KTM 125 Duke

suurpasko
Liittynyt:
22.7.2011 12:22
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut suurpasko » 18.3.2012 11:59

Putkea en nyt virityksiin laskenut... Mistäs tuota kantta olet bongallut? Pc kiinnostaa myös, ettei olisi vain se rajottimen poisto softa?
Sugee
Pyörä:
Ex KTM Duke 125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.9.2010 21:38
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Sugee » 18.3.2012 12:14

Gogge linkkaappa nitrot ihan läpäl. :D
Jos ois rahaa käytössä nii kyl nelaristakin sen 30hp sais otettuu, mut käyttöikä ois aika lyhyt.
Earth Works!
Duken vakio-osia!
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Gogge » 18.3.2012 12:42

http://www.gearparts24.de/lachgas-kit-n ... a4944.html

suurpasko, et taida tietää mikä pc on? Pc=power commander, sillä säädetään seoksia ruiskupeleissä. Kovin monessa ruiskullisessa mp ei ole mahdollisuutta säätää seoksia ilman power commanderia. Tod.näk. näin on dukessakin? Virikansia ei yleensäkään ole missään myynnissä, vaan ne teetetään/koneistetaan itse. Kireämmällä nokka-akselilla taas saataisiin huipputehoja väännön kustannuksella..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Sugee
Pyörä:
Ex KTM Duke 125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.9.2010 21:38
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Sugee » 18.3.2012 13:12

Vittu tollanen nitro systeemi ois läppä! :lol:
Jos voitan lotos nii laitan tollasen :D
Earth Works!
Duken vakio-osia!
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Gogge » 18.3.2012 13:44

Ei tosta ole mitään hyötyä kadulla.. Ja ei ne noita pulloja täällä suomessa tavalliselle tallaajalle täytä.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 18.3.2012 13:58

Kylmä mä veikkaan, että täyttää kun menee jalyö pullon ja rahat tiskiin :D Ja kun näkevät kumminkin pullosta, että on kunnon nitro pönttö, eikä mikään mopopojan omaviritelmä, joka on hengenvaarallinen :D
leevi96
Pyörä:
KTM 125 Duke -12
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
12.2.2011 22:18
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut leevi96 » 18.3.2012 14:19

Täytyy nyt ihan varmistaa, että eikös tuo kierrostenrajotin poistettu näistä uudemmista Dukeista (1.6.2011 jälkeen)? Oma Duke lepää vielä kaupassa.
Luin tuolta nettimoton myynti ilmoituksista, että kahdessa myytävässä Dukessa on piristetty ruiskuohjelma. Ilman PC:tä yms. Eli auttaisiko todella, jos piristää pelkkää ruisku ohjelmaa? Huiput kuulemma nousi 110->+125km/h. :s Ja jaksaa vääntää 6. vaihteenkin loppuun.
jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 18.3.2012 14:25

Oon jotain kuullu että sisään ajon jälkee näihi vaihetaan liikkeessä ruiskutus kartta, en tiedä sit onko totta ja onko se kyseinen kartta se "piristetty ruiskuohjelma", Jos näin on niin se ensimmäinen kartta on joku matalatehoisempi sisäänajoon suunniteltu kartta, ja liikkeeseen viemällä sitten saa sen 11kw tehoa. TÄÄ siis on vaan mun omaa tietoa jota luulen ainakin lukeneeni jostain :D

Voisin lyödä vetoa, ettei ole poistettu uuemmista kierrostenrajoitinta. Äkkiä menis koneet solmuun tietämättömillä käyttäjillä. Turhaan niitä rajoittimia poistaa vakio peleissä kun huipputehot on yleensä ennen rajoitinta saavutettu ja sen jälkeen tehot alkaa laskemaan.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Gogge » 18.3.2012 14:30

Ensinnäkään bensalenkkarin kokispullo viritelmä ei kestä lähes 200bar mitä noihin lyödään. Ja woikoskella näitä ainakin täytetään, ja täyttö vaatii kilpailulisenssin, joillekkin riittää perusteluksi ratapäivät tai että kuuluu johonkin seuraan yms.. Se on toki eri asia jos jotain ei kiinnosta ja täyttää silti. Ja putelin pitää olla "suomipullo", eivät täytä noita jenkkiputeleita täällä, pitää olla tukes hyväksyntä pullolla..

Piristetty ruiskukartta voi meinata ihan vaan seoksien säätöä, tai sitten todella muutetaan koneen luonnetta aggressiivisemmaksi.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
suurpasko
Liittynyt:
22.7.2011 12:22
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut suurpasko » 18.3.2012 14:38

Gogge kirjoitti:http://www.gearparts24.de/lachgas-kit-nitrous-express-piranha:a4944.html

suurpasko, et taida tietää mikä pc on? Pc=power commander, sillä säädetään seoksia ruiskupeleissä. Kovin monessa ruiskullisessa mp ei ole mahdollisuutta säätää seoksia ilman power commanderia. Tod.näk. näin on dukessakin? Virikansia ei yleensäkään ole missään myynnissä, vaan ne teetetään/koneistetaan itse. Kireämmällä nokka-akselilla taas saataisiin huipputehoja väännön kustannuksella..


