Rieju Marathon

marcc
Pyörä:
Aprilia MX '05, Honda NSR '02 (EX), Rieju Marathon Pro SM '09 (EX), Aprilia SR 50R Factory (EX)
Paikkakunta:
Vahto
Liittynyt:
3.11.2011 18:02
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut marcc » 7.1.2012 19:32

En nyt 5 minuutis löytäny 52 hampaist mut 51 löytyy :nörtti:
nieminennn
Pyörä:
KTM EXC 450 -05
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
6.1.2011 19:05
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut nieminennn » 7.1.2012 20:00

no kyllä toikin olis parempi ku vakio 50 mut pitää itekkin kattoa enemmän ja mennä kysyy eri liikkeistä että onko siillä tai voisko ne tilaa.
tsuhone
Pyörä:
Rieju Marathon 125
Liittynyt:
31.7.2009 11:25
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tsuhone » 7.1.2012 21:50

Tänään alotin änkän avaamisen ja homma tyssäs aika lyhyeen. Pop-niitit porasin pois, mutta änkän kuori ei millään halua liikkua paikoiltaan pois. Änkän loppuosa/loppupilli ei myöskään hievahdakaan.
: )
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Hardyy » 8.1.2012 16:53

Moi, mahtuuko riejuu 150 takarengas ja millaset tehot tulisi 182cc pytyllä ja avaretulla kannella sekä leovincen sliparilla? ja millaiset välitykset ovat hyvät?
tsuhone
Pyörä:
Rieju Marathon 125
Liittynyt:
31.7.2009 11:25
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tsuhone » 8.1.2012 18:28

Noniin nyt on änkkä aukastu ja laitettu takasin kiinni ilman mitään muutoksia sisältöön, koska änkkä on sisältä melkoinen noidanpesä. Ensinnäkin änkän sisähuilu on keskeltä tukittu jakaen huilun kahteen osaan levyllä ja vielä kaiken lisäksi pakokaasut joutuu kiertämään montaa erilaista pientä putkea pitkin reikäputken sisällä, joten ei kumma jos änkkä kuulostaa melko tukkoiselta. : D Sillä sitä se todellakin on. Kuvaa en sattunut ottamaan mutta siis tämä on paljon lähempänä totuutta kuin normaali vapaavirtausputki, vaikkakaan Riejun änkkä ei ihan samanlainen ole.

Joten jos jollain on myytävänä mitään Riejuun menevää sliparia niin mielelläni voisin sellaisen ostaa! : )
: )
marcc
Pyörä:
Aprilia MX '05, Honda NSR '02 (EX), Rieju Marathon Pro SM '09 (EX), Aprilia SR 50R Factory (EX)
Paikkakunta:
Vahto
Liittynyt:
3.11.2011 18:02
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut marcc » 8.1.2012 20:36

Mitespäin noi prikat, holkit sun muut tuli eturenkaassa... :s Kun oli eturangas irti n. kuukauden ja nyt laitoin paikoilleen niin jäi vähä mietityttää et menikö se niin, että: paksu holkki tulee kaasukahvan puolelle ja isompi prikka jarrulevyn puolelle, ja sit simmonen pienenmpi prikka mutterin ja pumpun alapään väliin... kyllä se rengas nyt on aika tarkalleen keskellä pumppuja, ihan mitalla katottuna, mutta aikas pieni väli on pumpun suojan ja jarrulevyn välissä... :s mutta tärkeintä kai että se pyörii siinä. :P

ja tsuhone on ihan pakko mainostaa tota mulla olevaa sliparii, joka on melko halpa kaikenlisäks. tai sit mennään bilteman hiilikuituänkällä johon teet vaan alkukäyrän, se ei varmasti kurista. :lol:
Nuadhu
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
19.11.2009 21:01
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Nuadhu » 9.1.2012 0:05

Domin kirjoitti:Moi, mahtuuko riejuu 150 takarengas ja millaset tehot tulisi 182cc pytyllä ja avaretulla kannella sekä leovincen sliparilla? ja millaiset välitykset ovat hyvät?

En usko että 150 leveä nakki menee taakse niin että se olisi vielä turvallinen. Luulen että 140 riittää jo aivan hyvin monen tarpeisiin. Ei se pippeli niin paljoa kasva leveämmällä renkaalla kuin oletatte.

182cc pytyille luvataan kunnollisilla säädöillä ja putkistolla 20hp tehoja, dynolappuja (Lukuunottamatta valmistajien) en tosin ole vielä nähnyt. Minarellin kansi on aika ahdas, ja luulisin että jo alkuperäisellä sylinterillä saisi hyvin lisäpotkua koneistetusta kannesta.

Silti en ole velho enkä osaa kertoa tehoja mainitsemillasi muutoksilla, mutta luulisin että 20 hevosen pinnassa pyörittäisiin.

