Gilera RCR/SMT

Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 10.11.2011 0:09

Aiheeseen liittyvää keskustelua myös Derbin mallikohtaisella alueella, mopoissa vastaavanlainen tekniikka.
Vilkaise myös Tietopankista SMT:n esittely sekä kuristusten poistoa käsittelevä artikkeli.
Vanhat viestit luettavissa täällä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Seppoman » 10.11.2011 19:30

Kummat välit noxille 12-53 vai 14-54?
_niklas]
Pyörä:
Gilera SMT 2010
Liittynyt:
12.4.2010 18:38
Re: RCR/SMT

ViestiKirjoittanut _niklas] » 10.11.2011 20:06

Morjesta! Missähän vika nyt mahtaa olla. Vaihdoin rattaat ja jarrupalat. Sitte ku laitoin renkaan takas paikoilleen ja aloin kiristämään aselia niin rengas ei silti kiristynyt (heilui vähän sivuttain) vaikka akseli oli kiristetty ihan kunnolla :)
[TEIKKU]
Liittynyt:
28.1.2009 8:55
Re: RCR/SMT

ViestiKirjoittanut [TEIKKU] » 10.11.2011 20:06

Ei kumpiakaan, vaan 13/53 on sopivat. Itelläni oli nimittäin 14/53 välit e-noxin kanssa eikä jaksanu vetää kunnolla loppuun. Mut 13/53 on sopivat.
Katso myynnissä olevat kohteet!
niko--
Pyörä:
yamaha wr 125x, gilera smt 50, yamaha neos/mbk ovetto
Liittynyt:
3.4.2010 19:03
Re: RCR/SMT

ViestiKirjoittanut niko-- » 10.11.2011 20:57

tai osta 12 ja 13 eturatas sen 53 takarattaan kanssa. itse tykkään enemmän hieman lyhyemmistä väleistä kuin pitkistä. minun mielestä se 12-53 tai 13-58 on hyvät välit, ei ole liian pitkät eikä liian lyhyet, jaksaa vetää kuutosenkin loppuun ilman älytöntä suoraa ja kauheaa muna asentoa. huippuja jos haluat niin huiput aikalailla samat kummilakin väleillä, 12-53 jaksaa kiertää hieman pidemmälle kuin 13-53. kiihtyvyyttä hakiessa 12-53 tai 11-53 on parhaat välit
niko--
Pyörä:
yamaha wr 125x, gilera smt 50, yamaha neos/mbk ovetto
Liittynyt:
3.4.2010 19:03
Re: RCR/SMT

ViestiKirjoittanut niko-- » 10.11.2011 20:57

_niklas] kirjoitti:Morjesta! Missähän vika nyt mahtaa olla. Vaihdoin rattaat ja jarrupalat. Sitte ku laitoin renkaan takas paikoilleen ja aloin kiristämään aselia niin rengas ei silti kiristynyt (heilui vähän sivuttain) vaikka akseli oli kiristetty ihan kunnolla :)

joku prikka taitaa puuttua jostain välistä
_niklas]
Pyörä:
Gilera SMT 2010
Liittynyt:
12.4.2010 18:38
Re: RCR/SMT

ViestiKirjoittanut _niklas] » 10.11.2011 21:21

Viittiskö joku kattoa et tuleeko se jarrun puoleinen ohut prikka jarrun ja takahaarukan vai jarrulevyn ja satulan väliin. Tällä hetkellä se on mulla jarrun ja takahaarukan välissä
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 12.11.2011 1:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
_niklas]
Pyörä:
Gilera SMT 2010
Liittynyt:
12.4.2010 18:38
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut _niklas] » 12.11.2011 12:47

Nyt tulee lisää ongelmia :D Onko synä pieni suutin (80) vai onko putki karstottunu lähes umpeen, koska ennen gilera meni suoralla 60, mutta tänään sain vain hikisesti 53. Se hyytyy lähes jokaiseen mäkeen ja alkaa hyytymään kaasupohjassa ajettaessa. Oon ajellu täs syksyllä aika paljon ryyppy päällä (koska kulkee kovempaa) niin oisko putki karstottunu sen takia pahasti :lol:
[TEIKKU]
Liittynyt:
28.1.2009 8:55
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut [TEIKKU] » 12.11.2011 14:14

Varmaan pieni suutin sulla on, jos ryyppy päällä kulkee paremmin.
Katso myynnissä olevat kohteet!
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 13.11.2011 19:58

_niklas] kirjoitti:Viittiskö joku kattoa et tuleeko se jarrun puoleinen ohut prikka jarrun ja takahaarukan vai jarrulevyn ja satulan väliin. Tällä hetkellä se on mulla jarrun ja takahaarukan välissä

Se tulee jarrun ja takahaarukan väliin eli ihan oikein sen olet laittanut ;)
Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Seppoman » 14.11.2011 17:05

Meneekö tää laakeri gilera smt -07 etupyörään? Siinähän on molemmilla puolilla laakeri, niin meneekö tää molempiin puoliin?
http://katafori.workspace10.smilehouse. ... de=62012rs
niko--
Pyörä:
yamaha wr 125x, gilera smt 50, yamaha neos/mbk ovetto
Liittynyt:
3.4.2010 19:03
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut niko-- » 15.11.2011 8:49

pitäisi sopia kummallekkin puolelle, samanlaiset ne laakerit ovat
topisse
Pyörä:
Gilera RCR
Liittynyt:
3.10.2011 17:25
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut topisse » 17.11.2011 15:48

Se suuttimen vaihto isompaan ei varmaan huippuja paljoa nosta?
jonnejanne
Liittynyt:
17.11.2011 15:58
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut jonnejanne » 17.11.2011 16:05

Tuli sitten hieman pannutettua SMT:llä.

Ei tullut muita "vahinkoja" kuin:
    -Kytkinkahvan pää kului sillein että ei ole enää täysin pyöreä, maali läksi (EI tietääkseni taipunut ollenkaan)
    -Pakoputken päällä oleva kiiltävä suojus (vasemmalla puolella) otti hieman osumaa alareunaan, eli kului siis hieman
    - Eturenkaan vasemmalla puolella oleva kuminen, melko pyöreä jokin (en tiedä mikä se on. lieneekö mutterin suojus, vai mikä) kului hieman

Elikkäs siis, varmaan aika onnekas kaatuminen :)

Voisiko joku valaista, että saako PK-seudulta jostain ostettua uutta, alkuperäistä kytkinkahvaa, ja mikä on tuon pakoputken suojuksen tehtävä (estää jalan palaminen siihen?) ja se, että mikä se kuminen suojus on josta kerroin.
Itselläni ei siis kauheasti ole tietoa noista eri osista, ja mitä ne tekevät.
villho
Liittynyt:
27.9.2011 21:24
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut villho » 17.11.2011 20:11

Meneekö tämmönen -05 RCR:ään https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... cts_id/342 ?
linkin kuvassa on neljä pultin reikää. itellä vaan 2? sopiiko toi? jos ei niin voisiko linkittää sparewheeliltä sopivan 12p hammasrattaan?
Edittiä: https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... cts_id/348 tämä näyttää oikean kokoselta?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista