Monkey viritys ja tekniikka

Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 3.3.2013 11:46

Kuvat ei ainakaan itsellä auennut enkä ole nähnyt kyllä feikkimankejakaan, mutta jos AIDOLLA mankilla meinat Hondaa niin kyllä, niissä on sarjanumerona AB02E tai AB02
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Eeli98
Liittynyt:
10.1.2011 15:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Eeli98 » 3.3.2013 12:53

jep hondaa meinasin ;) ja siis aattelin et eikös hondan lohko ole tuollainen? ostin meinaa jo yhen väärän ja myyjä väitti sitä hondan lohkoks mutta oli ihan eri näkönen ku tuo lohko sekä sisä että ulkopuolelta. Niin aattelin varmistaa että tuo on hondan lohko ettei tuu sit taas väärä lohkoa ostettua :)

E: lisään kuvat sillai et näkyy :)
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 3.3.2013 14:11

Juu Hondan lohkolta näyttää. Olen kuullut juttua että koneiden lohkoja ei saisi tai ei kannattaisi sekoitella. Ovat hitusen eri koneistuksella tai käytössä kuluneet ja siitä seuraisi ongelmia. En tiedä sitten onko jossain mankimoottorissa niin tarkkaa, näin on vain kerrottu.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
jokuaa
Pyörä:
Yosemite pyörä 140cc, MBK Nitro 86cc MHR & NOS, Monkey 258cc twin Turbo, 450cc RM-Z,
Paikkakunta:
TKI
Liittynyt:
8.9.2010 17:20
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut jokuaa » 5.3.2013 15:31

En ole aivan varma meneekö oikeaan topicciin, mutta ostin tuollasen 110cc jonkun kiinanmotin mankiin käytettynä, ja se on todella laiska. Mäntä on suht. hyvässä kunnossa, puristuksiakin löytyy aika normaalin verran (kytkinlevyt varmaan lopussa kun luistaa välillä polkaisussa), ja venttiilitkin on säädetty. Vääntöä kyllä löytyy paremmin kuin 50cc:stä mutta ei kulje kun 50km/h vaikka kokeiltu 14-35 väleillä, 15-35, ja 17-35, mutta ei kulje sen enempää ei vään lähde niin hyvin..? Ja mulla on tuo Honlein vakioputki, putkesta en tiedä kuin sen verran että alkukäyrässä ei näkynyt mitään kuria, ja loppupilli sahattu poikki. Syötöistä vastaa kylläkin joku 16-19mm kaasutin, en ole ottanut tarkalleen selvää, ja tuo honlein vakiokaula, että voisiko niissä mennä jotenkin pieleen kun saa samanverran bensaa kuin vanha 50cc kone :lol: .. Ja putken ei pitäisi niin kauheasti kuristaa, kun kyllä kaveri pääsi omalla mankillaan 125cc zongshen koneella reilut 100km/h vakioputkella ja 19mm kaasuttimella. (zongshen kyllä sisältää isoventtiilikannen yms.) Pahoittelen surkeasta äidinkielestä, mutta jos tosta nyt jottain selvää saa. :)

E: nonniin heti rupes pelaa paremmin kun vaihto isomman suuttimen, ja kulkeekin joku 70 nyt, eli kaasaria ja imukaulaa vaihtoon niin eiköhän se kuljekkin sitte paremmin... :P
Viimeksi muokannut jokuaa päivämäärä 6.3.2013 21:48, muokattu yhteensä 1 kerran
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tombadoz » 5.3.2013 19:02

Miten on.. kun minulla on inner rotor kit asennettu kiinni. ja kun ottaa tulpan pois runkoa vasten. ja missä tahansa asennossa on käämi ja tunnistin homma. niin AINA kipinä tulee vasta 3000 - 4000 kierroksissa?`? missä onkelma?. pitääkö laittaa iridium tulppa? kun ei tuo varmaan tarpeeksi tuota virtaa puolalle?? Kokeneet tästä roottorista , oisiko ideoita? :D



E: pistin O-renkaat staattorilevyn kahteen kiinnitykseen nii maihin otto oli paska, ja käämi hommeli oli liian kaukana. joten laitoin ihan kiinni että hinkaa.. nyt toimii ! :)
J__L
Pyörä:
Niitä on liikaa...
Liittynyt:
3.6.2010 22:24
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut J__L » 17.3.2013 14:07

Paljon menee öljyä 110cc 3-venttiiliseen koneeseen?
Manki myös paukuttaa putkessa tuolla koneella. Johtuu todennäköisesti venttiilien säädöistä?

Minkälaisia välityksiä olette käyttänyt 110-125cc koneiden kanssa? Ja paljon tuolla 110cc 3-venasella on mahdollisuutta saada huippunopeudeksi?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 17.3.2013 14:43

Vireiksi varmaan kannattaa alottaa kanavien porttauksella, virinokalla ja kp männällä. Ja öljyä laitat mittatikun asteikon puoliväliin saakka niin hyvä tulee. Oliskos se jotain 0,7 tai 0,8l
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
J__L
Pyörä:
Niitä on liikaa...
Liittynyt:
3.6.2010 22:24
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut J__L » 17.3.2013 17:36

En nyt sen suurempia toimenpiteitä ala virityksen suhteen tuolle tekemään. Kun saisi tuon koneen toimimaan kunnolla ja myytyä pois sen ja koko mopon.

