Aprilia af1

ziq
Pyörä:
aprilia af1 sport pro
Liittynyt:
12.4.2007 15:01

ViestiKirjoittanut ziq » 28.11.2008 15:02

Mitenkäs ton aprikan iskari, onko se säädettävä, eli saako sitä iskaria nostettua? Tuttu muisteli nuoruudesta että sieltä mistä ketjuja kiristetään ja laitetaan (esim. se ruuvi meisseli sinne väliin). Kun työennetään niin paljon, että ruuvi meisseli menee sinne jarrusatulan alapuolelle, eli ala-asentoon niin takaiskari nousee? Onko toi teillä ylhäällä vai alhaalla? Kellään kokemusta, tai kertokaa sitten vaa että onko toi ylipäätänsä säädettävä ja miten sitä säädetään. Nyt nimittäin iskee perä takalokariin, eli ollaan vähän turhan alaalla. Ongelma toki korjaantuis jos ostais pitemmän iskarin, mutta siinäkin se 100€ suihahtaa menemään.

Todella sekavasti selitetty, mutta yrittäkää ymmärtää.
minä mistään mitään tiedä, mutta päden silti.
sant_tu
Pyörä:
pv
Liittynyt:
7.6.2007 12:08

ViestiKirjoittanut sant_tu » 30.11.2008 14:48

Olisin kiinnostunut Arprilia Sport Pro:sta. Onko missään muissa Aprillioissa samaa konetta? Löytyykö varaosia, tai miten Futuran kone. Jos joku antaisi näistä koneista vähän tieto kun kiinnostaa.
Peussi jee!
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 30.11.2008 16:52

Ansta kirjoitti:Selvis että minkä takia ilman ravea on enemmän tehoja, raven laippa oli ollut kokoajan viiste putkeenpäin :D


Miten sen laipan saa muuten käännettyä? Kääntyykö se tossa ihan kääntämällä vai vaatiiko jonkin osan purkua? :s

Miten ton laipan väärinpäin olemisen pitäs periaatteessa vaikuttaa? Rave ei nouse aivan ylös vai ja jää kuristamaan?

Siis täh? Mulle täällä sanottiin et viiste pitää olla alaspäin, eli putkeen päin?
Jee Jee
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 30.11.2008 18:15

siis sen viisteen pitää olla mäntään päin että se toimii oikein, näin mulle on ainakin kerrottu :lol:


EDIT: luin vikistä että pitäs olla putkeenpäin, mitenhän päin se nyt kuuluu olla :D
Jylpä91
Paikkakunta:
Hattula
Liittynyt:
1.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut Jylpä91 » 1.12.2008 1:06

Siis selvennystä asiaan... raven laipan kuuluu olla asennossa silleen että. viiste on alhaalla.kyl sen nyt jokanen tajuaa jo kun laittaa laipan reikään ja tunnustelee pakoaukkoo niin ei se aukee kunnolla kun vain sillon kun se laippa on asennettu viiste alaspäin.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 1.12.2008 9:11

jaa no sit mun ongelma ei vielä ratkennukkaan :s

onks kellään muulla ollu ongelmia raven kanssa? ku oma kulkee kuin vakio sen kanssa :eek:

kun se liukuu siellä ihan hyvin ja on ollut oikeinpäin (ilmeisesti), se reikä on auki, ja kokeilin varovasti paineilmalla siihen raven reikään ja kyllä se tuntus pöydällä toimivan ihan normaalisti.
Morini
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
22.7.2005 18:22

ViestiKirjoittanut Morini » 1.12.2008 12:30

Jos sul on se rave boxi tai solenoidi paskana niin se ei nosta sitä laippaa ollenkaan...
Pulla-Racing
Pyörä:
Kasawika
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
27.2.2006 20:59

ViestiKirjoittanut Pulla-Racing » 1.12.2008 16:15

Meneekö noihi pumppuihi 2,5dl öltsii per pumppu?
SCR
Pyörä:
paska
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
10.8.2006 1:45

ViestiKirjoittanut SCR » 1.12.2008 18:16

sant_tu kirjoitti:Olisin kiinnostunut Arprilia Sport Pro:sta. Onko missään muissa Aprillioissa samaa konetta? Löytyykö varaosia, tai miten Futuran kone. Jos joku antaisi näistä koneista vähän tieto kun kiinnostaa.

kaikissa 89-97 aprilioissa on sama kone Lukuunottamatta sylinteriä joka sportprossa on kanaviltaan hieman isompi, sekin muuten samallainen. Varaosista ei ole turhan paljon tunkua mutta kyllä pärjää kuitenkin. Koneelta Sport prosta pitäisi irrota se 35 hp. Huom. koneelta. :D
sant_tu
Pyörä:
pv
Liittynyt:
7.6.2007 12:08

ViestiKirjoittanut sant_tu » 1.12.2008 23:04

SCR kirjoitti:
sant_tu kirjoitti:Olisin kiinnostunut Arprilia Sport Pro:sta. Onko missään muissa Aprillioissa samaa konetta? Löytyykö varaosia, tai miten Futuran kone. Jos joku antaisi näistä koneista vähän tieto kun kiinnostaa.

kaikissa 89-97 aprilioissa on sama kone Lukuunottamatta sylinteriä joka sportprossa on kanaviltaan hieman isompi, sekin muuten samallainen. Varaosista ei ole turhan paljon tunkua mutta kyllä pärjää kuitenkin. Koneelta Sport prosta pitäisi irrota se 35 hp. Huom. koneelta. :D

Miten 89-97 vuoden apikoitten ja räsien koneet eroo?
Peussi jee!
ziq
Pyörä:
aprilia af1 sport pro
Liittynyt:
12.4.2007 15:01

ViestiKirjoittanut ziq » 2.12.2008 13:29

Meneekö toi rave toho 154cc polinin pyttyy vai jätetäänkö se kokonaan laittamatta?

Edit: Eli selviskin, että tuohon laitetaan rave.
minä mistään mitään tiedä, mutta päden silti.
Pulla-Racing
Pyörä:
Kasawika
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
27.2.2006 20:59

ViestiKirjoittanut Pulla-Racing » 2.12.2008 15:13

ziq kirjoitti:Meneekö toi rave toho 154cc polinin pyttyy vai jätetäänkö se kokonaan laittamatta?

Edit: Eli selviskin, että tuohon laitetaan rave.


Ei siihen mikään pakko ole laittaa ravea. Väännöt tuossa pytyssä on ihan maukkaat ilman raveakin ;)
ziq
Pyörä:
aprilia af1 sport pro
Liittynyt:
12.4.2007 15:01

ViestiKirjoittanut ziq » 2.12.2008 15:39

Niin eihän se mikään pakko ole, mutta kun tommonen rave sattuu jo löytymään. Parempi luulis kuitenkin olevan raven kanssa?
minä mistään mitään tiedä, mutta päden silti.
SCR
Pyörä:
paska
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
10.8.2006 1:45

ViestiKirjoittanut SCR » 2.12.2008 16:10

sant_tu kirjoitti:Miten 89-97 vuoden apikoitten ja räsien koneet eroo?

Ei mitenkään.
JuhoLeh
Liittynyt:
5.4.2007 19:08

ViestiKirjoittanut JuhoLeh » 2.12.2008 20:40

Oisko kellään heittää vinkkii mistä saisi apikan starttiin uudet hiilet? Mieluiten kohtuullisella hinnalla vielä.

Juho