KTM 125 Duke

Smöö-
Liittynyt:
29.4.2013 20:53
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Smöö- » 29.4.2013 21:02

Jos laitan dukeeni Leovincen änkän, niin vetääkö kovinkin laihalle? Eli siis olisiko käytännössä pakko säädätyttää tuo ruisku?

Vai onko joku muu vaimennin, joka vaikuttaa esim vähemmän noihin seoksiin? :)
Oxdog
Liittynyt:
17.6.2010 13:38
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Oxdog » 29.4.2013 22:15

wasddd kirjoitti:Kellään tietoa paljon duken huppunopeus on 1 pienemmällä eturattaalla?


Samaa oon ite miettiny. Onks kellää kokemusta?

Sitte, että miten sähköinen rajoitin poistetaan? Vai onnistuuko vain jossain liikkeessä vai onnistuuko sielläkään? Ja ennen kaikkea; onko siitä mitään hyötyä? Tarkotus saada huippuja lisää :nörtti:
leevi96
Pyörä:
KTM 125 Duke -12
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
12.2.2011 22:18
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut leevi96 » 30.4.2013 12:20

Ei sitä rajotinta kannata poistaa, vaikka pystyisikin. En tiedä pystyykö. Se on tehty suojelemaan konetta, eli jos rajotin poistetaan ja kierrätät konetta vaikkapa 12-13tkm, luultavasti kone sanoo sopimuksensa irti... :|
Oxdog
Liittynyt:
17.6.2010 13:38
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Oxdog » 30.4.2013 14:17

Empä usko, ellei jatkuvaa huuattamista.. ja kiertäähä toi vakionaki lähes 11. Tuntuu vaa nii turhauttavalle, ku varmasti menis kovempaa, mut puuttuu se rajotin peliin :roll:

Sitte jonnekysymys; onko mitään apua, jos vaihtaa paremman ilmansuodattimen?
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Stål » 30.4.2013 18:01

Sitten pitäisi saada syötettyä myös enemmän bensaa, eli pitäisi ruiskua säätää. Mikä ei dukessa onnistu?
Husaberg FS 570
Oxdog
Liittynyt:
17.6.2010 13:38
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Oxdog » 1.5.2013 11:10

Mikä onnistuu? :D sillä kysyn just, ku mulla on säädetty sen "perussäädön" jälkeen vielä kerta ja vielä antoisammalle :D
putsipa
Pyörä:
(ex) KTM 125 EXC -08
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
11.8.2011 22:28
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut putsipa » 1.5.2013 12:27

Kyllä sen pystyy säätää, mutta ei kotikonstein jollei ole tarvittavia laitteita. :)
Oxdog
Liittynyt:
17.6.2010 13:38
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Oxdog » 1.5.2013 15:57

Osaiks joku linkata sit Dukeen käyvän ilmanputsarin? Ilmeisesti K&N:llä on ainakin Dukeen sopiva, mutta en äkkiseltään löytänyt. Ihan mielenkiinnosta aattelin kokeilla, et miten se vaikuttaa, kuhan ei vain sotke seoksia liikaa :)
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 1.5.2013 17:35

Dna:lta löytyy dukeen sopiva pestävä vaahtomuovi tms. kunnollinen suodatin.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
mmkko
Pyörä:
EXYahama Wr 2010, KTM Duke 2012
Liittynyt:
19.12.2009 14:03
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut mmkko » 1.5.2013 21:32

Huomenna menossa duke 1000km huoltoon Orimattilan motopalveluun. 2012 vuoden mallia on tuo pyörä. Vaihtavatko ne siellä jonkun ruiskukartan pyörään sillä olen nyt muutaman kerran kokeillut paljon tämä kulkee niin meno loppuu aina siinä 104 kmh. Pyörää on siis ajettu se 1000km sisään ja sen jälkeen vasta huippuja haettu :lol:
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 1.5.2013 21:58

Oxdog kirjoitti:Empä usko, ellei jatkuvaa huuattamista.. ja kiertäähä toi vakionaki lähes 11. Tuntuu vaa nii turhauttavalle, ku varmasti menis kovempaa, mut puuttuu se rajotin peliin :roll:


Rajotin estää moottoria menemästä niin korkeille kierrosluvuille, että venttiilit eivät ehdi palautua vaan alkavat kantamaan (mäntä osuu venttiileihin).
Eli saat vain koneen paskaksi jos jotenkin onnistut rajoittimen ohittamaan, tätä ongelmaa ei 2t pyörissä tietenkään ole kun niissä ei imu- ja pakoventtiilejäkään ole.

