Atech kirjoitti:Pitää nyt päteä taas, mutta lienee jokaiselle selvä että jos kone tehdään kaasarille, se ei toimi kunnolla ruiskulla. Ja toisinpäin. Kummalle tämä on tehty? Voisi ummet ja lammet selvittää kuinka imukanava ja sitä mukaa palotilan + pakosarjan osat tehdään erilaisiksi kun on erilainen sopansyöttäjä ja seossuhde riippuen x-määrästä tekijöitä. Ei sillä ehkä missään 8kW piikeissä ole väliä, mutta näissa 15kW tason vehkeissä pitää taistella jok'ainoan hevosvoiman kymmenyksen eteen.
Sitten toinen ristiriita tulee siitä, kun yamaha kertoo tehneesä koneen etenkin euroopan markkinoille, niin miksi se löisi euroopan kovimman kisamyllyn kiinni vehkeeseensä? Uskomattoman kauheilla huoltoväleillä, kapealla vetoalueella sun muulla.
Okei, vaihdetaan kansi pienemmillä kierroksilla toimivaksi, vaihdetaan venttiiliajoituksia, sun muuta pientä että kokonaisuus saadaan katukäyttöön sopivaksi ja ei niin bensasyöpöksi. Mitä samaa jää koneeseen mitä Fanticissa on? Vaihderattaat?
Ei siis vittuilumielessä, vaan joka tietää, olis mukava jos selvittäis vaikkapa tehtaan kannan asiaan.
No niimpä, mut kyl mä silti uskon/toivon et siit jammun koneest tulee eneemmän ku 15hv
. Ja kai näis sit on vähän erilaista kantta, ja eikö ruiskulla yleensä saada suurempi tehoalue vai olenko ihan väärässä ku ainakin yzf:stä on sanottu et siin on laaja tehoalue ja tästä on sanottu ettätehot aika ylhäällä, nii et vähän erilaisia osia kiinni.