selleri kirjoitti:Moro tulin kyselee cagivasta kun oma pyörä meni lunariin ja kaverilla ois halpa rojaketi myynnis. Elikkäs kaverilla on tollanen raptori josta kampuran runkolaakeri menny jo toistamiseen 100km sisään. Pyörä kävi ammattimiehellä joka vaihtoi sen kampuran laakerin ja pyörä toimi sen jälkeen joten kuten mutta täristi perkeleesti tämän jälkeen kaveri ajo 10km ja levisi uudestaan. Kyseinen korjaaja oli sanonu et vauhtipyöräs oli ollu jotain ylimääräsiä merkintöjä. Eli kysyisin teliltä minkähänlaista remppaa olis tiedossa? Ja mites noitten cagivoiden koneet käy ristiin siis vuosimallien välillä.
Täristäminen ja kampiakselin laakereiden rikkoutuminen kuulostaa tasapainoakselin asennusvirheeltä. Sen voi helposti laittaa yhden hammasrattaan hampaan pieleen jolloin juuri tapahtuu tuollaista, varsinkaan jos ei ole koskaan ennen korjannut Cagivan koneita tasapainoakselin säätäminen saattaa tuottaa hankaluuksia. Korjaus manuaalissakin kyseinen toimenpide on selitetty aika epäselvästi, jossain versoissa se on vielä selitetty väärin.
Vauhtipyörästä saattaa olla otettu tehtaalla tasapainottaessa materiaali pois poraamalla joka jättää jänniä koloja vauhtipyörään. En tiedä ovatko ne juuri niitä merkintöjä? Tehtaalta tullessaan se vauhtipyörä on aika varmasti ollut hyvin tasapainotettu, en ole koskaan kuullut että niissä olisi ollut mitään ongelmaa tasapainotuksen suhteen. Vauhtipyörän vaurioituminen saattaa olla mahdollista, mutta uskoisin, että se korjaaja kyllä huomaisi sellaisen.