Aprilia af1

JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 4.7.2008 16:45

En nyt jaksa selailla keskustelua niin kysäsenpä että kaasarin perussäädöt vakiona? Eli suuttimet, neulan asento ja ilmaruuvin asento. Ja auttaako vakio af1'seen 15 piikkisen eturattaan vaihto, kun 5 vaihde on jo vauhdin kannalta turha? Kutosella ei pysty ajamaan kuin tasasella ja alamäkeen, pienikin ylämäki niin hyytyy :(
Jee Jee
jaaman
Paikkakunta:
itä-uusimaa
Liittynyt:
16.9.2007 22:28

ViestiKirjoittanut jaaman » 5.7.2008 13:00

Tottakai eturattaan vaihto pienempään auttaa,kiihtyvyyskin himpun paranee,mutta tuskin käytännön huippunopeus juurikaan laskee,koska kone ei kuitenkaan jaksa 6:sella kiertää täysiä normaalitilanteissa. ;)

KYSYMYS:
Onko kukaan havinnut että af veisi hurjasti 2t öljyä?..mielestäni vaijeri-säätö pitäisi olla kohdillaan,koska alhaalla olevan "käpälän" kohdistusviivat ovat ala-asennossa tasan.Onko tietoa vioista jotka aiheuttavat "ylensyöntiä"? :s
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 5.7.2008 17:35

Savuttaako paljon lämpösenä? Onko voitelun kaikki letkut kunnolla kiinni että ei pääse vuotamaan öljyä mistään. Tuleeko pärrän alle läikkää kun on ollut paikallaan jonkin aikaa?
Jee Jee
jaaman
Paikkakunta:
itä-uusimaa
Liittynyt:
16.9.2007 22:28

ViestiKirjoittanut jaaman » 6.7.2008 11:32

JerQQ kirjoitti:Savuttaako paljon lämpösenä? Onko voitelun kaikki letkut kunnolla kiinni että ei pääse vuotamaan öljyä mistään. Tuleeko pärrän alle läikkää kun on ollut paikallaan jonkin aikaa?

Moi!
Ei tuo kyllä lämpösenä enää niin paljoa savuta,luonnollisesti.Olen ytittänyt tarkkailla juuri tuota vuoto-hommaa,muttei mitään selvää vuotoa näy.Tarkistin kyllä liitokset aiemmin,kun ei siellä ihan kuivaakaan ollut :|
Ootteko löytäneet jostain Affin räjäytyskuvia tai kuvallisia ohjeita noista 2t öljymäärän säädöistä tms?
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 6.7.2008 12:31

Kumpin noista gilardonin sylintereistä on tehokkaampi, ykkönen vai kakkonen. Mulla on -90 vuotisessa apriliassa gilardoni 1, onko se siinä tehtaalta tullessa vai onko se vaihdettu?

Onko normaalia että savuttaa kylmänä vitusti, lämpösenä ei yhtään?
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 6.7.2008 14:12

Ansta kirjoitti:Kumpin noista gilardonin sylintereistä on tehokkaampi, ykkönen vai kakkonen. Mulla on -90 vuotisessa apriliassa gilardoni 1, onko se siinä tehtaalta tullessa vai onko se vaihdettu?

Onko normaalia että savuttaa kylmänä vitusti, lämpösenä ei yhtään?
On normaalia. Jos ei kylmänä savuta niin voi olla 95% varma että hetken päästä leipasee. Säädöissä oleva 2-t ei pitäisikään savuttaa lämpimänä.
Jee Jee
soup
Pyörä:
Aprilia AF1 & YZ 125
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
2.12.2005 20:31

ViestiKirjoittanut soup » 6.7.2008 14:51

Tarvitseeko uutta mäntää ajaa kuinka paljon sisään?
Pyttyä ei ole hoonattu. Nyt olen ajanut 250km että alkaako riittämään jo?
Cece
Pyörä:
Aprilia Af1 Replica -90
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
27.9.2006 20:12

ViestiKirjoittanut Cece » 6.7.2008 16:21

soup kirjoitti:Tarvitseeko uutta mäntää ajaa kuinka paljon sisään?
Pyttyä ei ole hoonattu. Nyt olen ajanut 250km että alkaako riittämään jo?


