Rieju RS 2 125

Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 18.8.2008 20:03

Mulla on vielä vakiokaasari kiinni 105# suuttimella(avarrettu ilmanputsari ja änäri)
Katoin yhteen aikaan kovastikin noita kaasareita, mut toistaiseksi jäänyt ostamatta noitten yhteensopivuusongelmien takia. Pitää nyt katella, jos oikeanlaine kassu tulis eteen nii tiedä häntä vaikka ostaisinki :P
Age-
Pyörä:
Rieju rs2 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.4.2008 17:25

ViestiKirjoittanut Age- » 18.8.2008 20:27

joo itelläki tarkotus tässä ruveta katteleen kaasareita ku talvi tulee :D mutta nyt lähiaikoina olis suuttimen vaihto eessä.. miten on, mitä kautta siihen kaasariin pääsee helpoiten käsiksi?
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 19.8.2008 0:17

1.matkustajan penkki irti--->"akkulaatikko" irti ja näät sieltä katteiden suojista sen ruuvin siinä penkin kohalla.
2. otat riejun toolpackista sen 10mm hylsyn ja pyörittelet sen penkit ruuvin irti--> penkki irti
3. sit irrotat ohjaustangon vierestä sen tankin ruuvin
4.irrotat kaikki letkut yms tankista ja sijot sen tankin vaikka jollaki narulla yms ohjaustankoon kiinni et se ei pääse heilahtaan ja mee paskaks. Varsinki siellä tankin alapäässä on semmone muoviosa joka saattaa mennä paskaks jossei oo varovaine

Kannattaa ottaa huomioon ettei kannata tehä tätä jos tankissa on hirveesti bensaa ku tahtoo bensat tulla siitä läpi.

5.nyt on sitte vissiin aika helppo päästä kaasariin käsiksi.

Pistähän Age- kuvia riepustas ;)
Age-
Pyörä:
Rieju rs2 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.4.2008 17:25

ViestiKirjoittanut Age- » 19.8.2008 15:24

joo kiitos ohjeista :)

pitää ottaa kuvia jos tässä ilmat vähän parantuis ja sais sitte pestyä sen :) vaikka en tiiä sitte onko siinä hirveesti nähtävää kun siinä on kaikki vakio-osat kiinni :D
Age-
Pyörä:
Rieju rs2 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.4.2008 17:25

ViestiKirjoittanut Age- » 19.8.2008 17:26

Kävinpäs tässä kyselemässä liikkeestä isompaa suutinta.. sanoivat etteivät tiiä tarkemmin minkä mallinen suutin siihen menee ja käskivät mun ottaa se alkuperänen suutin irti ja kattoa siitä. :|

itellä ei nyt kuitenkaan oo aikaa alkaa ottaan sitä suutinta vielä irti, mutta sen suuttiimen tyyppi pitäis tietää niin voisko joku asiasta tietävä kertoa, että minkä mallinen suutin siihen pitää olla ja minkä kokosilla kierteillä :D
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 20.8.2008 22:44

Pistin galleriaan kuvaa suuttimesta, vaikka oot varmaan ehtiny jo purkaa kahteen kertaa sen kassun :D
Age-
Pyörä:
Rieju rs2 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.4.2008 17:25

ViestiKirjoittanut Age- » 21.8.2008 13:45

Topler kirjoitti:Pistin galleriaan kuvaa suuttimesta, vaikka oot varmaan ehtiny jo purkaa kahteen kertaa sen kassun :D


vielä en oo kerenny mutta tänään olis tarkotus :) tosiaan tiesin kyllä minkä näkönen se on mutta siellä liikkeessä evottivat eivätkä tienneet niiden kierteitten kokoa ym mitä lie :D

pitänee mennä ihan näyttämään sitä suutinta niille että osaavat tilata oikeenlaisen mutta kiitos kuvasta kuitenki ;)
ntjt
Pyörä:
Kymco MXU 50/Suzuki S1 - Derbi Senda R - Kymco Quannon - KTM Lc4 620 - Suzuki Gsx-R 750cc - KTM 640 Duke 2
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
19.4.2007 15:48

