Honda Shadow

Veitsi
Pyörä:
Aprilia Red Rose 'Orange Edition' & Skyteam Monkey
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
16.7.2008 20:05

ViestiKirjoittanut Veitsi » 7.1.2009 20:46

zeiou kirjoitti:Tietääkö noista välityksistä kukaan, että mitkä olisivat parhaat? Jos ostaisi taakse pienemmän rattaan, tietäisi tosiaan vain, että kuinka paljon pienemmän, jotta sitä nopeutta tulisi lisää? :roll:


Ei välttämättä kannata hirveästi muuttaa kokoja vakioratastuksesta.
Ainakin siltä pohjalta mitä olen itse ymmärtänyt/kuullut Shadowsta on kyseessä verrattain laiska - joskin viihdyttävä ja komia - ajopeli, joka ei oikein jaksa kiihtyä edes vakio rattailla saatika sitten kivuta mäkiä. Mutta jos asut jossakin pohjanmaalla, missä ei mäkiä ole nimeksikään niin silloinhan voisi hieman muutella..?
En kuitenkaan tyrkytä mielipidettäni, sillä itse en Varjoa omista. Kunhan vain lukemani perusteella esitin teoriaa. ;)

Ps. Paljonkos se sinun Varjosi oikein kulkeekaan nytten? Eihän kyseessä kumminkaan ole semmoinen vehje jolla uskaltautuisi moottoritielle..? Tai eihän se näissä olekaan ideana. :)
zeiou
Liittynyt:
14.9.2006 15:20

ViestiKirjoittanut zeiou » 7.1.2009 23:45

Veitsi kirjoitti:
zeiou kirjoitti:Tietääkö noista välityksistä kukaan, että mitkä olisivat parhaat? Jos ostaisi taakse pienemmän rattaan, tietäisi tosiaan vain, että kuinka paljon pienemmän, jotta sitä nopeutta tulisi lisää? :roll:


Ei välttämättä kannata hirveästi muuttaa kokoja vakioratastuksesta.
Ainakin siltä pohjalta mitä olen itse ymmärtänyt/kuullut Shadowsta on kyseessä verrattain laiska - joskin viihdyttävä ja komia - ajopeli, joka ei oikein jaksa kiihtyä edes vakio rattailla saatika sitten kivuta mäkiä. Mutta jos asut jossakin pohjanmaalla, missä ei mäkiä ole nimeksikään niin silloinhan voisi hieman muutella..?
En kuitenkaan tyrkytä mielipidettäni, sillä itse en Varjoa omista. Kunhan vain lukemani perusteella esitin teoriaa. ;)

Ps. Paljonkos se sinun Varjosi oikein kulkeekaan nytten? Eihän kyseessä kumminkaan ole semmoinen vehje jolla uskaltautuisi moottoritielle..? Tai eihän se näissä olekaan ideana. :)
Viimeksi muokannut zeiou päivämäärä 22.1.2009 20:55, muokattu yhteensä 1 kerran
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
edittiä...

ViestiKirjoittanut mustavi » 9.1.2009 21:21

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 12:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Morgoth
Pyörä:
Jincheng Knight
Liittynyt:
11.4.2008 23:06

ViestiKirjoittanut Morgoth » 17.1.2009 1:45

Minkäslaiset kaasarit Varjoon täytyisi vaihtaa lisätehojen saamiseksi? Mikuni? Lortto? 28mm? 22mm? Aaarhg vaihtoehtoja on liikaa...

Auttaiskohan kiihdytyspumpullinen kaasari mitään?
Catrik
Liittynyt:
18.7.2007 19:35

ViestiKirjoittanut Catrik » 20.1.2009 22:03

mustavi kirjoitti:Täytyy kaivaa korjausoppaasta systeemin kuvat taas esiin jos ketään kiinnostaa.

Kyllä kiinnostaa.
ASDMoro
Liittynyt:
28.12.2006 23:41

ViestiKirjoittanut ASDMoro » 21.1.2009 12:55

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 20:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Bronn
Pyörä:
Honda Shadow 125cc
Paikkakunta:
Koski TeeÄll
Liittynyt:
5.7.2007 21:56

ViestiKirjoittanut Bronn » 25.1.2009 17:15

Olis tarkotus varjol ens kesän päristellä (mikäli nyh se kortin saan vaan) niin kuinkas paljon tämä kulkee vakiona? Ja mitä nyt olen lukenut niin tätä on suht vaikea laittaa kulkemaan vähän pirteämmin. Millanen varjon etulamppu valoteho oikein on pimeällä ajaessa? Kun jos tätä on vaikea vähän piristää niin miettisin jos niillä rahoilla saisi hommattua aidon xenonin nokalle.
Honda Shadow
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 25.1.2009 19:39