Itse ajaisin _ainakin_ 500km sisäänajoa uudelle männälle.
Patentti se on joka kannattaa.
jaaman
Paikkakunta:
itä-uusimaa
Liittynyt:
16.9.2007 22:28

ViestiKirjoittanut jaaman » 6.7.2008 20:07

jaaman kirjoitti:Tottakai eturattaan vaihto pienempään auttaa,kiihtyvyyskin himpun paranee,mutta tuskin käytännön huippunopeus juurikaan laskee,koska kone ei kuitenkaan jaksa 6:sella kiertää täysiä normaalitilanteissa. ;)

KYSYMYS:
Onko kukaan havinnut että af veisi hurjasti 2t öljyä?..mielestäni vaijeri-säätö pitäisi olla kohdillaan,koska alhaalla olevan "käpälän" kohdistusviivat ovat ala-asennossa tasan.Onko tietoa vioista jotka aiheuttavat "ylensyöntiä"? :s


Palatakseni tuohon edelliseen: Öljypumpun käpälän kohdistusviisva onkin käpälässä olevan pisteen kohdalla,eikä alimman viivan.Missä se nyt kuuluisi sitten olla? :eek:
SCR
Pyörä:
paska
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
10.8.2006 1:45

ViestiKirjoittanut SCR » 6.7.2008 23:04

Ansta kirjoitti:Kumpin noista gilardonin sylintereistä on tehokkaampi, ykkönen vai kakkonen. Mulla on -90 vuotisessa apriliassa gilardoni 1, onko se siinä tehtaalta tullessa vai onko se vaihdettu?



Muaki kiinnostais. Et tietääks joku?


Sitten toi mun aprilli, Se tärisee yhä ku hullu, joku veikkas aikasemmin viaksi tasapainotusta? Mikä sieltä voisi olla rikki? tasapaino akselin laakeri paskana? joku ratas? vai mitä? Voisko joku vähä valasta että mimmonen homma se korjaus on että onks se keskellä konetta lohkojen välissä vai miten?
SCR
Pyörä:
paska
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
10.8.2006 1:45

ViestiKirjoittanut SCR » 9.7.2008 20:42

Up*


Tietoa?
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 9.7.2008 21:00

Neulalaakeri(t) väljiä? Tuo on yks syy miks vois täristä hervottomasti.
Jee Jee
RSXX
Pyörä:
Ten7CradlePro ja vessa
Liittynyt:
8.5.2007 22:15

ViestiKirjoittanut RSXX » 9.7.2008 21:46

Mangeetto ongelma, puuttuu se muteri joka pitää magneeton läjässä, minkä kokoinen mahtaa olla, mistä saa ?
SCR
Pyörä:
paska
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
10.8.2006 1:45

ViestiKirjoittanut SCR » 9.7.2008 22:28

JerQQ kirjoitti:Neulalaakeri(t) väljiä? Tuo on yks syy miks vois täristä hervottomasti.

jaajaa, jos se on väljä niin onko normaalia että käynnistyy pirun hyvin? mutjuu, kiitos vinkistä, täytyy ruveta katteleen.

Onks muuten jossain muualla koneessa neulalaakeri ku kampuran päässä männäntapin ympärillä kun sanoit monikossa? jos on niin misä?
magen
Paikkakunta:
lappeenranta
Liittynyt:
1.11.2005 22:00

ViestiKirjoittanut magen » 10.7.2008 2:57

Onhan niitä vaikka mite. Kiertarin kummiskii päissä; kytkimessä on sitten 2; vaihteistossa taas vetoakselilla 4 ja kytkinakselilla 2.

Lisätkää toki jos oon unohtan jotai konkreettista.