Aprilia af1

JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 2.11.2008 19:37

Ansta kirjoitti:sitä just meinasinkin että käykö liian kylmänä? ku ei meinaa lämpömittari yli 40 nousta :lol:

Käy.
Jee Jee
ziq
Pyörä:
aprilia af1 sport pro
Liittynyt:
12.4.2007 15:01

ViestiKirjoittanut ziq » 2.11.2008 19:58

Ansta kirjoitti:Joku joka tietää valaiskoot asiaa..

Itellä on Gila ykköne ja mielestäni uudemmanmallin kone (?)

Mihin muuten perustuu se, että bensankulutus on suurempi ilman ravea kuin raven kanssa?


Gilardoni 1 sylinteri on tehottomampi versio ja uudempi malli.
Gilardoni 2 sylinteri on tehokkaampi ja vanhempi versio.

Eikös näin?

Itellä on toi 2.
minä mistään mitään tiedä, mutta päden silti.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 2.11.2008 22:06

JerQQ kirjoitti:
Ansta kirjoitti:sitä just meinasinkin että käykö liian kylmänä? ku ei meinaa lämpömittari yli 40 nousta :lol:

Käy.


Mitä tommonen sitten voi haitata? Pitäskö siihen hommata termostaatti, et onks se välttämätön?


Ja tohon pyttyasiaan, sen tiien että Uudemmanmallin pytty on varmasti se tehokkaampi versio, ja vanhemmassa tehottomampi. Käy ilmi mm. motowikistä.

Se pitäs vaan selvitä kumpi pytty on vanhassa ja kumpi uudessa...
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 3.11.2008 0:02

Se liian kylmänä käyminen kuluttaa mäntää ja pyttyä, ja syö enemmän tulppia.
Jee Jee
SCR
Pyörä:
paska
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
10.8.2006 1:45

ViestiKirjoittanut SCR » 3.11.2008 0:06

Ansta kirjoitti:
Ja tohon pyttyasiaan, sen tiien että Uudemmanmallin pytty on varmasti se tehokkaampi versio, ja vanhemmassa tehottomampi. Käy ilmi mm. motowikistä.

Se pitäs vaan selvitä kumpi pytty on vanhassa ja kumpi uudessa...



kyl mä veikkaisin että juuri toistepäin koska meillä muilla on tota ykköstä ja zig:llä jolla on sport pro on gillu2.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 3.11.2008 8:50

Siis hänellä olis Sport pro ja vanhemmanmallinen sylinteri, joka olisi gila 2 :eek:

menee vähän vaikeeks

nyt oikeesti joku joka tietää asiasta kertokoon miten on ;)
ziq
Pyörä:
aprilia af1 sport pro
Liittynyt:
12.4.2007 15:01

ViestiKirjoittanut ziq » 3.11.2008 10:16

Siis Gilardoni 2 sylinteri on tehokkaampi versio kuin Gilardoni 1. Siitä sitten en tiedä kumpi on uudempi ja kumpi vanhempi.

E: ...
minä mistään mitään tiedä, mutta päden silti.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 3.11.2008 11:25

trilog kirjoitti:
Ansta kirjoitti:Moro. Mulla on tollanen -89 mallinen af1 pyörä, vanhemman mallinen siis. Ostin siihen uuden koneen kokonaan, ja uudessa koneessa on Gilardoni 1 sylinteri. Olen miettinyt, onko tämä se "tehokkaampi" vai "tehottomampi" näistä 123 rotaxin pytyistä?

Jospa sinä tiedät.
Moro, tehokkaampi on.



Kysyin YV:llä, koska trilog näistä varmaan jonkun verran tietää.
Hänen mielestään tuo Ykkönen on se 34hp pytty :eek:
ziq
Pyörä:
aprilia af1 sport pro
Liittynyt:
12.4.2007 15:01

ViestiKirjoittanut ziq » 3.11.2008 12:19

No nyt tää vasta sekavaks meneeki.
minä mistään mitään tiedä, mutta päden silti.
SCR
Pyörä:
paska
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
10.8.2006 1:45

ViestiKirjoittanut SCR » 3.11.2008 15:26

ziq kirjoitti:No nyt tää vasta sekavaks meneeki.


Googlailin vähän:

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... sitelang=1

Sport pro jossa myöskin gillu2. Kyllähän se nyt muutenkin olisi järkevämpää että ekaksi on tehty gilardoni 1 mallia ja sitten tehokkaampaa gilardoni 2 mallia. Ei olisi järkeä pitää toisinpäin. Sport pro se tehokkaampi on ja niissä tuppaa olemaan gilardoni kakkoset että eiköhän se nyt ole se kakkonen tehokkaampi.

Ja kun terveellä maalaisjärjellä mietitään niin eiköhän sekin ole aika selvää että kakkonen on se uudempi.
ziq
Pyörä:
aprilia af1 sport pro
Liittynyt:
12.4.2007 15:01

ViestiKirjoittanut ziq » 3.11.2008 16:42

SCR kirjoitti:http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... sitelang=1


Toihan on mun pyörä :)))
minä mistään mitään tiedä, mutta päden silti.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 3.11.2008 17:40

Ihan mukavat huiput pyörälläsi kuitenkin 2 piikkiä pienemmällä eturattaalla, vakiollahan mennään jo perkele 200 ;)

Oot näköjää ostanu uuden pyttysarjan tohon. Ootko aivan varma että ostit 38hp pytyn?


nii ja toho pyttyasiaan, et koitan nyt saada asiasta varmuuden jostain, täytyy selvittää, omasta mielestäni mulla on sport Pro:n kone tossa omassa, tai sit siihe on pytty vaihettu
ziq
Pyörä:
aprilia af1 sport pro
Liittynyt:
12.4.2007 15:01

ViestiKirjoittanut ziq » 3.11.2008 20:18

Tämä on siis edellisen omistajan ilmoitus. Kyllä olen hyvinkin varma tuosta sylinteri hommasta, kun kesällä siitä soitin vielä uudestaan.
minä mistään mitään tiedä, mutta päden silti.
Pulla-Racing
Pyörä:
Kasawika
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
27.2.2006 20:59

ViestiKirjoittanut Pulla-Racing » 5.11.2008 20:15

Sopiiko 150 nakki järkevästi futuraan? :|
Morini
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
22.7.2005 18:22

ViestiKirjoittanut Morini » 5.11.2008 23:46

SCR kirjoitti:
ziq kirjoitti:No nyt tää vasta sekavaks meneeki.


Googlailin vähän:

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... sitelang=1

Sport pro jossa myöskin gillu2. Kyllähän se nyt muutenkin olisi järkevämpää että ekaksi on tehty gilardoni 1 mallia ja sitten tehokkaampaa gilardoni 2 mallia. Ei olisi järkeä pitää toisinpäin. Sport pro se tehokkaampi on ja niissä tuppaa olemaan gilardoni kakkoset että eiköhän se nyt ole se kakkonen tehokkaampi.

Ja kun terveellä maalaisjärjellä mietitään niin eiköhän sekin ole aika selvää että kakkonen on se uudempi.


Minulla on molemmat rotax 123 pytyt, gilardoni 1 (joka on tosin leiponut :D) ja gilardoni 2, ja siinä 2:ssa on isommat kanavat, joten se taitaa olla se tehokkaampi pytty sitten? Ei niissä kyllä ole paljoa eroa, mutta kyllä sen huomaa.