Rieju RS 2 125

Ratoo
Liittynyt:
27.5.2007 20:46

ViestiKirjoittanut Ratoo » 12.5.2008 10:17

miicco kirjoitti:Onkos kenelläkään muulla ollut häikkää takavalossa?
Mulla palaa sillon ku huvittaa, kun laittaa virrat niin se välähtää ja joskus jää päälle.
Veisin kyllä heti liikkeeseen että laittasivat kuntoon mutta kun ei oo vielä korttia -.-


Itse asiassa kyllä on ollut samaa vikaa. Vika korjautui oikeastaan itsestään, ja huomasin että takavalo sammuu startatessa.

Mutta, kun startatessa painaa jarrua yhtä aikaa, ei valo sammu! Käsittämättömät nämä espanjanpojan sähköviritelmät, mutta näin se toimii. En tosin tiedä nyt toimiiko valo ihan normaalisti eli jarruttamatta käynnistäessä, pitää testata tänään!
RIEJU_RS_2
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.3.2008 18:39

ViestiKirjoittanut RIEJU_RS_2 » 12.5.2008 20:16

Tuli tänään rieju korjauksesta taas... uusi takakumi / sähköstartti paikoilleen ja korjattu on :)
Riejun kuvat : http://www.motot.net/galleria/70452
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 13.5.2008 16:22

Onko kukaan koittanu kurkata ton änkän sisään ja ottaa sieltä niitä hilppeitä pois? Onko miten vaikee homma? Tai jos joku on uuen änkän jostain ostanut ja todennut toimivaksi niin saisiko linkkiä?
RIEJU_RS_2
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.3.2008 18:39

ViestiKirjoittanut RIEJU_RS_2 » 15.5.2008 7:54

Ota änkkä pois! ja laita joku isomman pyörän änkkä kiinni! koska toi änkkä on muutenkin niin törkeen ruma!
Riejun kuvat : http://www.motot.net/galleria/70452
RIEJU_RS_2
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.3.2008 18:39

ViestiKirjoittanut RIEJU_RS_2 » 15.5.2008 16:53

Eiks tossa Riejussa ole Rajottava CDI-boksi? :)
Riejun kuvat : http://www.motot.net/galleria/70452
Nikkersi
Paikkakunta:
Nivala
Liittynyt:
6.12.2005 19:29

ViestiKirjoittanut Nikkersi » 15.5.2008 17:50

Ratoo kirjoitti:
miicco kirjoitti:Onkos kenelläkään muulla ollut häikkää takavalossa?
Mulla palaa sillon ku huvittaa, kun laittaa virrat niin se välähtää ja joskus jää päälle.
Veisin kyllä heti liikkeeseen että laittasivat kuntoon mutta kun ei oo vielä korttia -.-


Itse asiassa kyllä on ollut samaa vikaa. Vika korjautui oikeastaan itsestään, ja huomasin että takavalo sammuu startatessa.

Mutta, kun startatessa painaa jarrua yhtä aikaa, ei valo sammu! Käsittämättömät nämä espanjanpojan sähköviritelmät, mutta näin se toimii. En tosin tiedä nyt toimiiko valo ihan normaalisti eli jarruttamatta käynnistäessä, pitää testata tänään!


ootko ajatellu että ehkä jarruttaessa jarruvalo palaa?
miicco
Pyörä:
Rieju RS 2
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
11.2.2007 13:46

ViestiKirjoittanut miicco » 15.5.2008 18:40

Nikkersi kirjoitti:
Ratoo kirjoitti:
miicco kirjoitti:Onkos kenelläkään muulla ollut häikkää takavalossa?
Mulla palaa sillon ku huvittaa, kun laittaa virrat niin se välähtää ja joskus jää päälle.
Veisin kyllä heti liikkeeseen että laittasivat kuntoon mutta kun ei oo vielä korttia -.-


Itse asiassa kyllä on ollut samaa vikaa. Vika korjautui oikeastaan itsestään, ja huomasin että takavalo sammuu startatessa.

