Sedin14 kirjoitti:Oisko jollain tietoa
No ei ehkä suoranaista tietoa... mutta jos vikavalo menee vilkulle on kyse sensoriviasta (oliko niitä 5), ja niistä tunnettu kiusankappale on kallistuksentunnistin, mikä katkaisee sytytysvirran. Etsit boksia missä on kaks rullamaista uloketta ja UP-merkintä yläpinnassa, luultavasti takarungossa penkin alla (takana siis ainakin R125-mallissa). Häiriöt sensorissa ei ole ihan ennen kuulumattomia, siks veikkaisin sitä, mutta älä usko ennenku olet tsekannu:
Yleismittarin (DC 20V) plussa liittimeen missä kelta/vihreä piuha, miinus harmaa/mustaan: alle 65 asteen kallistuksella sen pitäis antaa 0,4-1,4V ja yli 65 asteen kallistuksella 3,7-4,4V. Jos antaa eri arvot on sensori luultavasti rikki ja sen joutuu vaihtamaan (tieto koskee R125-mallia ja peräisin 2008 Yamahan korjausoppaasta, mut osa on WR:ssä ja monessa muussakin Jammussa sama). Vois tietenkin ajatella vaik liitinten hapettumista, minkä vuoks sensori saa häiriön ja hysteerisen kohtauksen, "Oh my God... he dropped it!".. ja ZAP virrat pois
Jos vika löytyy on sensorin varaosanumero kai edelleen 2S5-H2576-00, mut se on muun kuin Yamahan varaosasivustoilla (mm. Kymco on käyttäny sitä) ainakin aikaisemmin ollu Jammu-kauppoja edullisempi. Brittiläisellä R125-sivustolla tais jäsenille olla tarjolla WR:n Yamaha-korjausoppaan lataus. Sorry en ole aikoihin päivittäny tietojani.