Noni, eli dukeen ei ole myynnissä mitään kummempaa viriosaa. Pc:tä ei taida saada ja kantta ei ole edes olemassa :D Sehän nyt on ihan itsestäänselvyys et semmosen saa koneistamalla mutta ei suoraan kaupasta mitä viestisi antoi ymmärtää.

[quote="jalkapyörä"]Oon jotain kuullu että sisään ajon jälkee näihi vaihetaan liikkeessä ruiskutus kartta, en tiedä sit onko totta ja onko se kyseinen kartta se "piristetty ruiskuohjelma", Jos näin on niin se ensimmäinen kartta on joku matalatehoisempi sisäänajoon suunniteltu kartta, ja liikkeeseen viemällä sitten saa sen 11kw tehoa. TÄÄ siis on vaan mun omaa tietoa jota luulen ainakin lukeneeni jostain :D

Voisin lyödä vetoa, ettei ole poistettu uuemmista kierrostenrajoitinta. Äkkiä menis koneet solmuun tietämättömillä käyttäjillä. Turhaan niitä rajoittimia poistaa vakio peleissä kun huipputehot on yleensä ennen rajoitinta saavutettu ja sen jälkeen tehot alkaa laskemaan.

Sisäänajon jälkeen näihin vaihdettiin ohjelma et meni kovempaa mutta nykyään tuo ohjelma on jo valmiina eli huollossa sitä ei sinne enää laiteta.
suurpasko
Liittynyt:
22.7.2011 12:22
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut suurpasko » 18.3.2012 14:41

Lisään vielä Gogelle että tuo nitrokaan ei ollut suoraan dukeen. Sugee varmaan tarkoitti viestissään osia, jotka olisi suunniteltu dukeen. Sinun ajattelutavallasi turbohan olisi oiva viritys dukeen?
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 18.3.2012 14:43

Näossä Dukeissahan kuten moneen kertaan on käyty läpi... on sisäänajon aikana oma ruiskukartta ja sen jälkeen omansa. Sisäänajokartta ei anna moottorin kiertää aivan loppuun ja huiput jäävät 110km/h:iin. Sisäänajon jälkeen kyseinen "ylimääräinen kierrosrajoitin" poistetaan ja moottorista saa koko kierrosalueen käyttöön.

Mikään järkyttävä tuo ero ei ole. Mutta älkää nyt turhaan haaveilko siitä virittämisestä, köyhdytte vain. Ja mitä noihin nitroihin tulee niin en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa :roll:. Joojoo Sugee oli vitsi vain, mutta silti...

E: Hidas
Mopo oli ja mopo meni :(
leevi96
Pyörä:
KTM 125 Duke -12
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
12.2.2011 22:18
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut leevi96 » 18.3.2012 14:44

Jos ei tuota kierrostenrajoitinta poisteta esim. sisäänajohuollossa/-jälkeen niin missä rajoitin ottaa vastaan? Tietopankissa puhutaan mittariston säädöissä, että vaihtamiskierrosluvut on vakiona asetettu 10k ja 11k kohdille (mitä sitten tarkottaakaan). Niin onko se rajoitin jossain 11k kohdalla? (Maksimi teho saavutetaan 9,5k rpm kohdalla)

E: näköjään tuli vastaus samalla kun kirjoitin tätä. :)

Miten jos laittaisi kireämmät nokka-akselit. Miten hyötyisi/haittaisi? Ja Dukessa on 2 nokka-akselia (neliventtiilinen kansi)?
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 18.3.2012 15:28

Yleensä kun vaihdetaan nokka-akseleita kireämpiin niin teho siirtyy yläkierroksille. Enemmän tehoa ylös, vähemmän alas. En tiedä sitten ovatko nuo erot mitenkään huomattavissa ilman dynoa.
Mopo oli ja mopo meni :(
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 18.3.2012 16:17

leevi96 kirjoitti:Jos ei tuota kierrostenrajoitinta poisteta esim. sisäänajohuollossa/-jälkeen niin missä rajoitin ottaa vastaan? Tietopankissa puhutaan mittariston säädöissä, että vaihtamiskierrosluvut on vakiona asetettu 10k ja 11k kohdille (mitä sitten tarkottaakaan). Niin onko se rajoitin jossain 11k kohdalla? (Maksimi teho saavutetaan 9,5k rpm kohdalla)

E: näköjään tuli vastaus samalla kun kirjoitin tätä. :)

Miten jos laittaisi kireämmät nokka-akselit. Miten hyötyisi/haittaisi? Ja Dukessa on 2 nokka-akselia (neliventtiilinen kansi)?
Vaihtovalo on tosiaan vakiona 10k ja 11k kohdalla sitä voi kyllä säätää pienemmällekin ihan itse, ja rajotin hakkaa 11k kohdalla myös.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa