Aprilia af1

simonen ( . ) ( . )
Pyörä:
Yamaha Dt 05,Aprilia Futura 91, Peugeot Jet force 08
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
19.7.2006 14:21

ViestiKirjoittanut simonen ( . ) ( . ) » 8.10.2008 15:19

No ihan samapa tuo repiikö vaiko ei kun saan sen koneen 300€ ja todella hyvässä kunnossa sähköineen ja jäähdyttimen ja pyttyineen päivineen niin varmaan kyllä jokainen teistäkin sen olis ostanu ;)
Oon kun ritariässä, vauhtii haluun enemmän kun mitä mittari kässää. Kun kaasun prässään pohjaan ei tulos tyydytä.

--- >"Pink Cat DT" projekti< --- <--- KOMMENTOIKAAPAS!
simonen ( . ) ( . )
Pyörä:
Yamaha Dt 05,Aprilia Futura 91, Peugeot Jet force 08
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
19.7.2006 14:21

ViestiKirjoittanut simonen ( . ) ( . ) » 8.10.2008 17:57

onko kone miten vaikee irroittaa? itellä pyörä polkupyörä kellarissa ja pitäis kone saada irti jotta pääsen purkamaan sitä ja silmäilemään mutta kone on ihan helvetin likainen niin en löytänyt kun yhden kiinnikkeen joten kertokaa joku fiksu mitä hylsyjä/avaimia tarvitsee. KIITOS
Oon kun ritariässä, vauhtii haluun enemmän kun mitä mittari kässää. Kun kaasun prässään pohjaan ei tulos tyydytä.

--- >"Pink Cat DT" projekti< --- <--- KOMMENTOIKAAPAS!
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 8.10.2008 22:02

Mikä olisi helpoin tapa asentaa crossitanko? Vakio t-palaan kun ei saa laitettua. Meinasin et jos tekis koulussa uuden t-palan, mutta jos olis vähän helpompi tapa niin kertokaapa tänne. Ennenkaikkea sen pitäisi olla halpa, ellei jopa ilmanen.
Jee Jee
simonen ( . ) ( . )
Pyörä:
Yamaha Dt 05,Aprilia Futura 91, Peugeot Jet force 08
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
19.7.2006 14:21

ViestiKirjoittanut simonen ( . ) ( . ) » 8.10.2008 22:12

JerQQ kirjoitti:Mikä olisi helpoin tapa asentaa crossitanko? Vakio t-palaan kun ei saa laitettua. Meinasin et jos tekis koulussa uuden t-palan, mutta jos olis vähän helpompi tapa niin kertokaapa tänne. Ennenkaikkea sen pitäisi olla halpa, ellei jopa ilmanen.
meen ottamaan kuvan miten mulla on niin voitte sit kattoa kun pari jo kyselly yv:lläkin.
edit: nyt on 2 kuvaa galleriassa niistä kiinnikkeistä ;)
edit2: ja jos joku kiinnostunut crossi stongasta niin mulla olis uutta vastaavassa kunnossa oleva renthalin tanko. sen kans ei ole ajettu kun 10km / kone leikkas sitten dt:stä eikä siis ole kaatunut edes paikallaan. tarjouksia yv:llä ;)
Oon kun ritariässä, vauhtii haluun enemmän kun mitä mittari kässää. Kun kaasun prässään pohjaan ei tulos tyydytä.

--- >"Pink Cat DT" projekti< --- <--- KOMMENTOIKAAPAS!
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 9.10.2008 12:25

JerQQ kirjoitti:Mikä olisi helpoin tapa asentaa crossitanko? Vakio t-palaan kun ei saa laitettua. Meinasin et jos tekis koulussa uuden t-palan, mutta jos olis vähän helpompi tapa niin kertokaapa tänne. Ennenkaikkea sen pitäisi olla halpa, ellei jopa ilmanen.


Onko vaikeeta porata alumiiniin 4 reikää identtisesti ja pujottaa niihin raiserit pulteilla kiinni?? :eek:
simonen ( . ) ( . )
Pyörä:
Yamaha Dt 05,Aprilia Futura 91, Peugeot Jet force 08
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
19.7.2006 14:21

ViestiKirjoittanut simonen ( . ) ( . ) » 9.10.2008 14:56

jos jollain olis myydä mulle etujarrukahva,sylinteri yms osat halvalla niin laittakaa yv:tä. iteltä puuttuu sieltä säiliöönmenevästä tikusta se suojus ja koko tikku :S
Oon kun ritariässä, vauhtii haluun enemmän kun mitä mittari kässää. Kun kaasun prässään pohjaan ei tulos tyydytä.

--- >"Pink Cat DT" projekti< --- <--- KOMMENTOIKAAPAS!
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 9.10.2008 16:58

JGGA kirjoitti:
JerQQ kirjoitti:Mikä olisi helpoin tapa asentaa crossitanko? Vakio t-palaan kun ei saa laitettua. Meinasin et jos tekis koulussa uuden t-palan, mutta jos olis vähän helpompi tapa niin kertokaapa tänne. Ennenkaikkea sen pitäisi olla halpa, ellei jopa ilmanen.


