitten meni, 154cc polini ja rave tilattu, yhteishinnaksi tuli tasan 500¤
Mistä tilasit? Ilmeisesti Rave2'sen tilasit?
Eikun ihan vaijeri-rave on tulossa saksanmaalta ;)
Miten sää noi molemmat sait 500¤ hintaan?
Jee Jee
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 12.6.2008 23:41

p.a._tuning kirjoitti:
pertt-UP- kirjoitti:
JGGA kirjoitti:
pertt-UP- kirjoitti:Oho, mitäkähän mä eilen ajattelin ku kirjotin tuon, eli siis myötäpäivään mä sitä siis pyöritin, niin paljon ku vaan pystyi.
Tänään vaihdoin tulpan ja kävin testaan uudestaan, niin kilinää kuuluu vieläkin, mutta se alkaa yli tuhat kierrosta ylempää, eikä oo aivan yhtä rajua. Mitäkähän nyt vois tehdä, kun vika on selvästi sytytyksen ajotuksessa, mutta tulee säätörajat vastaan?


kokeile ihan piruuttaas 98 tai v-power bensaa :D jos et jo aja jommalla kummalla. Mikä tää "Kilinä" on? :D

98:lla oon ajanut, eli ei ole siitä kiinni. Tää kilinä/sirinä tulee siis isoilla kierroksilla, tällä hetkellä noin 9000 paikkeilla. En ole koskaan antanut sen kuulua kauaa, vaan olen aina laskenut kierroksia, mutta sen verran ehtii tuntea, että tehot katoaa samalla. Nyt siis luulisinkin, että sytytyksellä on niin paljon ennakkoa, että se rupeaa potkimaan vastaan isoilla kierroksilla.. Tähän viittais myös se, että se kilinä raja nousi selvästi ylöspäin kun säädin sytytystä myöhemmälle. Öljyjä olen kans pari kertaa vaihtanut, eikä sillä ole ollut vaikutusta asiaan.
ooks laskenu kantta? ja mikä alatiiviste sul on? ku mun käsittääkseni puristuksetki jotenki vaikuttaa siihe mitkä ennakot pitäis olla. tai sit oon vaa iha mettäs mun mutuilujen kaa:D


juu noinhan se menee, mutta af kantta ei oo ihan helposti laskettavissa kun on ne ohjuri tapit kannessa. ja mitä paksumpi alatiiviste sen vähemmän puristuksia (vähemmän vääntöä).. itelläni vielä se paksuin mahollinen alatiiviste ton koneen sisään ajon vuoks, vois kai joku päivä vaihtaa sen ohuimman ni sais kaikki tehot käyttöön : ) muistakeehan että rave "sirisee" melkolailla silloin kun se on auki..
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 12.6.2008 23:43

JGGA kirjoitti:
p.a._tuning kirjoitti:
pertt-UP- kirjoitti:
JGGA kirjoitti:
pertt-UP- kirjoitti:Oho, mitäkähän mä eilen ajattelin ku kirjotin tuon, eli siis myötäpäivään mä sitä siis pyöritin, niin paljon ku vaan pystyi.
Tänään vaihdoin tulpan ja kävin testaan uudestaan, niin kilinää kuuluu vieläkin, mutta se alkaa yli tuhat kierrosta ylempää, eikä oo aivan yhtä rajua. Mitäkähän nyt vois tehdä, kun vika on selvästi sytytyksen ajotuksessa, mutta tulee säätörajat vastaan?


kokeile ihan piruuttaas 98 tai v-power bensaa :D jos et jo aja jommalla kummalla. Mikä tää "Kilinä" on? :D

98:lla oon ajanut, eli ei ole siitä kiinni. Tää kilinä/sirinä tulee siis isoilla kierroksilla, tällä hetkellä noin 9000 paikkeilla. En ole koskaan antanut sen kuulua kauaa, vaan olen aina laskenut kierroksia, mutta sen verran ehtii tuntea, että tehot katoaa samalla. Nyt siis luulisinkin, että sytytyksellä on niin paljon ennakkoa, että se rupeaa potkimaan vastaan isoilla kierroksilla.. Tähän viittais myös se, että se kilinä raja nousi selvästi ylöspäin kun säädin sytytystä myöhemmälle. Öljyjä olen kans pari kertaa vaihtanut, eikä sillä ole ollut vaikutusta asiaan.
ooks laskenu kantta? ja mikä alatiiviste sul on? ku mun käsittääkseni puristuksetki jotenki vaikuttaa siihe mitkä ennakot pitäis olla. tai sit oon vaa iha mettäs mun mutuilujen kaa:D


juu noinhan se menee,(tai että koska mäntä on y.k.k kohassa ni hetkeä ennen sitä pitäs kipinän tulla) mutta af kantta ei oo ihan helposti laskettavissa kun on ne ohjuri tapit kannessa. ja mitä paksumpi alatiiviste sen vähemmän puristuksia, jos sytkä säädetty ohuemmalle tiivisteelle tulee kipinä liian aikasin.. itelläni vielä se paksuin mahollinen alatiiviste ton koneen sisään ajon vuoks, vois kai joku päivä vaihtaa sen ohuimman ni sais kaikki tehot käyttöön : ) muistakeehan että rave "sirisee" melkolailla silloin kun se on auki..
pertt-UP-
Pyörä:
Suzuki SV650S
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.5.2006 20:52