Mutta, kun startatessa painaa jarrua yhtä aikaa, ei valo sammu! Käsittämättömät nämä espanjanpojan sähköviritelmät, mutta näin se toimii. En tosin tiedä nyt toimiiko valo ihan normaalisti eli jarruttamatta käynnistäessä, pitää testata tänään!


ootko ajatellu että ehkä jarruttaessa jarruvalo palaa?


Ei toimi mulla aina ollenkaan, sillon tällön jää päälle myös käynnistäessä ja palaa sen jälkeen.

Ja ihanko oikeesti jarruvalo palaa jarruttaessa :oo
KaTaYa
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
2.5.2007 20:58

ViestiKirjoittanut KaTaYa » 15.5.2008 20:10

RIEJU_RS_2 kirjoitti:Eiks tossa Riejussa ole Rajottava CDI-boksi? :)


Joo on rajoittava CDI-boksi.
RIEJU_RS_2
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.3.2008 18:39

ViestiKirjoittanut RIEJU_RS_2 » 15.5.2008 20:57

Vaikuttaako jos cdi-boksin ottaa pois niin paljon??? Ja onko paha ottaa pois? :) paljon mahtaa ottaa kierroksia sen jälkeen? mistä saa vähemmän rajottavan cdi-boksin? Saako riejuun niin Teharia mistään? ja mikäs änkkä kannattaa laittaa ton vanhan tilalle??? onko muuten paha homma tyhjentää änkkää? paljon mahtaa vaikuttaa jos tyhjentää änkän? :)
Riejun kuvat : http://www.motot.net/galleria/70452
KaTaYa
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
2.5.2007 20:58

ViestiKirjoittanut KaTaYa » 15.5.2008 22:48

RIEJU_RS_2 kirjoitti:Vaikuttaako jos cdi-boksin ottaa pois niin paljon??? Ja onko paha ottaa pois? :) paljon mahtaa ottaa kierroksia sen jälkeen? mistä saa vähemmän rajottavan cdi-boksin? Saako riejuun niin Teharia mistään? ja mikäs änkkä kannattaa laittaa ton vanhan tilalle??? onko muuten paha homma tyhjentää änkkää? paljon mahtaa vaikuttaa jos tyhjentää änkän? :)


En suosiolla tyhjentäisi vakio änkkää ,mutta omapahan on päätöksesi. Ostaisin mielummin jostain muualta änkän missä ei ole kureja.
Jos otat cdi-boksin pois etkä laita tilalle mitään niin silloin kierrokset ovat hyvin hyvin pienet :) että on kyllä tarvetta sille. on aika paljon niitä power cdi-bokseja jotka myös sopii tähän, mutta niilläkin on hintansa.
Ratoo
Liittynyt:
27.5.2007 20:46

ViestiKirjoittanut Ratoo » 16.5.2008 8:56

Nikkersi kirjoitti:
Ratoo kirjoitti:
miicco kirjoitti:Onkos kenelläkään muulla ollut häikkää takavalossa?
Mulla palaa sillon ku huvittaa, kun laittaa virrat niin se välähtää ja joskus jää päälle.
Veisin kyllä heti liikkeeseen että laittasivat kuntoon mutta kun ei oo vielä korttia -.-


Itse asiassa kyllä on ollut samaa vikaa. Vika korjautui oikeastaan itsestään, ja huomasin että takavalo sammuu startatessa.

Mutta, kun startatessa painaa jarrua yhtä aikaa, ei valo sammu! Käsittämättömät nämä espanjanpojan sähköviritelmät, mutta näin se toimii. En tosin tiedä nyt toimiiko valo ihan normaalisti eli jarruttamatta käynnistäessä, pitää testata tänään!


ootko ajatellu että ehkä jarruttaessa jarruvalo palaa?