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 12:31, muokattu yhteensä 1 kerran
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 25.1.2009 19:47

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 12:38, muokattu yhteensä 1 kerran
motoristi-x
Liittynyt:
27.1.2007 21:50

ViestiKirjoittanut motoristi-x » 25.1.2009 23:47

Bronn kirjoitti:Olis tarkotus varjol ens kesän päristellä (mikäli nyh se kortin saan vaan) niin kuinkas paljon tämä kulkee vakiona? Ja mitä nyt olen lukenut niin tätä on suht vaikea laittaa kulkemaan vähän pirteämmin. Millanen varjon etulamppu valoteho oikein on pimeällä ajaessa? Kun jos tätä on vaikea vähän piristää niin miettisin jos niillä rahoilla saisi hommattua aidon xenonin nokalle.

Mitä nyt on eri omistajien kokemuksia tullut seurailtua, niin näitä varjoja tuntuu olevan kahdenlaista eri "tyyppiä", eli jotkut yksilöt eivät ilmeisesti paljoa 100kmh todellista nopeutta (mittariin 105-110kmh) kovempaa tunnu kulkevan, kun taas "astetta pirteämmät" yksilöt (liekkö tämän ryhmän välillä jonkin asteinen yhteys jc29 mallisarjaan- siis aitoon japanin varjoon vm.99) saattavat yltää jopa reippaaseen 110kmh todelliseen nopeuteen...

Itselläni oli juuri tuollainen 99-mallinen aito "japanin" varjo, ja ihan mukavasti se liikkui sen 120kmh mittarinopeutta normaaleissa olosuhteissa (oikeaa about 110kmh?) Eipä siitä kuitenkaan olisi raaskinut watin kymmennystäkään antaa pois, joten kyllä varjon suorituskyky on just niin "minimi" maantieajoon, kuin vain olla voi. Nämä Hondan hieman optimisestikkin ilmoittamat 11kw ovat siis kyllä mielestäni vähimmäisvaatimus liikuttamaan varjon kaltaista "raskasta", sekä kohtuullisen suuren ilmanvastuksenkin omaavaa customia. Henkilökohtaisesti olen myös sitä mieltä, että varjon pitäminen alkuperäisenä on kannattavin vaihtoehto, ihan jälleenmyyntiäkin ajatellen. Virittämisen vaiva, ja siihen uppoavan rahan määrä eivät vastaa ihan sitä käytännön muutosta, minkä tällä virittämisellä todellisuudessa voisi saada aikaan. Luonnollisesti varjohan muutuisi tällöin myös laittomaksi, mikäli muutoskatsastusta yli 11kw moottoripyöräksi ei suoritettaisi. (Tosin luulisin, että virittämisen aikaansaama muutos tehoissa ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä virkavaltaa liiemmin kiinnostaisi :roll:

Jos siis tehoa haluaa, niin mielestäni on huomattavasti kannattavempi investointi ostaa esim. edullinen 90-luvun japsicustomi, kuten Virago 535/750, shadow 600, intruder 750/800 yms... Esim. noita Virago 535:sia (luotettavassa maineessa + keppiveto) näkyy olevan jo tuossa 3 kiloeuron hintahaarukassa aika paljon tarjolla. Suorituskyky muuttuu sitten kertaheitolla, eikä varmasti tule olemaan ongelmia liikenteen mukana pysymisessä edes moottoritienopeuksissa ;)

Ainiin unohtu vielä. Mitäs noista varjon valoista nyt sanois, kyllähän varjon lyhdyllä ajelee syysiltoinakin, tosin eihän sitä nyt mikskään majakaksikaan voi sanoa :D Hyvin sillä kuitenkin pärjäs ne ajot, mitä nyt pimeellä tuli ajeltua.
zeiou
Liittynyt:
14.9.2006 15:20

ViestiKirjoittanut zeiou » 30.1.2009 17:07

Onko kukaan ajanut Varjolla 5. vaihteella rajoitinta vasten?
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 30.1.2009 22:02

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 12:32, muokattu yhteensä 1 kerran
zeiou
Liittynyt:
14.9.2006 15:20

ViestiKirjoittanut zeiou » 30.1.2009 22:41

Lueskelin tuolta Varadero -topikista, niin niillä menee kuulemma Varadero helposti 5. vaihteella rajoittimelle asti. :roll:

Mistä tuon mallimerkinnän nyt sitten näkeekään?
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 30.1.2009 23:52

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 12:32, muokattu yhteensä 1 kerran
ASDMoro
Liittynyt:
28.12.2006 23:41

ViestiKirjoittanut ASDMoro » 2.2.2009 21:53

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 20:04, muokattu yhteensä 1 kerran