Rieju RS 2 125

zeibU
Liittynyt:
6.9.2006 21:55

ViestiKirjoittanut zeibU » 5.6.2007 12:09

kyllä se hyvä ostos on niille jotka ei tarvi nopeutta tosiaa paljoo enempää kun sen 100
guggelisguu
Paikkakunta:
Juuka
Liittynyt:
24.9.2006 20:57

ViestiKirjoittanut guggelisguu » 6.6.2007 14:34

jeebo^^ kirjoitti:kyllä se hyvä ostos on niille jotka ei tarvi nopeutta tosiaa paljoo enempää kun sen 100

Nimen omaan, itsellä ajettu nyt 1250 kahteen viikkoon ja mukava on ajella, eihän tällä kulkemisessa/kiihtyvyydessä pärjää 2-tahdeille. Mutta johan tällä kerkiää moneen paikkaan kun sen 120 kulkee ja kuitenkin itse painan >70 kg. Matka-ajossa syö 2,7 l/100 km ja nätti on, sitten vaihdoin änkän ja mukavat äänetkin tuli. Itse olen ollut todella tyytyväinen. Kävin kokeilemassa pitempää matkaa ajaa, ajoin 150 km yhdellä pysähdyksellä, eikä puutuneet mitkään paikat. Tietysti kaikilla ei välttämättä ole näin, mutta tämän ajo-asento sopii minulle hyvin. Matko-ajossakin pystyy pitämään 105 vauhtia joka on jo ihan tarpeeksi. Eli tässä plussat ja miinukset kahden viikon ajelun pohjalta :)


+ Syö todella vähän, 2,7 l /100 km
+ Nätti
+ Hyvä ajaa, siis ajoasento on hyvä, ainakin kyykyksi
+ Hyvät jarrut
+ Kohtuu hyvät valot
+ Kyyditettävän on mukavampi istua kyydissä, kuin useimmissa kyykyissä, joissa penkki on vakosen levynen.
+ Ja hyvät äänet, varsinkin kun vaihtaa vähän vapaammin virtaavan änkän
+ Useaa pyörää leveemmät ja paremmat nakit

- Tehot
- Likaantuu, jos ajaa ojaan :D

Miinuksia on varmasti enemmän, mutta niitä ei ole vielä ainakaan ilmennyt enempää, koska ajettu vain tuo 1250 km. Olen puhunut.
guggelisguu
Paikkakunta:
Juuka
Liittynyt:
24.9.2006 20:57

ViestiKirjoittanut guggelisguu » 6.6.2007 14:40

Niin ja tuota, vielä piti mainita, että riippuu pitkälti minkälaisten vehkeitten kanssa aikoo ajella. Että jos aikoo ajaa yyber viritettyjen 2-tahti kevareiden kanssa paljon, niin kyllähän se vituttamaan rupeaa, jos mukana haluaa pysyä. Mutta jos ajelee rauhassa yksikseen tai pikkusen viritettyjen mopojen kanssa niin sillon on sitten mukavampaa. Että jos kavereilla on suurimmaksi osaksi mopoja, niin tämä on aika hyvä valinta..
Tomiii.
Paikkakunta:
Kauhava
Liittynyt:
16.1.2007 0:02

ViestiKirjoittanut Tomiii. » 6.6.2007 14:42

guggelisguu kirjoitti:Niin ja tuota, vielä piti mainita, että riippuu pitkälti minkälaisten vehkeitten kanssa aikoo ajella. Että jos aikoo ajaa yyber viritettyjen 2-tahti kevareiden kanssa paljon, niin kyllähän se vituttamaan rupeaa, jos mukana haluaa pysyä. Mutta jos ajelee rauhassa yksikseen tai pikkusen viritettyjen mopojen kanssa niin sillon on sitten mukavampaa. Että jos kavereilla on suurimmaksi osaksi mopoja, niin tämä on aika hyvä valinta..

Mulla on juurikin näin. Yhdelläkään kaverilla kevaria, yks hommaa mut seki nelarin :D
are-
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
15.5.2006 21:19

ViestiKirjoittanut are- » 6.6.2007 19:43

guggelisguu kirjoitti:
jeebo^^ kirjoitti:kyllä se hyvä ostos on niille jotka ei tarvi nopeutta tosiaa paljoo enempää kun sen 100

