Honda Shadow

Tonzer
Pyörä:
Honda Shadow 125cc
Paikkakunta:
Kuntien kuningas
Liittynyt:
8.5.2008 4:00

ViestiKirjoittanut Tonzer » 12.11.2008 13:37

Ette jumalauta arvaa kuinka äsken pelästyin ku nousin shadowlla ylämäkee kohti kotia :lol: . Siinä tulin niin yht äkkiä stoppas. Ajattelin että vittu nyt se leipo kiinni ku en oo kattellu öljy tilannetta vähään aikaan. Mutta ketjut tippu :lol: .
Noh sitten rupesin siinä niitä sääteleen paskassa ja tällee... Taisin pistää liian kireelle ku ei liiku takapyörä paljo paskaakaan mutta kyllä sillä kotiin asti pääsin. Täytyy vähän löysätä että pääsee ajaan sen talvi säilöön ja sie tutkia ja vaihdella vähän osia.

Noh ihan kun ei tässä jo tarpeeks olis yhdelle poloselle varjokuskille :itku: niin sitten siinä kun oon vie omassa pihassa fixaillu huomaan että avaimet on hukkunu 8o. Enkä oo viekään löytäny prkl... Ollu tänään kyllä muutenki semmonen päivä että olis pitäny pysyä pedissä... ;)

Niin tietääkö kukaan mistä sais varjoon ilmansuodantinta ja niitä mömmöjä (jäähdytysneste ja mitä paisenesteitä sie ny oli :).

Edit. Voin sanoo että se ketjujen takas laitto ei oo mitään hauskinta hommaa... siinä on ikävästi semmotteen mutterit ja ketjut oli menny sinnä alle ja piti saada ne ylös... eli piti peruuttaa pyörää hieman, kiskoo ketjut ku oli hieman tilaa mutterin ja sen höskän välissä jne jne.... :x
Jo_Hu
Pyörä:
Suzuki GS 500 E
Liittynyt:
24.8.2007 19:25

ViestiKirjoittanut Jo_Hu » 12.11.2008 14:48

Niin, kannattas niitä ketjuja kiristelläkkin aina silloin tällöin... :D

Ilmansuodattimia varmaan saa ainakin AllRightiltä ym. MP-liikkeistä, kuin myös öljynsuodatinta. Ja jäähdytys nestettä ihan tavalliselta huoltoasemalta. Itse ajattelin vaihtaa öljynsuodattimen vasta keväällä, öljyn vaihdon yhteydessä. Öljyt vaihdan kyllä tietysti talveksikin...
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 12.11.2008 22:47

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 12:34, muokattu yhteensä 1 kerran
-IceBurn-
Paikkakunta:
Ikaalinen
Liittynyt:
3.1.2007 12:13

ViestiKirjoittanut -IceBurn- » 27.11.2008 22:36

Jahas, koska Varjokuskit ovat tätä nykyä niin ujoa sakkia, niin minäpä sitten aloitan :P

Kesä alkoi lupaavasti ektjujen ja rattaiden räjähtäessä kevällä heti ensikilomterien aikana, vaikka huollon mukaan niiden olisi pitänyt mennä vielä 1000km. Noh, 200€ tilaus vetämään ja uudet ketjut ja rattaat alle ja matka jatkuu. Ja sen 1000km kuluttua kilometrihuolto.

Toinen ajoa kesän aikana haitannut seikka oli talven aikana nurkkiin ilmestynyt tyttöystävä :D . Sitä vain kerta kaikkiaan huomaa mieluummin olevansa oikeassa sosiaalisessa kanssakäymisessä toisen ihmisen kanssa kuin vain morjestelevan vastaantuleville sielunveljille. Kesän ajomäärä putosi yli kolmanneksella edelliskesään verrattuna, mutta kukkarolle se taisi olla silkka onni.