ViestiKirjoittanut ntjt » 26.8.2008 14:30

okei, oon ajatellu vaihtaa tuollaiseen ja nyt tarvis taustatietoa sillee tiivistettynä ettei koko pitkää topicia tarvis selata läpi...

eli jos joku vastais näihin ilman vit'uilua kiitos :)

paljonko kulkee tasasella mittariin? entä huiput?
millaset viritys/tuning mahdollisuudet?
onko öljynlauhduttimella vai pelkkä ilma?
mitkä on max kierrokset?
onko valmiita tehareita saatavana?
oletteko olleet tyytyväisiä?

ja jos joku haluaa valaista vielä jollain mitä ei kysymyksissä ole nii kiitos :)
Ride Your Heart Out!
KaTaYa
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
2.5.2007 20:58

ViestiKirjoittanut KaTaYa » 26.8.2008 21:49

ntjt kirjoitti:okei, oon ajatellu vaihtaa tuollaiseen ja nyt tarvis taustatietoa sillee tiivistettynä ettei koko pitkää topicia tarvis selata läpi...

eli jos joku vastais näihin ilman vit'uilua kiitos :)

paljonko kulkee tasasella mittariin? entä huiput?
millaset viritys/tuning mahdollisuudet?
onko öljynlauhduttimella vai pelkkä ilma?
mitkä on max kierrokset?
onko valmiita tehareita saatavana?
oletteko olleet tyytyväisiä?

ja jos joku haluaa valaista vielä jollain mitä ei kysymyksissä ole nii kiitos :)


1. tasasella menee sen 110-115 km/h ja huiput on sitten vakiona se 123 km/h mulla.
2.änkkä kannattaa vaihtaa, ilmanputsari avartaa(kansi), pääsuuttimeksi heti 105-110 suutin,kantta voi avarruttaa, saa isompaa sylinteriäkin, uutta cdi boxia joka ei rajota, isompaa kaasaria,eturatas pari piikkiä isommaksi.. siinä nyt jotain.
3.pelkkä ilma,mutta ei ole koskaan yli kuumentunut (ainakaan minulla)
4.max kiekat 8500, jolloin iskee rajotin.
5.onhan niitä mutta ei taida olla vielä suomessa, maahantuojalta voi ehkäpä saada.
6. Olen erittäin tyytyväinen,koska kulkee ja toimii moitteettomasti.
kulutus on n. 3-4l 100km ja yksi tyyppi vika on se että starttirele palaa aluksi.( ainakin muutamilla jo tapahtunut) varmaksi en sano.

ps. omassa riejussa on tällä hetkellä nämä virit: isomman pyörän änkkä,pääsuuttimena 110, 15 piikkinen eturatas,avarrettu ilmanputsari ja näillä kulkee mittariin melkokevyesti 129km/h perusasennossa ja kun menee muna-asentoon niin huiput on 131 km/h (mittariin) joka on säädetty uudestaan oikeilla mitoilla ja mittari valehtelee sen 3-4 km/h.
Mielestäni yksi parhaista nelari kyykyistä. :)
ntjt
Pyörä:
Kymco MXU 50/Suzuki S1 - Derbi Senda R - Kymco Quannon - KTM Lc4 620 - Suzuki Gsx-R 750cc - KTM 640 Duke 2
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
19.4.2007 15:48

ViestiKirjoittanut ntjt » 27.8.2008 8:01

mites teit tuon kiinnityksen änäriin? rälläkällä vaan vanha irti vai?
Ride Your Heart Out!
KaTaYa
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
2.5.2007 20:58

ViestiKirjoittanut KaTaYa » 27.8.2008 18:15

ntjt kirjoitti:mites teit tuon kiinnityksen änäriin? rälläkällä vaan vanha irti vai?