Btw. Ducatilla on joku oma patentoitu venttiilien palautussysteemi, joka estää venttiilien kantamisen ja sallii korkeammat kierrokset, kuin muiden valmistajien pyörät.(päivän turha knoppitieto :D )
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Kymda
Pyörä:
ni sutii
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
21.4.2012 2:40
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Kymda » 1.5.2013 23:44

LeKe96 kirjoitti:
Oxdog kirjoitti:Empä usko, ellei jatkuvaa huuattamista.. ja kiertäähä toi vakionaki lähes 11. Tuntuu vaa nii turhauttavalle, ku varmasti menis kovempaa, mut puuttuu se rajotin peliin :roll:


Rajotin estää moottoria menemästä niin korkeille kierrosluvuille, että venttiilit eivät ehdi palautua vaan alkavat kantamaan (mäntä osuu venttiileihin).
Eli saat vain koneen paskaksi jos jotenkin onnistut rajoittimen ohittamaan, tätä ongelmaa ei 2t pyörissä tietenkään ole kun niissä ei imu- ja pakoventtiilejäkään ole.

Näinpä, sitäpaitsi ei se nostais huippuja muutaku 5-10km/h ja kone huutaa hoosiannaa, eli ei ole mitään järkee alkaa ohittamaan rajotinta. Mites muute muilla kuskeilla normipäivänä ajaminen motarilla? Itellä ei meinaa välillä 90 kovempaa kulkee vaikka kuinka vinguttaa vitosta loppuun ja pistää kutoselle, eikö toi mylly oikeesti jaksa vängätä vastaan vaikka vähän tuuleekin? Ei muuten haittaa mutta todella rasittavaa kun pitää päästä moottoritiellä muun liikenteen mukana eikä kyrnyttää 90km/h :x Sit ku on ns. rasvatyyni nii sitten voi paukuttaa helpostikkin rajottimelle ja jaksaa vetää loivaan ylämäkeenkin todella reippaasti,
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut AceFin » 2.5.2013 11:30

Oxdog kirjoitti:Empä usko, ellei jatkuvaa huuattamista.. ja kiertäähä toi vakionaki lähes 11. Tuntuu vaa nii turhauttavalle, ku varmasti menis kovempaa, mut puuttuu se rajotin peliin :roll:

Sitte jonnekysymys; onko mitään apua, jos vaihtaa paremman ilmansuodattimen?

En ymmärrä, mitä hyötyä siitä rajottimen poistamisesta sitten olisi. Toisi hetkellisiä huippuja, joista ei hyödy kukaan ja kone vaan kärsii.

Ei kannata vaihtaa suodatinta, menee seokset vielä enemmän pieleen, tehot laskee.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
elluwiuu
Liittynyt:
30.4.2012 22:49
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut elluwiuu » 2.5.2013 16:04

tuomas7 kirjoitti:Onks kellää poliisit sanonu mitää jos on ajellu ilman db-killeriä, kun siis laitoin tänää giannelin putken kii nii teksi mieli ajella oikeen isoilla äänillä :seko:


Mut pysäytettiin viime kesänä kaverin kans, kaverilla yzf r125 devilin änkällä ilman db-killeriä ja mulla sebring ilman db-killeriä dukessa. Poliisit vain vilkasivat mun putkea ja eivät ees käskeny pistää käyntiin mut käskivät kaverin laittaa yzärin käyntiin :D taitaa olla syynä se, että sebringissä lukee se ktm eli luulivat alkuperäseks. olipas sekava teksti :D
Pagis
Pyörä:
KTM Duke 125
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
21.8.2011 22:25
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Pagis » 7.5.2013 23:46

mmkko kirjoitti:Huomenna menossa duke 1000km huoltoon Orimattilan motopalveluun. 2012 vuoden mallia on tuo pyörä. Vaihtavatko ne siellä jonkun ruiskukartan pyörään sillä olen nyt muutaman kerran kokeillut paljon tämä kulkee niin meno loppuu aina siinä 104 kmh. Pyörää on siis ajettu se 1000km sisään ja sen jälkeen vasta huippuja haettu :lol:


Miten tarkkoja ne muuten on siellä huollossa? Että meneekö takuu jos on tangonkiinikkeet vaihdettu? Kun on tosiaa jo ajettu 1100 km ja pitäis huoltoon viedä... Ja sitte vielä että mitä muutoskatsastus maksaa jos laittaa tähän sliparin? :s