Nimen omaan, itsellä ajettu nyt 1250 kahteen viikkoon ja mukava on ajella, eihän tällä kulkemisessa/kiihtyvyydessä pärjää 2-tahdeille. Mutta johan tällä kerkiää moneen paikkaan kun sen 120 kulkee ja kuitenkin itse painan >70 kg. Matka-ajossa syö 2,7 l/100 km ja nätti on, sitten vaihdoin änkän ja mukavat äänetkin tuli. Itse olen ollut todella tyytyväinen. Kävin kokeilemassa pitempää matkaa ajaa, ajoin 150 km yhdellä pysähdyksellä, eikä puutuneet mitkään paikat. Tietysti kaikilla ei välttämättä ole näin, mutta tämän ajo-asento sopii minulle hyvin. Matko-ajossakin pystyy pitämään 105 vauhtia joka on jo ihan tarpeeksi. Eli tässä plussat ja miinukset kahden viikon ajelun pohjalta :)


+ Syö todella vähän, 2,7 l /100 km
+ Nätti
+ Hyvä ajaa, siis ajoasento on hyvä, ainakin kyykyksi
+ Hyvät jarrut
+ Kohtuu hyvät valot
+ Kyyditettävän on mukavampi istua kyydissä, kuin useimmissa kyykyissä, joissa penkki on vakosen levynen.
+ Ja hyvät äänet, varsinkin kun vaihtaa vähän vapaammin virtaavan änkän
+ Useaa pyörää leveemmät ja paremmat nakit

- Tehot
- Likaantuu, jos ajaa ojaan :D

Miinuksia on varmasti enemmän, mutta niitä ei ole vielä ainakaan ilmennyt enempää, koska ajettu vain tuo 1250 km. Olen puhunut.
Paljon sulla on kierrokset kun 105 km/h lasissa?
Derbi GPR 125 Racing
anttiuz
Paikkakunta:
Pernaja
Liittynyt:
20.8.2006 15:40

ViestiKirjoittanut anttiuz » 6.6.2007 19:53

meneekö tämä muka oikeeta 105? voiko joku sanoa paljon tää menee niiku ihan oikeata tasasella?
KaTaYa
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
2.5.2007 20:58

ViestiKirjoittanut KaTaYa » 6.6.2007 20:04

anttiuz kirjoitti:meneekö tämä muka oikeeta 105? voiko joku sanoa paljon tää menee niiku ihan oikeata tasasella?


Kyl mulla ainakin Riejun mittariin lukemaks tulle sellaset 120 km/h ihan tasasel... :)
zeibU
Liittynyt:
6.9.2006 21:55

ViestiKirjoittanut zeibU » 6.6.2007 21:22

niin ei toi kyllä 120 mee oikeeta mitenkää .. ei EDES MULLA vaikka oon 40kilonen jässikkä:D:D ja mulla on änkkä tyhjä ja ilmanputsari avattu sekä suutin vaihdettu ,,nyt tosin 13p eturissa mutta se menee sillä samanverta kun vakiorissalla
KaTaYa
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
2.5.2007 20:58

ViestiKirjoittanut KaTaYa » 6.6.2007 21:40

noh se onkin sitä mitä se mittari näyttää... xD ei siit koskaan tie..
zeibU
Liittynyt:
6.9.2006 21:55

ViestiKirjoittanut zeibU » 6.6.2007 21:42

jepp.. ja määkin oon tainnu vähän räplätä sitä mun mittaria kun joskus vähän innostuin tutkiin sitä :))
guggelisguu
Paikkakunta:
Juuka
Liittynyt:
24.9.2006 20:57

ViestiKirjoittanut guggelisguu » 6.6.2007 23:21

are- kirjoitti:
guggelisguu kirjoitti:
jeebo^^ kirjoitti:kyllä se hyvä ostos on niille jotka ei tarvi nopeutta tosiaa paljoo enempää kun sen 100

Nimen omaan, itsellä ajettu nyt 1250 kahteen viikkoon ja mukava on ajella, eihän tällä kulkemisessa/kiihtyvyydessä pärjää 2-tahdeille. Mutta johan tällä kerkiää moneen paikkaan kun sen 120 kulkee ja kuitenkin itse painan >70 kg. Matka-ajossa syö 2,7 l/100 km ja nätti on, sitten vaihdoin änkän ja mukavat äänetkin tuli. Itse olen ollut todella tyytyväinen. Kävin kokeilemassa pitempää matkaa ajaa, ajoin 150 km yhdellä pysähdyksellä, eikä puutuneet mitkään paikat. Tietysti kaikilla ei välttämättä ole näin, mutta tämän ajo-asento sopii minulle hyvin. Matko-ajossakin pystyy pitämään 105 vauhtia joka on jo ihan tarpeeksi. Eli tässä plussat ja miinukset kahden viikon ajelun pohjalta :)


+ Syö todella vähän, 2,7 l /100 km
+ Nätti
+ Hyvä ajaa, siis ajoasento on hyvä, ainakin kyykyksi
+ Hyvät jarrut
+ Kohtuu hyvät valot
+ Kyyditettävän on mukavampi istua kyydissä, kuin useimmissa kyykyissä, joissa penkki on vakosen levynen.
+ Ja hyvät äänet, varsinkin kun vaihtaa vähän vapaammin virtaavan änkän
+ Useaa pyörää leveemmät ja paremmat nakit

- Tehot
- Likaantuu, jos ajaa ojaan :D

Miinuksia on varmasti enemmän, mutta niitä ei ole vielä ainakaan ilmennyt enempää, koska ajettu vain tuo 1250 km. Olen puhunut.
Paljon sulla on kierrokset kun 105 km/h lasissa?