Eiku putken mukana tuli , eli oli slippari.
mut ei se mikään mahottomuus ole siihen tehdä putkea lisää.
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 27.8.2008 22:43

KaTaYa kirjoitti:
ntjt kirjoitti:okei, oon ajatellu vaihtaa tuollaiseen ja nyt tarvis taustatietoa sillee tiivistettynä ettei koko pitkää topicia tarvis selata läpi...

eli jos joku vastais näihin ilman vit'uilua kiitos :)

paljonko kulkee tasasella mittariin? entä huiput?
millaset viritys/tuning mahdollisuudet?
onko öljynlauhduttimella vai pelkkä ilma?
mitkä on max kierrokset?
onko valmiita tehareita saatavana?
oletteko olleet tyytyväisiä?

ja jos joku haluaa valaista vielä jollain mitä ei kysymyksissä ole nii kiitos :)


1. tasasella menee sen 110-115 km/h ja huiput on sitten vakiona se 123 km/h mulla.
2.änkkä kannattaa vaihtaa, ilmanputsari avartaa(kansi), pääsuuttimeksi heti 105-110 suutin,kantta voi avarruttaa, saa isompaa sylinteriäkin, uutta cdi boxia joka ei rajota, isompaa kaasaria,eturatas pari piikkiä isommaksi.. siinä nyt jotain.
3.pelkkä ilma,mutta ei ole koskaan yli kuumentunut (ainakaan minulla)
4.max kiekat 8500, jolloin iskee rajotin.
5.onhan niitä mutta ei taida olla vielä suomessa, maahantuojalta voi ehkäpä saada.
6. Olen erittäin tyytyväinen,koska kulkee ja toimii moitteettomasti.
kulutus on n. 3-4l 100km ja yksi tyyppi vika on se että starttirele palaa aluksi.( ainakin muutamilla jo tapahtunut) varmaksi en sano.

ps. omassa riejussa on tällä hetkellä nämä virit: isomman pyörän änkkä,pääsuuttimena 110, 15 piikkinen eturatas,avarrettu ilmanputsari ja näillä kulkee mittariin melkokevyesti 129km/h perusasennossa ja kun menee muna-asentoon niin huiput on 131 km/h (mittariin) joka on säädetty uudestaan oikeilla mitoilla ja mittari valehtelee sen 3-4 km/h.
Mielestäni yksi parhaista nelari kyykyistä. :)


Aina vaan alkaa himottaan kaasarin vaihto enempi ja enempi ku lukee noita sun huippuja. Mulla on huiput jääny siihen 127km/h vakiomittariin ja seki tuli toisen pyörän imussa :D.
Tämmönen kassu ois löytyny --> http://www.minimotoracing.fi/images/200 ... /vm-24.JPG

Tämmönen setti lähtis 70€ ja imukaula mukana. Tosin imukaulalla vähän liikaa kulmaa. Tiedä sitten miten ton ryypyn kans menettelis kun näyttäs toimivan käsipelillä.

EDIT: päivitystä noihin huippuihin. Nyt tuli pienessä myötätuulessa tasasella 132 km/h :)
sami1991
Liittynyt:
14.11.2005 22:07

ViestiKirjoittanut sami1991 » 17.9.2008 17:55

Juu tuota... mistäköhän sais tilattuu riejuun 16-piikkisen eturattaan.. :)
Ei riemulla rajaa, kun riejulla ajaa.
echo
Liittynyt:
12.11.2006 19:17

ViestiKirjoittanut echo » 17.9.2008 17:56

kysele maahantuojalta
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 17.9.2008 22:35

Jälleenmyyjä tilas mulle omani.

Tulipa tässä käytyä riejun kanssa niin lähellä tien pintaa ku vain voi... "hätäjarrutuksen" tuloksena molemmat tien pintaan. Riejusta ei katkennu ku vilkku ja muutama naarmu katteeseen ja vähän isommat vaimentimeen. Itellä polvessa pari palovammaa ja kämmenesä pikkunaarmua(hanskat meni puhki:D).
Onneks oli sentään ajotakki päällä niin ei käynyt kummemmin...Ei siitä sen enempää... vaan ajokausi jatkuu---> :)