En ole asentaja kirjoitti:Tässä muutama video kytkimestä.
Niinnoh, yksinkertaisin syy olis tietenkin kytkinvaijerissa itsessään - eli vaijerin ja kuoren välissä jotain töhnää/ruostetta edellisen ajokauden jäljiltä, ja voitelu kuivunut tai huuhtoutunut pois, minkä vuoksi vaijeri liikkuu kuoressa enää nahkeasti, viimein jumittuu. Tuo on arkinen juttu: käyttövaijerit vaativat aika ajoin pientä hoivaamista.
Vaijeri siis irti stongakahvasta, ja ostat öljyämistarkoitukseen parin egen holkin, tai wanhanaikaisesti valutat öljyä (pikku pullo yleisöljyä, vaikkapa, tai kalliimpia Teflonia sisältäviä aineita) vaijeria myöten kuoren sisään (kärsivällisyyttä tarvitaan) kunnes vaijeri vetreytyy taas. Muistaakseni Itävallasta löytyi eräästä webshopista vielä vanhanaikaisia suljettavia voitelunippoja vaijerin kuoreen laitettaviksi, eli nipan kohdalle reikä kuoreen mistä öljy pääsee kuoren sisään: näitähän taisi ennen muinoin olla vaijereissa jo vakiona ainakin nixlandian pyörissä... siis vuonna miekka ja kivi.
Voihan tuo Murskan ajatus kytkimen ihan aidosta rikostakin olla mahdollinen. Tuo Minarellin MC125-kone on ihan hiano konstruktio, mutta onhan siinä yhtä jos toista murhetta