Sekin riippuu ihan täysin missä asennossa ajaa, eli kyykystä kun ajaa 105 niin se on n. 7500 ja kun pystystä niin n. 8000. Lukemat ei oo ihan tarkkoja, kun en ole ikinä sillä lailla sitä katsellut, mutta pitää kokeilla tuossa ja kirjoitella sitten tänne..
juu-joa
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
17.10.2006 18:10

ViestiKirjoittanut juu-joa » 6.6.2007 23:26

Sekin riippuu ihan täysin missä asennossa ajaa, eli kyykystä kun ajaa 105 niin se on n. 7500 ja kun pystystä niin n. 8000. Lukemat ei oo ihan tarkkoja, kun en ole ikinä sillä lailla sitä katsellut, mutta pitää kokeilla tuossa ja kirjoitella sitten tänne..
Jos ajat samalla vaihteella niin se on aina se sama kierrosluku... Ei se mikään skootteri sentään ole.
guggelisguu
Paikkakunta:
Juuka
Liittynyt:
24.9.2006 20:57

ViestiKirjoittanut guggelisguu » 7.6.2007 15:56

juu-joa kirjoitti:
Sekin riippuu ihan täysin missä asennossa ajaa, eli kyykystä kun ajaa 105 niin se on n. 7500 ja kun pystystä niin n. 8000. Lukemat ei oo ihan tarkkoja, kun en ole ikinä sillä lailla sitä katsellut, mutta pitää kokeilla tuossa ja kirjoitella sitten tänne..
Jos ajat samalla vaihteella niin se on aina se sama kierrosluku... Ei se mikään skootteri sentään ole.

No eihän se nyt niin ole, kun ajaa pystystä niin kone joutuu tekemään enemmän toitä-> kerrosluku kasvaa
Jax_KiBez
Pyörä:
HusQ SM/WRE 125
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
23.4.2005 13:02

ViestiKirjoittanut Jax_KiBez » 7.6.2007 16:04

guggelisguu kirjoitti:
juu-joa kirjoitti:
Sekin riippuu ihan täysin missä asennossa ajaa, eli kyykystä kun ajaa 105 niin se on n. 7500 ja kun pystystä niin n. 8000. Lukemat ei oo ihan tarkkoja, kun en ole ikinä sillä lailla sitä katsellut, mutta pitää kokeilla tuossa ja kirjoitella sitten tänne..
Jos ajat samalla vaihteella niin se on aina se sama kierrosluku... Ei se mikään skootteri sentään ole.

No eihän se nyt niin ole, kun ajaa pystystä niin kone joutuu tekemään enemmän toitä-> kerrosluku kasvaa


Kyllä se vaan niin on että kierrosluku on nopeuteen verrattuna aina sama, ellei kytkin luista tai takarengas sudi kokoajan :D

Mutta nopeusmittaria tuo ajoasento voi huijata.
guggelisguu
Paikkakunta:
Juuka
Liittynyt:
24.9.2006 20:57

ViestiKirjoittanut guggelisguu » 7.6.2007 16:32

Jax_KiBez kirjoitti:
guggelisguu kirjoitti:
juu-joa kirjoitti:
Sekin riippuu ihan täysin missä asennossa ajaa, eli kyykystä kun ajaa 105 niin se on n. 7500 ja kun pystystä niin n. 8000. Lukemat ei oo ihan tarkkoja, kun en ole ikinä sillä lailla sitä katsellut, mutta pitää kokeilla tuossa ja kirjoitella sitten tänne..
Jos ajat samalla vaihteella niin se on aina se sama kierrosluku... Ei se mikään skootteri sentään ole.

No eihän se nyt niin ole, kun ajaa pystystä niin kone joutuu tekemään enemmän toitä-> kerrosluku kasvaa


Kyllä se vaan niin on että kierrosluku on nopeuteen verrattuna aina sama, ellei kytkin luista tai takarengas sudi kokoajan :D

Mutta nopeusmittaria tuo ajoasento voi huijata.

Elä perkele onko näin? Tuota en kyllä tienny, oon vähän evokki..