Rieju RS 2 125

--JK--
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut --JK-- » 21.3.2007 16:49

Zei_Zei kirjoitti:
--JK-- kirjoitti:Nonii elikkäs, latasin eilen akun kaikkien sääntöjen mukaan ja asensin takas paikallee. Takas asennuksen jälkee mittaristo ei lähteny enää pelittää (ei kierrosluku, ei mikää muukaa), kaikki muu kyl pelaa ( valot,vilkut yms.) ja pyörä lähtee käyntii.

Nyt pikku jelppi vois olla tarpeeseen, eli onko porukalla vastaavaa ollu? Ite mietin et pitääköhän tuo mittaristo jotenki "herätellä" käyntii akun pois oton jälkee ??


Mulla oli joskus tuo sama homma moponi kanssa ja siinä oli vika sulakkeessa, kun se oli menny rikki. Pyörä lähti käyntiin, mutta mittaristo ei toiminut. Joten vilkase sulakkeesta oisko se rikki.

Ja kun oman Riejuni ostin niin myyjä sano, että tätä akkua ei saa ladata auton akkulaturilla, koska se voi mennä kuulemma rikki.
Ihan oikeella pyörälaturilla sen latasin ja kaikki muu kyllä tomii paitsi ei mittaristo et, ei kait se voi sulakekkaa olla.. varsinki ku se on jo tarkistettu :D. Näyttöön kyllä tuli jotai "rd" tjsp. mitä ei oo ennen tullu, ku viimisellä kerralla sitä käytin ennen latausta.

E: kait pyöräs on vaa yks sulake ?:D:D
wertty
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
9.4.2005 18:58

ViestiKirjoittanut wertty » 21.3.2007 17:51

yhen sulakkeen oon ite ainaki tähän mennessä nähny..
Colbolt
Liittynyt:
17.12.2006 10:36

ViestiKirjoittanut Colbolt » 21.3.2007 20:02

Paljos tulee vakuutus maksua nykyään näistä kevareista, ku eikös ne joskus ole olleet aikas korkeat?
are-
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
15.5.2006 21:19

ViestiKirjoittanut are- » 21.3.2007 21:46

vaihtelee niin pirusti. mulla on derbi gpr 125 racing ja asun nokialla, niin if:in tarjous oli 100e/kk ja pohjolan vastaava oli 400e/vuosi. että sellasta. :D
Derbi GPR 125 Racing
Juuzmo
Pyörä:
KTM SMC 625 -07
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
28.2.2006 21:30

ViestiKirjoittanut Juuzmo » 21.3.2007 21:50

Zei_Zei kirjoitti:
Ja kun oman Riejuni ostin niin myyjä sano, että tätä akkua ei saa ladata auton akkulaturilla, koska se voi mennä kuulemma rikki.
Voi ladata, mutta laturissa täytyy olla säädettävä latausvirta. Eli sillon hajoo jos yrittää ladata samalla virralla ku auton akkuja (törkeesti liian iso).
--JK--
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut --JK-- » 25.3.2007 16:36

Noniin elikkäs, latasin tuon akun uuestaan ku se oli tyhjentäny sen yön aikana ja kappas vaan mittaristo alkoi toimimaan ihan moitteetta ja kävin ajelemaski. Aika erikoinen kieltämättä, nyt siis toimii aivan moitteetta. Talvella asentelin tuohon sigman ja se näyttäs nyt sillee et pyörän oma mittari valehtelee n. 6 km/h eli aivan normaalin verran, mitä nyt autojenki mittarit yleensä valehtelee.
Juuzmo
Pyörä:
KTM SMC 625 -07
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
28.2.2006 21:30

ViestiKirjoittanut Juuzmo » 25.3.2007 17:00

Tomiii. kirjoitti:
--JK-- kirjoitti:
Juuzmo kirjoitti:
--JK-- kirjoitti:Tuli täsä vaa mielee et ookko -Rico- löytäny tähän vielä mitään sopivia rattaita ? Ku vois rueta pikkuhiljaa miettimää sitä ostooki jos ny jaksaa ja raaskii..(ja mieluiten eturatas sit ku se takarattaan vaihto on jo isompi homma..) :D
Yamaha xt eturatas sopii ;)
Saako siis 13 piikkisenä ?

Pikaisen googletuksen tuloksena ei saa 13 piikkistä. Voin olla toki väärässäkin.
Saa niitä, 9-22 piikkisiä. Tosin ei kaikkia kokoja saa suomesta.
--JK--
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut --JK-- » 25.3.2007 20:37

Juuzmo kirjoitti:
Tomiii. kirjoitti:
--JK-- kirjoitti:
Juuzmo kirjoitti:
--JK-- kirjoitti:Tuli täsä vaa mielee et ookko -Rico- löytäny tähän vielä mitään sopivia rattaita ? Ku vois rueta pikkuhiljaa miettimää sitä ostooki jos ny jaksaa ja raaskii..(ja mieluiten eturatas sit ku se takarattaan vaihto on jo isompi homma..) :D
Yamaha xt eturatas sopii ;)
Saako siis 13 piikkisenä ?

