Aprilia af1

soup
Pyörä:
Aprilia AF1 & YZ 125
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
2.12.2005 20:31

ViestiKirjoittanut soup » 2.12.2008 20:45

Missä kummassa lienee vika kun laitan pyörän käyntiin, niin noin 5 minuutin ajon/käytön jälkeen hyytyy eikä käynnisty enää työntämälläkään. Veikkaisin vikaa virtapuolessa. Elikkä onko mitä mahdollisia vikoja? Sulakkeet ovat kunnossa ainakin.
stage666
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
30.8.2005 12:40

ViestiKirjoittanut stage666 » 2.12.2008 20:55

soup kirjoitti:Missä kummassa lienee vika kun laitan pyörän käyntiin, niin noin 5 minuutin ajon/käytön jälkeen hyytyy eikä käynnisty enää työntämälläkään. Veikkaisin vikaa virtapuolessa. Elikkä onko mitä mahdollisia vikoja? Sulakkeet ovat kunnossa ainakin.

Mutta lähtee kuitenki pitkä odottelun jälkeen?. kannattaa kattoo bensansuodatin...
janileir
Paikkakunta:
oulunsalo
Liittynyt:
23.5.2007 22:53
onkelma.

ViestiKirjoittanut janileir » 3.12.2008 18:01

joo elikkäs tässä syksyllä laitoin pyörän TÄYSIN palasiksi. Runko ja taka"haarukka" menossa maalaukseen ja muuta mukavaa. mut ko tarkemmin rupesin miettimään ni tulin siihe tuloksee et enhä minä muista et mikä menee mihinki! ;)

et ei keltään sattuis löytymään ylimääräsiä räjäytyskuvia tai muuta vastaavaa?
vílì_
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
6.12.2006 23:48

ViestiKirjoittanut vílì_ » 3.12.2008 18:19

stage666 kirjoitti:
soup kirjoitti:Missä kummassa lienee vika kun laitan pyörän käyntiin, niin noin 5 minuutin ajon/käytön jälkeen hyytyy eikä käynnisty enää työntämälläkään. Veikkaisin vikaa virtapuolessa. Elikkä onko mitä mahdollisia vikoja? Sulakkeet ovat kunnossa ainakin.

Mutta lähtee kuitenki pitkä odottelun jälkeen?. kannattaa kattoo bensansuodatin...

ja kaasari putsata, itellä myös yks ylimääränen bensansuodatin joka hyödylliseksi todettu 8)
itsellä oli aika samanlainen "vika"
http://www.nettimoto.com/806596 AF1 myynnissä
Kobudagod
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
24.5.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Kobudagod » 7.12.2008 22:57

Moi.
Kerroin joskus ennenkin tarinaa tästä mun apriliasta, mutta kerrataan vielä:
Ostin sähkövikaisen af1:sen. Hankin uuden puolan. Hörähti käyntiin. Ajoin 30 metriä ja sitten se hyyty. Toin pihaan ja ihmettelin. Kipinä tulee ja starttii pyörii iloisesti, muttei edes lupaa. Sitten purin magneeton ja putsailin vähän paikkoja ja sitten huomasin että pyörässä oli kiinni väärä tulppa. Hain oikean, muttei lähtenyt vieläkään käyntiin. Ei edes vaikka laittoi tulpanreiästä bensaa. Purin jonkin aikaa sitten sylinterin ja nappasin äskön muutaman kuvan.
Osaisiko joku kertoa että onko sylinterin ja männän kohdalla peli pelattu? Vai johtuiko se, ettei mopo käynnistynyt, siitä että olin jotenkin säätänyt ajoituksen väärin?
Linkki sylinteri ja mäntä kuviin :http://s66.photobucket.com/albums/h277/kobudagod/ ( Pahoittelen huonoja kuvia :D )
Niin ja pytyssä ei ole sellaisia oikein Kunnon naarmuja mutta pinnoite on vähän niinkuin irronnut joistain kohdin.
ziq
Pyörä:
aprilia af1 sport pro
Liittynyt:
12.4.2007 15:01

ViestiKirjoittanut ziq » 7.12.2008 23:59

Noiden kuvien perusteilla vaikuttais, että vika ei ole sylinterissä ja männässä. Eihän siel sit mitään hirveetä tukosta ilmanputsarissa ole, että saa ilmaa? Nii tai oisitkohan sitten ajotusta saanu ropelettua. Vaikee sanoo.
minä mistään mitään tiedä, mutta päden silti.
ziq
Pyörä:
aprilia af1 sport pro
Liittynyt:
12.4.2007 15:01

ViestiKirjoittanut ziq » 8.12.2008 13:00

Miten onko teillä näitä seisontatukia ostettu. Ongelmanahan on siis tämä yksipuoleinen svingi. Kävin kyselemässä niin löytyy ducatin seisontatukea hintana muistaakseen 110€. Niin, pelkästään taakse. Onko teillä millaisia virityksiä sitten tehty vai ootteko jalalla seisottanu?
minä mistään mitään tiedä, mutta päden silti.
Morini
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
22.7.2005 18:22

ViestiKirjoittanut Morini » 8.12.2008 15:18

Auton tunkilla ite nostin jousen alta perän ilmaan, ei kyllä mitenkään erityisen tukeva ollu, piti olla koko pyörä seinää vasten. Jos etupää tarvitsee nostaa ilmaan, niin alahäkin kohdalle vaan tunkki niin luulis nousevan.
Kobudagod
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
24.5.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Kobudagod » 8.12.2008 17:56

ziq kirjoitti:Noiden kuvien perusteilla vaikuttais, että vika ei ole sylinterissä ja männässä. Eihän siel sit mitään hirveetä tukosta ilmanputsarissa ole, että saa ilmaa? Nii tai oisitkohan sitten ajotusta saanu ropelettua. Vaikee sanoo.