Tietenkään kaikkea moottoripyöräilyä ei unohdettu, sillä käväisen legendaarisessa Kalajokimiitissä heinäkuussa. Hieno kokemus, vaikka nelituntisen ajomatkan aikana kastuinkin (toisaalta myös kuivuin :lol: ) nelisen kertaa molemmissa suunnissa. Kolmas matkan elämyksistä oli sikahintainen tankkaus Uusikaarlpyyn ABC:llä, jossa 95e maksoi "vain" 1,66€ litralta :eek:

Muuten kesä kului enimmäkseen kotikylällä ja järven takana pyöriessä, tyttöystävän vakikämppään kun oli sentään vajaat 50km ;) Ja vielä uusi elämys oli kaksi päällä ajaminen. Ei sillä, etteikö kylää olisi heitetty kaverien kanssa aiemmin, mutta maantiellä pitempää matkaa on jo hieman työlästä ajaa kahdestaan pikkutunkeilijalla :| Siksipä onkin jo isompi pyörä hakusessa ajokorttiluokan vaihduttua :)
Elämä on kuin penis; joskus kova muttei koskaan riittävän pitkä.
Hyvin menee ja vielä paremmin tulee pois!
Luovun Nitrostani: http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=45029
Morgoth
Pyörä:
Jincheng Knight
Liittynyt:
11.4.2008 23:06

ViestiKirjoittanut Morgoth » 10.12.2008 21:09

Onko kellään kokemusta Silvertailin teharista? Miten vaikuttaa ääniin ja vääntävyyteen? Mahtaakohan olla minkälainen verrattuna Laserin vastaavaan?
Jo_Hu
Pyörä:
Suzuki GS 500 E
Liittynyt:
24.8.2007 19:25

ViestiKirjoittanut Jo_Hu » 12.12.2008 21:37

Itse vein Varjoni talvi säilytys paikkaan jo noin kuukausi sitten. Oli ~2 astetta lämmintä ja pimeetä ja matkaakin ~25km ja koko ajan sai pelätä onko tie jäässä. :D Semmonen huono juttu siinä vaan oli, että paikan omistajalla oli kai kiire niin en kerenny puhdistella ja ottaa akkua pois mutta nyt huomenna ehkä vihdoin viimein pääsen sinne tekemään loppu silaukset talvee varten.

Mustavi tuossa puhui ketjuista, itselläni on juuri tuo 520 O-rengasketjulla. Suosittelen lämpimästi. Ketju noin 3 kertaa enemmän kuin alkuperäinen mutta kiristys välikin on noin 3 kertainen, eli teoriassa myös käyttöikä pitäs olla 3 kertainen. ;)

Yhteensä tuli huristeltua ~4500km viime kesänä. Harrastusta rajoitti työn teko ja sateet. :x
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 18.12.2008 1:18

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 12:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Siltanen
Pyörä:
Honda Shadow, Papisko -73,
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
29.4.2007 18:15

ViestiKirjoittanut Siltanen » 24.12.2008 13:11

Moni on tainnu laittaa jo shadowin talviteloille, itse en ole vielä enkä tiedä laitanko edes mitenkä erikoisemmi ko tulee välillä vähän päristeltyä, kun ei noi tiet missään jäässä oikeestaan oo ko välillä pari päivää ja sitten taas sulaa. Onko moni vielä liikenteessä oman varjonsa kanssa? :)
Öljyt ajattelin vaihtaa keväällä ennen varsinaisen ajokauden alkua ja muutenkin tehdä keväthuoltoa, että on sitten ainakin sen puolesta varma ajokausi. Toivottavasti ensikesänä ilma suosii uusia varjokuskeja ja muitakin moottoripyöräilijöitä paremmin kuin tänäkesänä :roll:
Morgoth
Pyörä:
Jincheng Knight
Liittynyt:
11.4.2008 23:06

ViestiKirjoittanut Morgoth » 4.1.2009 3:43

Jeppis. Kesällä olis tarkotus Varjoa hommailla talliin kun kortin saan silloin taskuun. Olen tuuminut että sitä voisi piristää sen verran mitä siitä suht helposti lähtee. Laserin putkiston ainakin hommaan, ja sitten ilmanputsarin vaihdan paremmin virtaavaan (voisko olla vaikka pipercross?) ja suuttimia isommaksi.