Pikaisen googletuksen tuloksena ei saa 13 piikkistä. Voin olla toki väärässäkin.
Saa niitä, 9-22 piikkisiä. Tosin ei kaikkia kokoja saa suomesta.
Tähän sopii siis derbin ja yamahan xt:n eturattaat? Ja miten muute ku suositellaa et jos vaihtaa eturattaan niin pitäs vaihtaa takaratas ja ketjuki samaan aikaan, mut onko sil niin välii sit ?
guggelisguu
Paikkakunta:
Juuka
Liittynyt:
24.9.2006 20:57

ViestiKirjoittanut guggelisguu » 25.3.2007 22:32

Talvella asentelin tuohon sigman ja se näyttäs nyt sillee et pyörän oma mittari valehtelee n. 6 km/h eli aivan normaalin verran
Eli --JK-- paljonkas kulkee nyt? Ja niin onko vakio?
Colbolt
Liittynyt:
17.12.2006 10:36

ViestiKirjoittanut Colbolt » 26.3.2007 14:07

Noni ois tullu pyörän hankinta ajankohtaseks joten Rieju miehet antakaas tulla syitä miks kannattaa/ei kannata ostaa kyseistä pyörää (asialla on kiire ;))
--JK--
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut --JK-- » 26.3.2007 15:46

guggelisguu kirjoitti:
Talvella asentelin tuohon sigman ja se näyttäs nyt sillee et pyörän oma mittari valehtelee n. 6 km/h eli aivan normaalin verran
Eli --JK-- paljonkas kulkee nyt? Ja niin onko vakio?
pyörä on täysin vakio ja en tiiä palio se kelas parhaimmillaa mittariin ku se loppu sataseen :D mut kuitenni, se on kyl vähä vaikee määritellä et paljo se kulkee, tasasella normituulel pystyasennos omaan mittariin ehkä jonku 105 tjsp. ja sit myötätuuleen kyyryssä tasasella sain viimekesämä 121 km/h. Mut kannattaa kuitenki ottaa huomioo et en paina tyylii 45 kg ja pituuttakin on kuitenki aika paljo :P Kattoo nyt mitä se kulkis sil rattaan vaihol, jos vaa löytäs sopivan ja joku viittis vastata et voiko siihen vaihtaa vaa eturattaan et pilaako se käytetyn ketjun ja takarattaan, ku ainaki sitä suositellaa vissiin et pitäs kaikki vaihtaa kerrallaa.
--JK--
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut --JK-- » 26.3.2007 15:55

Colbolt kirjoitti:Noni ois tullu pyörän hankinta ajankohtaseks joten Rieju miehet antakaas tulla syitä miks kannattaa/ei kannata ostaa kyseistä pyörää (asialla on kiire ;))


+edullinen
+omasta mielestä ainakin komein 4-t kyykky
+kaikki yleiset 4-t edut(bensankulutus,äänet yms..)
+mukava ajoasento(lepää käsille sopivasti, niin että ranteet eikä perse puudu)
+kyykyksi yllättävän hyvä ajaa hiekalla ja kaupungissa.

-tiheät huoltovälit, jos takuuhuolloissa käyttää
-jos on koko ajan kiire nii tää on väärä valinta(eli siis tehot)

Siinähän niitä näin aluks, plussia on tietenki omasta näkökulmasta enemmän ja sikshän tän ostinki ;)
Naiko
Pyörä:
Yamaha R1
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
22.5.2004 23:04

ViestiKirjoittanut Naiko » 26.3.2007 16:02

--JK-- kirjoitti:
Balboa kirjoitti:
-Rico- kirjoitti:Mitähän tää meinaa, kun just maahantuoja sano että ei tule uutta mallia mut mikä tää malli sit on?? :O

http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=24896

Ja toi on vielä 10.6 Kw?!?!?!?
Jos tuota ei vielä tänä vuonna myydä Suomessa tai tullu virhe sivulle...
Onpa tuola netisä ollu alusta asti jo joillain sivuolla tuo 10.6 kw.. sitä vissii vaa kuristetaa ku tuuaan Suomee.


Kerro mulle miksi sitä kuristettaisiin? :D
--JK--
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut --JK-- » 26.3.2007 16:17

Naiko kirjoitti:
--JK-- kirjoitti:
Balboa kirjoitti:
-Rico- kirjoitti:Mitähän tää meinaa, kun just maahantuoja sano että ei tule uutta mallia mut mikä tää malli sit on?? :O

http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=24896

Ja toi on vielä 10.6 Kw?!?!?!?
Jos tuota ei vielä tänä vuonna myydä Suomessa tai tullu virhe sivulle...
Onpa tuola netisä ollu alusta asti jo joillain sivuolla tuo 10.6 kw.. sitä vissii vaa kuristetaa ku tuuaan Suomee.


Kerro mulle miksi sitä kuristettaisiin? :D
Satuikko huomamaan sanan VISSIIN? Ja ei, ei sitä kuristetakkaan, näin vaa luulin jonku aikaa sitte ku joku selitti jtn. sellasta. Vähä on nyt selittelyn makua mut väliäkö sil :P

E: Ja nii, sen kuristamisen voi ottaa kukin miten haluaa, mut ite ainaki nään jonku asteen kuristamisena sen et ilmanottoa tukitaan ja laitetaan aivan liian laihalle kone.
EE:Nythän tähän tieten nokkelimmat sanoo et niihän tehää joka nelitahdis. Joten eipä sitä sit kait kuristetakkaa :D
Colbolt
Liittynyt:
17.12.2006 10:36

ViestiKirjoittanut Colbolt » 26.3.2007 19:47

Nooh, ei kait sitä minnekkään niin kiire saa olla ja eihän sitä missään saa sitä satasta kovempaa saa edes ajaa ;)