ViestiKirjoittanut pertt-UP- » 13.6.2008 9:49

JGGA kirjoitti:
p.a._tuning kirjoitti:ooks laskenu kantta? ja mikä alatiiviste sul on? ku mun käsittääkseni puristuksetki jotenki vaikuttaa siihe mitkä ennakot pitäis olla. tai sit oon vaa iha mettäs mun mutuilujen kaa:D


juu noinhan se menee, mutta af kantta ei oo ihan helposti laskettavissa kun on ne ohjuri tapit kannessa. ja mitä paksumpi alatiiviste sen vähemmän puristuksia (vähemmän vääntöä).. itelläni vielä se paksuin mahollinen alatiiviste ton koneen sisään ajon vuoks, vois kai joku päivä vaihtaa sen ohuimman ni sais kaikki tehot käyttöön : ) muistakeehan että rave "sirisee" melkolailla silloin kun se on auki..

Kantta en oo laskenu ja alatiiviste muistaakseni se keskimmäinen. Viime kesänä käytin paksuimpaa alatiivistettä ja sama homma. Mulla siis rave2, joka ei ainakaan vakio pytyn kans sirissy yhtään.
Project Blue Smoke
QoAaLi-
Pyörä:
Ktm 660 smc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
10.5.2004 20:10

ViestiKirjoittanut QoAaLi- » 13.6.2008 11:19

Eikä itelläni aikoinaan rave 1 sirissy kyllä ollenkaan.

kannattaa miettiä tosiaan joo kahteen kertaan ennnen ku afissa käy laskemaan kantta... Näitä yrityksiä on ollu kuultavissa tällä foorumilla muutama vuos sitte kanssa. Sylinterin alapuolta kaverit tais sillon lyhentää, jos nyt ihan oikein muistan.
nopeat syövät, hitaat eivät...
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 13.6.2008 11:59

Onko ideaa, miten saisi pakoputken ja sylinterin kiinnnityksen tiiviimmäksi? Kusee öljyä sieltä välistä...


Monta kierrosta seosruuvi täytyy olla auki noin?
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 13.6.2008 14:39

Mitä eroa on 122'sen ja 123'sen pytyillä?
Jee Jee
Morini
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
22.7.2005 18:22

ViestiKirjoittanut Morini » 13.6.2008 21:41

AF1:seen tuli jännä vika, nimittäin se ei lataa enää akkua. Vika tuli ihan tuosta vain, niin mitenkäs tuossa nyt on se homma joka lataa akkua, mitähän sieltä on mennyt rikki? Sähkökaavion kun löytäs niin olis kiva.
Keppis-
Paikkakunta:
Järvenpää/Helsinki
Liittynyt:
18.8.2005 17:35

ViestiKirjoittanut Keppis- » 14.6.2008 15:30

JerQQ kirjoitti:Miten sää noi molemmat sait 500¤ hintaan?
Ebay ja tinkiminen kunniaan (uusia osia ovat kuitenkin) ;)
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 14.6.2008 21:55

Morini kirjoitti:AF1:seen tuli jännä vika, nimittäin se ei lataa enää akkua. Vika tuli ihan tuosta vain, niin mitenkäs tuossa nyt on se homma joka lataa akkua, mitähän sieltä on mennyt rikki? Sähkökaavion kun löytäs niin olis kiva.


staattorilta kaksi keltasta piuhaa menee tasasuuntajalle josta akulle, siinä lataus. sulake ehjä? piuhat kaikki kiinni? akku ehjä?
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 15.6.2008 12:48

Ansta kirjoitti:Onko ideaa, miten saisi pakoputken ja sylinterin kiinnnityksen tiiviimmäksi? Kusee öljyä sieltä välistä...


Monta kierrosta seosruuvi täytyy olla auki noin?
Morini
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
22.7.2005 18:22

ViestiKirjoittanut Morini » 15.6.2008 13:26

JGGA kirjoitti:
Morini kirjoitti:AF1:seen tuli jännä vika, nimittäin se ei lataa enää akkua. Vika tuli ihan tuosta vain, niin mitenkäs tuossa nyt on se homma joka lataa akkua, mitähän sieltä on mennyt rikki? Sähkökaavion kun löytäs niin olis kiva.


staattorilta kaksi keltasta piuhaa menee tasasuuntajalle josta akulle, siinä lataus. sulake ehjä? piuhat kaikki kiinni? akku ehjä?


Akku on pari viikkoa vanha, pitää katella nuo staattorin piuhat että ovat kunnossa ja muutenkin tutkia ettei ole johdot katki mistään. Sulakkeet ovat ehjät.
soup
Pyörä:
Aprilia AF1 & YZ 125
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
2.12.2005 20:31

ViestiKirjoittanut soup » 16.6.2008 18:45

Männänvaihdon jälkeen alkoi tuo rave1 pitämään kovaa sirinää auki ollessaan. Onko normaalia?

Säätänyt olen moneen kertaan mutta ei vaan auta...