Onko näiden lisäksi vielä jotain muita konsteja millä voisi pyörää piristää suht helposti?
zeiou
Liittynyt:
14.9.2006 15:20

ViestiKirjoittanut zeiou » 4.1.2009 12:17

Morgoth kirjoitti:Jeppis. Kesällä olis tarkotus Varjoa hommailla talliin kun kortin saan silloin taskuun. Olen tuuminut että sitä voisi piristää sen verran mitä siitä suht helposti lähtee. Laserin putkiston ainakin hommaan, ja sitten ilmanputsarin vaihdan paremmin virtaavaan (voisko olla vaikka pipercross?) ja suuttimia isommaksi.

Onko näiden lisäksi vielä jotain muita konsteja millä voisi pyörää piristää suht helposti?


-
Viimeksi muokannut zeiou päivämäärä 15.1.2009 16:21, muokattu yhteensä 1 kerran
ASDMoro
Liittynyt:
28.12.2006 23:41

ViestiKirjoittanut ASDMoro » 4.1.2009 13:07

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 20:02, muokattu yhteensä 1 kerran
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 4.1.2009 13:40

Rasenger kirjoitti:Onko tietoa voiko turvallisesti yksi kerrallaan löysätä mutterin ja kiristää sitten momenttiavaimella?

Näin ne meillä töissä Bemarien kannet jälkikiristää eli yks kerrallaan vaan kokonaan jännitys pois ja momenttiavaimella takas tiukkaan.
zeiou
Liittynyt:
14.9.2006 15:20

ViestiKirjoittanut zeiou » 4.1.2009 19:39

Rasenger kirjoitti:
Morgoth kirjoitti:Olen tuuminut että sitä voisi piristää sen verran mitä siitä suht helposti lähtee. Laserin putkiston ainakin hommaan, ja sitten ilmanputsarin vaihdan paremmin virtaavaan (voisko olla vaikka pipercross?) ja suuttimia isommaksi.

Onko näiden lisäksi vielä jotain muita konsteja millä voisi pyörää piristää suht helposti?


Myös huohotuskaasujen kierrätys takaisin koneeseen kannattaa ottaa pois. Se ei mitenkään edistä moottorin toimintaa, ainoastaan vähentää tehoja (lämmittää imuilman ja lisää sinne palamiskelvotonta täytettä) ja samalla saasteita.


-
Viimeksi muokannut zeiou päivämäärä 15.1.2009 16:19, muokattu yhteensä 2 kertaa
Morgoth
Pyörä:
Jincheng Knight
Liittynyt:
11.4.2008 23:06

ViestiKirjoittanut Morgoth » 4.1.2009 23:54

Erittäin kovasti kiitoksia Rasengerille! :) Oli niin kattava vastaus että herätti muutaman uuden kysymyksen.
Ilmanputsaria ei missään nimessä pidä mennä vaihtamaan ellei ole valmis vaihtamaan myös kaasuttimia.


Hmm. Minkäsmallisia ja -kokoisia uusien kaasareiden pitäisi olla?

Eli käytännössä joutuu ostamaan uudet kaasuttimet joissa luistit avautuvat mekaanisesti, sitten voi laittaa ilmanputsariksi vaikka powerfilterin (mitä kukaan järkevä ei tee...) ja toimii kunhan suuttimet ovat oikean kokoiset.

Noen powerfiltteriä ikinä laittaiskaan, mutta paljon kehuttu pipercross voisi olla hyvä vaihtoehto. Mutta entäs nuo suuttimet? Mitä kokoluokkaa uusien suuttimien pitäisi olla kaasareiden ja putkiston vaihdon, huohotuskaasujen kierrätyksen poiston ja kanavien muokkailun jälkeen?
__________________________________________________________________________________

Paljon mahtaisi tehoja tulla lisää näiden viritysten jälkeen?

Ja sitten vielä: jos nämä toimenpiteet tekisi huolella ja ajan kanssa, huonontaisivatko ne kuinka paljon moottorin kestävyyttä?

Kiitos jo etukäteen! :)
ASDMoro
Liittynyt:
28.12.2006 23:41

ViestiKirjoittanut ASDMoro » 5.1.2009 16:26

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 20:03, muokattu yhteensä 1 kerran