Onko vaikeeta porata alumiiniin 4 reikää identtisesti ja pujottaa niihin raiserit pulteilla kiinni?? :eek:
Ei, mut en viittis pilata t-palaa.
Jee Jee
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 9.10.2008 17:30

JerQQ kirjoitti:
JGGA kirjoitti:
JerQQ kirjoitti:Mikä olisi helpoin tapa asentaa crossitanko? Vakio t-palaan kun ei saa laitettua. Meinasin et jos tekis koulussa uuden t-palan, mutta jos olis vähän helpompi tapa niin kertokaapa tänne. Ennenkaikkea sen pitäisi olla halpa, ellei jopa ilmanen.


Onko vaikeeta porata alumiiniin 4 reikää identtisesti ja pujottaa niihin raiserit pulteilla kiinni?? :eek:
Ei, mut en viittis pilata t-palaa.


no ei niitä raisereita millään erikeepperilläkään voi laittaa, eli "pilalle" menee kumminki. Joko pulttaamalla tai TIG-hitsaamalla.
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 9.10.2008 18:33

Tai jos jaksan niin teen koulussa uuden t-palan. Kaippa se on niin tehtävä. Tosin, pääsis varmaan helpommalla ku ostasin sit purkuosista t-palan 30€.
Jee Jee
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 9.10.2008 21:54

Laitoin raven kii, ja sain hyvii säätöihi mut ongelmana on se että se ei kule niin kovaa ja en tiie miks :D vitosel ja kutosella menee paljon säyseemmi ku ilman... Kiihtyy kyl ihan hyvin ja vääntää + mukavempi ajella...

Onks näis ollu sit jotai vikaa? mikä siin vois olla? laippa ei nouse iha ylös? miks teil nousee ja mul ei ku sama pyörä :lol:

ja siin raves ei mitää vikaa ole, oikein kasattu, oikeis säädöis...
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 9.10.2008 22:21

En tiiä, mut onko laippa oikein päin? Eli viiste mäntään päin. En kyllä osaa sano mikä mahtaa olla. Kiihtyykö verrattuna miten ilman laippaa? Jos huonommin niin veikkaan et laippa ei nouse kunnolla. Vika voi myös olla siinä reijässä mistä se pakokaasu kulkeutuu siihen raveen.

E: Sitten sellanenki että raven laippa/pytyn laippa on vino, jolloin rave ei saa kunnollista pakokaasun painetta=ei jaksa nostaa ylös asti.
Jee Jee
simonen ( . ) ( . )
Pyörä:
Yamaha Dt 05,Aprilia Futura 91, Peugeot Jet force 08
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
19.7.2006 14:21

ViestiKirjoittanut simonen ( . ) ( . ) » 10.10.2008 13:58

meneekö tuon futuran koneen ja 04vm Rs:n koneen osat mitenkin hyvin toisiinsa?!
edit: onko putkissa miten paljon eroja kun ostan rs:n putken. entäs takaiskari kun sellasenkin ostan :D
Oon kun ritariässä, vauhtii haluun enemmän kun mitä mittari kässää. Kun kaasun prässään pohjaan ei tulos tyydytä.

--- >"Pink Cat DT" projekti< --- <--- KOMMENTOIKAAPAS!
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 12.10.2008 15:33

Vie bensaa yhtä paljon raven kanssa kuin ilmankin...

tankkasin perjantaina tasan 7l oon ajanu n.40km ja meni varatankille äsken...

Minkälaista vastapainetta nää vaatii änkältä? ku kuulin et ainaki Motocrossvehkeissä sieltä änkästäkin pitäs löytyä vähän sitä..

Mulla on joku Suzukin random änkkä, tyhjensin sieltä kaikki sisuskalut pois kun se oli täynnä jotain levyjä...

Ennen tota tyhjennystä vei kyllä paljon vähemmän :eek:
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 12.10.2008 16:33

Se riippuu vähän putkesta. Osta www.purkuosat.net sivulta vakioänkkä jos löytyy.
Jee Jee
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 12.10.2008 20:52

Ihan vakioputki on...'

EDIT: asennettu 125 monttukawan änkkä... toiminta parani ja todistin ensimmäistä kertaa että kierti vaihteella yli punarajan johonkin 11.. ois varmaa jaksanu viel vähä enemmäki mut en vinguttanu iha loppuu ;)

vastapainetta vaatii siis myös änkältä tällänen, tulipahan testattua...


ainut probleema joka pitäs saada korjattua on se, että jos ajaa vaikka 40km/h alueella että kierrokset jotain 3 tuhatta jne siis ihan pienellä kaasulla menee pyörä vähän röpeltäen eteenpäin... ei siis varsinaisesti röpötä mutta ei puhtaastikkaan kierrä? Onks tää jus se "ominaisuus" 28mm lortossa vai voiko tolle jotain tehdä? ilmaruuvia avasin puolestatoista kahteen kierrokseen mutta suurta vaikutusta ei ollut, oikeestaan ei yhtään.. neula on toisiks laihimmassa jo nytte :eek:

ja kuullostaako normaalille että rave 12 kierrosta kiinni-asennosta? mitä teillä on ollu noi auki?

Nii ja vielä se että minkälaista öljyä etupumpuissa pitäs käyttää? ku mulla on sellaset ihan vetiset siellä, ja tuntu toinen vähän jo vuotavan vaikka uudet stefat :s

Toi vuoto tosin taisi korjaantua kun sitä stefaa putsattiin sieltä vähän, ehkä siellä oli roskia tai jotain?