Hei meillä on täälä foorumilla Sherlock \o/

Jospa lueskelit hiukan ajatuksen kanssa: EHKÄ kentis saatoin tarkoittaan sitä, että kun startatessa painaa jarrua, ei takavalo sammu jarrun irroittamisen jälkeen! Ja en tarkoita irroittamisella kokonaan pyörästä irroittamista vaan tämä on tällainen hieman ehkä vertauskuvallinen lausahdus,ja tarkoittaa sitä, kuinka jarrupalat irtoaa jarrulevystä.

Ja siis vielä selvennykseksi, jarruvalo kuitenkin toimii kun olet tämän rituaalin toimittanut käynnistyksen yhteydessä. Jos tätä taikatemppua ei tee, ei pala myöskään jarruvalo starttauksen jälkeen.

Ajatellaankos hiukan ennenkuin möläytetään jookos?
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 17.5.2008 17:30

Haha.. Nyt on sitte riejusta ensimmäinen tyyppivika spotattu :D:
Ihmettelin tossa yks päivä Riejun keulassa lamppujen alla olevia sulamisjälkiä. Nyt sitten aurinkoisena päivänä tulin Riejua käynnistämään ja huomasin miten sen lamput toimi niinkuin suurennuslasit ja sulatti lisää sitä muovia siitä. Mitenhän tän ongelman kans menettelis? Jälleenmyyjä järkkää varmaan uuden katteen siihen, mutta sehän sulaa kuitenkin uudestaan :D
*Jusa*
Pyörä:
Honda NSR 125 & Honda CR 80
Paikkakunta:
Lammi
Liittynyt:
24.5.2003 19:20

ViestiKirjoittanut *Jusa* » 18.5.2008 21:57

Onkos kellään menny kierrosmittarin viisari ympäri, eli nyt se on väärällä puolella ja väpättää jossain 2-0 välillä. Miten mä sen saan takasin oikeella paikalle ?? :S
*Jusa*
Pyörä:
Honda NSR 125 & Honda CR 80
Paikkakunta:
Lammi
Liittynyt:
24.5.2003 19:20

ViestiKirjoittanut *Jusa* » 18.5.2008 22:01

Topi- kirjoitti:Haha.. Nyt on sitte riejusta ensimmäinen tyyppivika spotattu :D:
Ihmettelin tossa yks päivä Riejun keulassa lamppujen alla olevia sulamisjälkiä. Nyt sitten aurinkoisena päivänä tulin Riejua käynnistämään ja huomasin miten sen lamput toimi niinkuin suurennuslasit ja sulatti lisää sitä muovia siitä. Mitenhän tän ongelman kans menettelis? Jälleenmyyjä järkkää varmaan uuden katteen siihen, mutta sehän sulaa kuitenkin uudestaan :D


Mä oon kans ihmetelly mitä jälkiä mulla on siinä lamppujen alla, prkl kun meni just takuukin umpeen ;O Mä aattelin hioa sen hyvin ja sit maalata uudestaan punaiseksi tai mustaksi.
RIEJU_RS_2
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.3.2008 18:39

ViestiKirjoittanut RIEJU_RS_2 » 19.5.2008 15:31

Topi- kirjoitti:Haha.. Nyt on sitte riejusta ensimmäinen tyyppivika spotattu :D:
Ihmettelin tossa yks päivä Riejun keulassa lamppujen alla olevia sulamisjälkiä. Nyt sitten aurinkoisena päivänä tulin Riejua käynnistämään ja huomasin miten sen lamput toimi niinkuin suurennuslasit ja sulatti lisää sitä muovia siitä. Mitenhän tän ongelman kans menettelis? Jälleenmyyjä järkkää varmaan uuden katteen siihen, mutta sehän sulaa kuitenkin uudestaan :D




Prkl mullakin on sulamis jälkiä lamppujen alapuolella.... Tarvii varmaan ottaa yhteyttä maahantuojaan.. Meneekö toi takuuseen?
Riejun kuvat : http://www.motot.net/galleria/70452