Mielenkiinnosta kuitenkin kysyn tuosta porttauksesta: Minkälaisia muutoksia kanteen on yleensä mankiin tehty? Tietysti isompi venasia kansia ja varmaan jotain perus valujälkien tasoittelua, mutta onko tuohon kotikonstein mahdollista tehdä hirveitä muutoksia?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 17.3.2013 19:29

No juurikin porttaus on se suuri muutos. Eli Kanavaa usein joudutaan avartamaan, venaohjuria muotoilemaan virtaavemmaksi tai kokonaan se pois ja muutenkin paremman muotoiseksi koko kanava (Parempi = virtaavempi). Lisäksi kun mennään enemmän teoreettiselle tasolle, pitää laskea venttiilin ala, kanava avartaa hitusen isommaksi ja kohdistaa se imukaulan ja kaasarin kanssa saman kokoiseksi ja muotoiseksi niin ei ole mitään kynnyksiä virtauksien edessä.

Itse kun perus 110cc kannen kanavan muotoilin ja avarsin portaattomaksi 24mm kaasuttimelle niin ero oli huomattava verrattuna 110cc motti vakio kanavalla ja joku perus 19mm kaasari random imukaulalla.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Zibizz
Liittynyt:
22.3.2013 16:12
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Zibizz » 22.3.2013 16:18

Käykö mankin normi 70cc mäntä (47mm) samurai/jinhen 70cc koneeseen. ja mikä vika 110 koneessani ei lähde polkemalla käyntiin vaan työntämällä ei edes kuumana polkemalla ja voimaa on et en usko ajotuksien olevan vitullaan
kiiwi_h
Pyörä:
Keeway hurricane
Liittynyt:
3.11.2010 18:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut kiiwi_h » 22.3.2013 18:38

Voisin lyödä vaikka vetoa että venan välys on karannu :nörtti:
samasama
Pyörä:
rieju rr50 + honda xl 125 varadero -03 + jincheng monkey
Paikkakunta:
pirkanmaa
Liittynyt:
26.3.2011 22:47
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut samasama » 22.3.2013 18:53

ehkä hieman ohi aiheen kyselisin yhdestä mönkijän koneesta. kyseessä siis joku mankin kopio kone puoliautomaatti 3+pakki.
kuinka pitkä imukaula kannattaisi laittaa jos haluaa lisää vääntöä
ja mitä muuta on tehtävissä väännön lisäämiseksi? tietysti kannen laskeminen ja puristus suhteen nosto.
jos puutarha traktorin tekisi :roll: :lol:

tästä se alkaa
Kuva
Pers'aukiset virittelee poppakonsteilla ja rahamiehet maksaa turhasta
Zibizz
Liittynyt:
22.3.2013 16:12
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Zibizz » 22.3.2013 22:24

kiiwi_h kirjoitti:Voisin lyödä vaikka vetoa että venan välys on karannu :nörtti:

Juuri säädetty ja imu oli auki laitoin kiinni. Ja lisäksi ajoitusta ei saa merkeilleen mitenkään kumpi on parempi aikanen vai myöhänen venttiilien aukeaminen
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 23.3.2013 16:10

En ny muista miten päin se sillon on mut siis kun magneetton merkki kohallaan niin nokkarattaan piikki just ennen ajotusta. Eli vähän ennen kannen merkkiä se nokan merkki. Niin lähelle merkkiä tietty ku voi.


samasama kirjoitti:ehkä hieman ohi aiheen kyselisin yhdestä mönkijän koneesta. kyseessä siis joku mankin kopio kone puoliautomaatti 3+pakki.
kuinka pitkä imukaula kannattaisi laittaa jos haluaa lisää vääntöä
ja mitä muuta on tehtävissä väännön lisäämiseksi? tietysti kannen laskeminen ja puristus suhteen nosto.
jos puutarha traktorin tekisi :roll: :lol:

tästä se alkaa
Kuva


Ei se imukaula siihen ny kauheesti vaikuta, mahd lyhyt tietty et vastaa jotenki kaasuunki, ja silleen et on sopivan kokonen kaasarin ja kannen imun kanssa. Vääntöä saa sopivalla kaasarilla, isommalla pytyllä, kannen avarruksella (isommalla kannella, venttiilit, kanavat jne), ja hieman muttei juuri nimeksi avaramalla putkella jne. Vapari putsaria jne ? välejä lyhentämällä :D suurimmat vaikutukset kuitenki pytty ja kansi ja sitten niille sopiva kaasari.
Tsekkaa pv proju!
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tombadoz » 16.4.2013 16:41

Moro! elikkäs onkos kellään tietoo että meneekö joku 125cc kansi 110cc loncin koneen päälle?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista