Rieju Marathon

Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 7.5.2012 0:29

Joo voipi rajottaa tai olla rajottamatta, mutta iso "virhe" tuli tehtyä ku avasit, on kuulemma erittäin vittumainen saada oikealla tavalla kasattua ja jos moka käy niin kaasari toimii päin helvettiä ja ajaminen on hankalaa.

4T Husqvarnan vakiosuutin 122 et saattaa olla sulla ihan vakio-kokonen.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
marcc
Pyörä:
Aprilia MX '05, Honda NSR '02 (EX), Rieju Marathon Pro SM '09 (EX), Aprilia SR 50R Factory (EX)
Paikkakunta:
Vahto
Liittynyt:
3.11.2011 18:02
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut marcc » 7.5.2012 13:56

Joo niihä se oli aika vittumaine laittaa kii mutta sain kummiski, sen toimintapuolen näkee sit ku saan konee kasaa :lol:
3duski
Liittynyt:
13.7.2010 22:42
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut 3duski » 9.5.2012 22:46

Tänään se päivä tuli vastaan. Ensimmäinen takuu huolto. Rieju ei lähteny käyntii ja kattelin ku starttaillessa savuttaa ja aattelin kattella koneen öljy tilanteen, alakerta oli täynnä bensaa... JA huomioikaa että ALLE TONNIN AJETTU. Spanish quality !
Nuadhu
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
19.11.2009 21:01
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Nuadhu » 10.5.2012 15:50

3duski kirjoitti:Tänään se päivä tuli vastaan. Ensimmäinen takuu huolto. Rieju ei lähteny käyntii ja kattelin ku starttaillessa savuttaa ja aattelin kattella koneen öljy tilanteen, alakerta oli täynnä bensaa... JA huomioikaa että ALLE TONNIN AJETTU. Spanish quality !

Kyllä taitaa moottori olla "Italian qualityä" höystettynä hiukan "Japanese engineeringillä"
Luultavasti muille kuin jamahalle menevät koneet kasataan sitten vähän hätäsemmin, mutta sattuko tämä siis melkein heti huollon jälkeen vai? Ihan yhtäkkiä vaan seuraavalla startilla eikä puhunu mitään edellisen ajokerran aikana?

Takuuseenhan se onneksi menee jos nuin uus pyörä, mutta kyllähän se vituttaa ootella.
Mascon toiminnan nopeus/laatu kyllä tiedetään, mulla meni 4kk takajarrun uusimisen kanssa kun räjähti koko paska. Onneksi olivat jälleenmyyjän puolelta niin höveleitä että antoivat pyörän lainaan tuoksi ajaksi. Muuta vikaa ei kyllä ole toistaiseksi ollut kuin tuo jarrun yllättävä leviäminen.
tommia
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
3.10.2006 18:54
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tommia » 10.5.2012 16:17

3duski kirjoitti:Tänään se päivä tuli vastaan. Ensimmäinen takuu huolto. Rieju ei lähteny käyntii ja kattelin ku starttaillessa savuttaa ja aattelin kattella koneen öljy tilanteen, alakerta oli täynnä bensaa... JA huomioikaa että ALLE TONNIN AJETTU. Spanish quality !


Sama vika minulla ollut n. 2viikon ajan. Jos hanan jättää auki niin vuotaa koneeseen bensaa ja kerran aamulla kouluun lähtiessä jäinkin kuivaamaan konetta...
3duski
Liittynyt:
13.7.2010 22:42
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut 3duski » 10.5.2012 21:40

Takuuseen menee joo eikä edes ole ehtinyt 1000 huollossa käydä ja sovittiin maahantuojan kanssa että voi huoltaa paikallisessa liikkeessä ja masco maksaa eikä tarvitse kauas kuljetella : )
tommia
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
3.10.2006 18:54
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tommia » 11.5.2012 15:36

Virtalukko hajos (taas). Rieju quality.
3duski
Liittynyt:
13.7.2010 22:42
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut 3duski » 13.5.2012 1:08

Kone on nyt huollossa kuivateltu ja öljyt laitettu sisään ja kaasari putsailtu ja todettu että männänrenkaat kuluneet koska savuttaa : ) tästä lähin pitää muistaa laittaa hana kiinni ja tsekkailla öljyjä määräajoin.
Nuadhu
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
19.11.2009 21:01
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Nuadhu » 13.5.2012 1:37

Muistakaa lämmittää kone kunnolla ennen ajoa ja vaihtaa niitä öljyjä sekä suodatinta tarpeeksi usein niin pitenee m-renkaiden (Ja koko koneen) ikä huomattavasti ;)
Ilmanputsarinki kun pitää puhtaana niin ei pääse mitään ylimääräistä niin paljoa palotilaan kuluttamaan pintoja. Eipä tuosta EGR:n tukkimisestakaan mitään haittaa olisi.
3duski
Liittynyt:
13.7.2010 22:42
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut 3duski » 13.5.2012 11:56

Nuadhu kirjoitti:Muistakaa lämmittää kone kunnolla ennen ajoa ja vaihtaa niitä öljyjä sekä suodatinta tarpeeksi usein niin pitenee m-renkaiden (Ja koko koneen) ikä huomattavasti ;)
Ilmanputsarinki kun pitää puhtaana niin ei pääse mitään ylimääräistä niin paljoa palotilaan kuluttamaan pintoja. Eipä tuosta EGR:n tukkimisestakaan mitään haittaa olisi.