Hyvät välitykset riippuvat "vireistä" sekä ajotavastasi. Vakiovälitykset ovat vakiopyörällä aivan hyvät normaaliin kaupunki/taajama-ajoon. Isommalla pannulla suosittelisin loogisesti raskaampia välejä.
FSNGGHGG2
Pyörä:
ei pyörää
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
13.6.2011 12:39
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut FSNGGHGG2 » 9.1.2012 19:39

Athena lupaa 16.5 hp tolle sen 182cc setille... tehökäppyrrä saa tuolta: http://www.athenaparts.com/files/pdfs/P400485100034.pdf
Tuola ei jostai ihmeen syystä kerrota mitään väännöistä, koska juuri sitä tolla setillä pääosin saa lisää etenki alemmille kierrosluvuille.
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Hardyy » 9.1.2012 19:45

.
Viimeksi muokannut Hardyy päivämäärä 9.1.2012 19:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Hardyy » 9.1.2012 19:54

no meneekö 140 jo pallokksi? ja 150 ei siis sovi vakiovanteelle ? :S ja 20hp pitäs vai tulla 182cc pannulla ja avarretulla kannella ja leovincen sliparilla?
sikil4
Pyörä:
Yamaha DT 125R `95
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
19.2.2009 21:29
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut sikil4 » 9.1.2012 20:22

marcc kirjoitti:Mitespäin noi prikat, holkit sun muut tuli eturenkaassa... :s Kun oli eturangas irti n. kuukauden ja nyt laitoin paikoilleen niin jäi vähä mietityttää et menikö se niin, että: paksu holkki tulee kaasukahvan puolelle ja isompi prikka jarrulevyn puolelle, ja sit simmonen pienenmpi prikka mutterin ja pumpun alapään väliin... kyllä se rengas nyt on aika tarkalleen keskellä pumppuja, ihan mitalla katottuna, mutta aikas pieni väli on pumpun suojan ja jarrulevyn välissä... :s mutta tärkeintä kai että se pyörii siinä. :P


Ei niillä niin väliä ole kuhan ei ota mihinkään kiinni ja jarru toimii :)
Nuadhu
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
19.11.2009 21:01
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Nuadhu » 10.1.2012 0:10

FSNGGHGG2 kirjoitti:Tuola ei jostai ihmeen syystä kerrota mitään väännöistä, koska juuri sitä tolla setillä pääosin saa lisää etenki alemmille kierrosluvuille.

Ilmeisesti luulevat ettei kellään kiinnosta kuin huipputehot, kuten yleensä pyörää ostettaessa tai niitä viritettäessä : D

Domin kirjoitti:no meneekö 140 jo pallokksi? ja 150 ei siis sovi vakiovanteelle ? :S ja 20hp pitäs vai tulla 182cc pannulla ja avarretulla kannella ja leovincen sliparilla?

Edellinen oli vain arvausta. En osaa luvata 20hp tehoja 182cc pytyllä, avarretulla kannella ja Leon sliparilla kun ei ole kokemusta eikä luotettavia lähteitä, mutta pitäisin sitä kyseisellä setillä aika realistisena. Koneelta siis.

140 ainakin näyttää vielä aika hyvältä, sataviiskymppisen epäilisin menevän jo hiukan pallolle. Onhan se 150 makeamman näkönen ku 130, mutta ei sillä ajo-ominaisuudet mihinkään parane näin kapealla vanteella. Voi 150 olla kans siinä hilkulla että ottaako ketjuihin kiinni.

marcc kirjoitti:...kyllä se rengas nyt on aika tarkalleen keskellä pumppuja, ihan mitalla katottuna, mutta aikas pieni väli on pumpun suojan ja jarrulevyn välissä...

Jarrulevy on ainakin omassani, josta ei ole eturengasta irrotettu koskaan, todella lähellä etupumpunsuojaa. Että kyllä olet sen aivan oikein asentanut.
marcc
Pyörä:
Aprilia MX '05, Honda NSR '02 (EX), Rieju Marathon Pro SM '09 (EX), Aprilia SR 50R Factory (EX)
Paikkakunta:
Vahto
Liittynyt:
3.11.2011 18:02
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut marcc » 10.1.2012 10:49

Jjooo laitoin eilen jarrusatulan paikallee ja hyvinhä se meni, eli oli eturengas ihan oikein asennettu. :) On muute punaset jarrusatulat helmeeeee 8)
Patu21
Liittynyt:
25.9.2011 19:43
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Patu21 » 11.1.2012 22:00

tietääkö joku jos nää koropalat sopii marathonii?? http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=1902
min-akin
Pyörä:
Rieju Marathon 125 Enduro
Paikkakunta:
Asikkala, Vääksy
Liittynyt:
28.9.2011 18:39
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut min-akin » 11.1.2012 22:15

Pistetäänkö pieni kilpailu käyntiin, löytyisikö halvemmalla sopivaa slip-on äänenvaimenninta (eli väliputkellista) tähän rieppaan tai miksen muihinkin nelari piikkeihin.. eli 30mm putkeen sopiva?
Alkaa vaikka tästä: 185e
http://www.allright.eu/products/index.p ... WvUzW38%3D

Eli jos löydät halvemmalla sliparin, niin heitäppä linkkiä.. :P

Ja Patulle, että saattaa sopia, mutta ei kannata kokeilla, sillä koiranluusta korottamalla selviää helpoimmalla ja tuo esittämäsi koropala saattaa vääntää iskarin alapään kiinnikettä hypyissä ja iskuissa. Yhdellä kaverilla täällä oli tuollainen ja pari kuukautta ajelikin, mutta piedestä työssystä sitten hajosi mopon svingistä kiinnikkeet ja joutui hitsauspuuhiin.. :lol:
:)