Ilmanputsari on putsattu.
Kun hankin ton pyörän, niin staattori tuli pussissa mukaan ja olin vaan lätkässy sen paikalleen mitään ajattelematta vähän sitä ennen kun sain sen käyntiin, joten luulis että kun sitä viimeks oikeen asettelin sinne niin se olis siellä paremmin :D Vois mennä vaan räpläämään... Voiko staattori olla rikki vaikka antaa kipinän?
Pulla-Racing
Pyörä:
Kasawika
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
27.2.2006 20:59

ViestiKirjoittanut Pulla-Racing » 8.12.2008 19:01

Kobudagod kirjoitti:
ziq kirjoitti:Noiden kuvien perusteilla vaikuttais, että vika ei ole sylinterissä ja männässä. Eihän siel sit mitään hirveetä tukosta ilmanputsarissa ole, että saa ilmaa? Nii tai oisitkohan sitten ajotusta saanu ropelettua. Vaikee sanoo.

Ilmanputsari on putsattu.
Kun hankin ton pyörän, niin staattori tuli pussissa mukaan ja olin vaan lätkässy sen paikalleen mitään ajattelematta vähän sitä ennen kun sain sen käyntiin, joten luulis että kun sitä viimeks oikeen asettelin sinne niin se olis siellä paremmin :D Vois mennä vaan räpläämään... Voiko staattori olla rikki vaikka antaa kipinän?


Oletko tarkistanut tulpan kärkivälin? Tosiaan ennakko voi olla päin persettä jos staattorin oot vaihtanu ;)
Kobudagod
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
24.5.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Kobudagod » 8.12.2008 20:02

Ei kai uudessa tulpassa tarvitse miettiä kärkivälejä? Mutta mystistä onkin että kun laitoin staattorin ekaa kertaa kiinni niin sain sen käyntiin, mutta nyt ei lähde uudella tulpalla käyntiin. Kai siellä on vettä jossain sähköjohdon mutkassa.
Pulla-Racing
Pyörä:
Kasawika
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
27.2.2006 20:59

ViestiKirjoittanut Pulla-Racing » 8.12.2008 20:22

Kobudagod kirjoitti:Ei kai uudessa tulpassa tarvitse miettiä kärkivälejä? Mutta mystistä onkin että kun laitoin staattorin ekaa kertaa kiinni niin sain sen käyntiin, mutta nyt ei lähde uudella tulpalla käyntiin. Kai siellä on vettä jossain sähköjohdon mutkassa.


Niin kipinä tulee? Ootko puhistanu kaasarin ja kattonu läpät,tiivisteet?
Kobudagod
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
24.5.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Kobudagod » 8.12.2008 21:49

Pulla-Racing kirjoitti:
Kobudagod kirjoitti:Ei kai uudessa tulpassa tarvitse miettiä kärkivälejä? Mutta mystistä onkin että kun laitoin staattorin ekaa kertaa kiinni niin sain sen käyntiin, mutta nyt ei lähde uudella tulpalla käyntiin. Kai siellä on vettä jossain sähköjohdon mutkassa.


Niin kipinä tulee? Ootko puhistanu kaasarin ja kattonu läpät,tiivisteet?

Kipinä tulee muttei syty vaikka laittaa bensaa tulpanreiästä jolloin kaasarilla ei sinänsä oo väliä. Ehkäpä tappokatkasijan johto on jossakin väärin yms.
Pulla-Racing
Pyörä:
Kasawika
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
27.2.2006 20:59

ViestiKirjoittanut Pulla-Racing » 8.12.2008 23:31

Niin kipinä tulee? Ootko puhistanu kaasarin ja kattonu läpät,tiivisteet?[/quote]
Kipinä tulee muttei syty vaikka laittaa bensaa tulpanreiästä jolloin kaasarilla ei sinänsä oo väliä. Ehkäpä tappokatkasijan johto on jossakin väärin yms.[/quote]

Kyllä siitä kaasarista on väliä aika paljonkin. Eikös se tappokatkaisija katkaisi sytytyksen? Eli ei tule kipinää jos on päällä ;)
ziq
Pyörä:
aprilia af1 sport pro
Liittynyt:
12.4.2007 15:01

ViestiKirjoittanut ziq » 9.12.2008 10:19

Kyllä siitä kaasarista on väliä aika paljonkin. Eikös se tappokatkaisija katkaisi sytytyksen? Eli ei tule kipinää jos on päällä


Ei sillä kaasarilla ole väliä, jos hän on laittanu bensaa tulpanreiästä sisään, sen pitäs lähtee sillä käyntiin tai ainakin hörähtää. Nyt on jossain muussa vika kuin kaasarissa.

Edit: Niin ja mikäs tulppa sulla on siinä koneessa?

Edit2: typo
minä mistään mitään tiedä, mutta päden silti.