Kyseessä alle tonnin vanha kone ja johtui männänrenkaiden meno siitä että alakerrassa pyöri bensa eikä öljy.. :D
tsuhone
Pyörä:
Rieju Marathon 125
Liittynyt:
31.7.2009 11:25
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tsuhone » 14.5.2012 18:38

Onko kellään käyny samaa kuin mulla että pakokaasun kierrätysjärjestelmän se kumiletku putkesta ilmanottoon sulaa puhki? Mistä mahtaa löytää niin kuumaakestävää kumiletkua että tuohon uskaltaa tyrkätä nimimerkillä pari muuta kokeiluputkea jo sulattanut.
: )
Nakkee96
Pyörä:
Gilera sc 125
Liittynyt:
6.1.2012 19:58
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Nakkee96 » 14.5.2012 19:14

Semmone kysymys että onko hussen nelarissa ja marassa eri kaasari? Jotain mielikuvaa että hussessa ois joku alipaine hommeli?

Eiks ihan perinteisessä kaasarissa ole noi suutimien vaihto ym. helmpompia?
vaihetaan gilera, sm/enska pyörään
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 14.5.2012 19:44

Sama alipaine-kaasari molemmissa, ja kyllä se normi luistikaasari on helpompi säätää säädettävän neulan takia (neulan sokka vaan eri kohtaan ku alipainekaasarissa harvoin pystyy säätää muuten ku vaihtamalla koko neulan) mut suuttimen vaihto ei oo sen vaikeempaa kumpaankaan.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
min-akin
Pyörä:
Rieju Marathon 125 Enduro
Paikkakunta:
Asikkala, Vääksy
Liittynyt:
28.9.2011 18:39
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut min-akin » 16.5.2012 17:09

Paljos te ajatte täydellä tankilla? Olen itse ajanut täydellä tankilla tasan 150km sisältäen varatankin.
Yleensä joutuu kääntämään varatankkia jo 100km kohdalla. Mallina on 2009, tankki on ilmeisesti alkuperäinen, ei takuissa käynyt.

Onko muilla ollut bensan vuotoa ylivuotoletkusta, kun keula ei ole maanpinnan tasolla? Jos sen tukkii, niin löytyykö "ylitulvineet" bensat sitten ilmanputsarin kotelosta tms.? Näin ainakin itselleni kävi pari viikkoa sitten.. :lol:

Kansi on ollut tallissa odottamassa kiinnilaittoa, kun kierresarja ajettiin tulpanreikään, ts. kierteet siistittiin sähläyksen jälkeen. Sitten vaan kovaa ajoa, taidan vaihtaa kesäksi 137,5:en -->132,5 suuttimeen, sillä mäntä ja venat ihan mustia. (Saattoi johtua myös siitä bensan valumisesta ilmanputsarikoteloon --> kone rikkaalle ja sammui.) Ja tulpan siinä samassa hötäkässä laitoin väärälle kierteelle. ;)
Viimeksi muokannut min-akin päivämäärä 17.5.2012 11:48, muokattu yhteensä 1 kerran
:)
min-akin
Pyörä:
Rieju Marathon 125 Enduro
Paikkakunta:
Asikkala, Vääksy
Liittynyt:
28.9.2011 18:39
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut min-akin » 16.5.2012 18:46

Nuadhu kirjoitti:- - Eipä tuosta EGR:n tukkimisestakaan mitään haittaa olisi.

Olin ottanut EGR:än pois tukkimalla kaikki (3) letkua. Pakoputken tuke alkoi liikkumaan, niin otin EGR:än takaisin käyttöön ja tadaa tehoa pomppasi alakierroksille.. Selkeä ero nyt, mitään tehohäviötä en huomannut poisottaessa. Ja kiihtyypi normaalisti 14s 0-100 ja metsässä jaksaa vetää, kun mikäkin hirmu isoilla vaihteilla. Vain vauhdin puolesta, ei tehojen. :P
Eli mun mielipide: että antakaa olla jos toimii. Toki se laittaa seoksia rikkaamalle, kun poistetaan käytöstä.
:)