talkkari
- Liittynyt:
- 9.7.2012 10:47
Mitä tässä olen topicia lukenut lävitse olen tullut johtopäätökseen että on syytä hommata setti työkaluja, sopivia sellaisia ja käydä ensimmäisten viikkojen aikana kaikki pultit, ym kiinnitykset lävitse. Helkamassa on 2 vuoden takuu. Miten mahtavat huollossa suhtautua jos otan kurit kaasarista, cdi:stä.. Pakoputken katti mietityttää, onko siinä tosiaan sellainen?
talkkari
- Liittynyt:
- 9.7.2012 10:47
radon- kirjoitti:Ne (harvat) jotka on ajaneet talvella orionilla nii mitä talvikumeja ootte käyttäny? Kaverilla oli joskus kunnon crossi kumit, korkeet nappulat oli ja pitokin sen mukainen nii ajattelin et jos ite ostan orion nii semmoset talveks. Vai onko teistä kukaa ajanu talvella?
Vai tehäänkö oikeita crossi kumeja 17" tuuman renkaille, 18 tuumasia löysin mutten 17.
Hyvä kysymys. Läpi vuoden ajavana kiinnostaa myös. Jotain näin heinäkuun sateilla löytyy sentäs.
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... l-nastoja/http://www.michelin.fi/moottoripyoranre ... chelin-t63Onhan noita.
TH3R1PP3R
- Pyörä:
- Orion RX50
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 9.7.2010 18:34
Itte olen käyttäny Duron 17" nappuloita joissa on nastat. Hyvät kumit on, hirveesti ei vain kestä ajaa sulalla asfaltilla. Hintaki tais olla 60€/ rengas Smartialla.
mä näin kerran poliisin, sit ajoin kotiin syömään ranskalaisia
talkkari
- Liittynyt:
- 9.7.2012 10:47
Helkama supermoton tarrat ovatkin aika kuraa
Niissä oli päällä jokin suojapaperi, jonka poistamisen jälkeen varsinaisen tarran pinta on aivan liimainen, tahmea. Sormella kun painaa jää sormenjälki.
Tarvii selvittää kuinka saan takuuseen uudet tarrat. Tarvitseeko huollossa käyttää että saa sieltä lausunnon tarrojen viallisuudesta.
Mieli tekisi poistaa kaikki tarrat kun tuntuvat olevan muutenkin huonosti kiinni. Nopeasti googlettamalla katsoin että smartiasta saisi orionin tarrasarjaa edukkaasti.
http://www.smartia.fi/PublishedService? ... 2700250003
Jakez93
- Pyörä:
- Helkama RX50 Supermoto
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 21.3.2008 14:37
talkkari kirjoitti:Helkama supermoton tarrat ovatkin aika kuraa
Niissä oli päällä jokin suojapaperi, jonka poistamisen jälkeen varsinaisen tarran pinta on aivan liimainen, tahmea. Sormella kun painaa jää sormenjälki.
Tarvii selvittää kuinka saan takuuseen uudet tarrat. Tarvitseeko huollossa käyttää että saa sieltä lausunnon tarrojen viallisuudesta.
Mieli tekisi poistaa kaikki tarrat kun tuntuvat olevan muutenkin huonosti kiinni. Nopeasti googlettamalla katsoin että smartiasta saisi orionin tarrasarjaa edukkaasti.
http://www.smartia.fi/PublishedService? ... 2700250003
Katos vaan, toinen Helkama Supermoton omistaja. Itselläni samanmoinen, jossa ei ole mitään muuta kuin vikoja ollut. Aivan aluksi (pihaan tuotaessa) ei lähtenyt käyntiin vaikka kaikki piuhat olivat kiinni. Sen lisäksi pariin otteeseen on HITSAUKSET koneen kiinnityksissä hajonneet, kone savutti (söi öljyä) ym mukavaa
Nyt yritänkin päästä siitä eroon. Ja tarroista: itse ainakin revin ne pois heti. Kun ei mopo ole mikään Helkama oikeasti niin miksi pitää tarroja jotka sitä väittävät. Sitten itse olen ottanut äänenvaimentimesta pillin pois (savut tulee paremmin pihalle). Galleriasta löytyy kuvia jos kiinnostaa. Ärsyttävää että meni rahaa hukkaan. No, ostettu mikä ostettu. Toivottavasti itselläsi on parempia kokemuksia mopon parissa!
Pitäs päästä tosta eroon että saatais pikkuveljelle parempi mopo.
Tsiigaa mikä perse, iha meediumi, iha meediumi
TH3R1PP3R
- Pyörä:
- Orion RX50
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 9.7.2010 18:34
Eipä se oma Orionikaan pihaan tuotaessa aivan kunnossa ollut. Kaasukahva oli onnistuttu rikkomaan nii piti uutta ootella pari päivää. Sen jälkeenpä sitte alkoi vain näitä pultteja löystyillä ja pudota, mutta niitä kiristeltiin ja laitettiin tilalle uusia.
Nuista tarroista niin omasta Orionista tarrat lähti heti veke ku pikkusen näytti painepesuria. Ne ei todellakaan ole mitenkään hyvin laitettu kiinni. Alkavat melko pian repsottaa ja lisäks ovat rumia.
mä näin kerran poliisin, sit ajoin kotiin syömään ranskalaisia
talkkari
- Liittynyt:
- 9.7.2012 10:47
Ensimmäinen ajo sujui siten että käynnistyspoljin hajosi parin potkaisun jälkeen. Irtosi, ja sieltä lensi nurmikolle lukituskuula, ja alhaalta joku prikka. Polkemalla ei saa käyntiin, ryyppy yläasennossa ei edes lupaa. Startilla sai käymään, jännä juttu jos ryypyn laittaa päälle/yläasentoon ei jaksa kylmänä käydä ollenkaan. Uskaltaako tuolla ajaa edes 40kmh mittarin mukaan? Tuntuu että kone hajoaa resonointeihinsa.
Clutch
- Liittynyt:
- 19.8.2010 8:57
No kannattaisko vaikka kiristää jokavitunmutteri siitä moposta että ei tuntuis resonointia.
Meinaan omastani aikoinaan loppu tuo resonointi kun kiristi koneen kiinnikkeet
Et pääse lähikauppaa pidemmälle orionillas jos et heti ennen ensimmäisiä ajoja kiristä joka mutteria+ käy lävitse koko mopoa.
Itsel ku tuli pihaan joskus tommonen ni aattelin et kai tää ny vartin kestää ku kävin ajamas.. No eipä kestäny ja oli hengen meno lähel ku oin pysähtymäs isontien stop-risteykseen.. no eiköhän se jarrusatula putoa ja joutusin ylittämään risteyksen ja auto suhahti huijaamatta 100km/h ehkä 10-50cm päästä mun peräst..
talkkari
- Liittynyt:
- 9.7.2012 10:47
Clutch kirjoitti:No kannattaisko vaikka kiristää jokavitunmutteri siitä moposta että ei tuntuis resonointia.
Kiristin kyllä jokavitunmutterin ennen ajoon lähtemistä Sinun moneen kertaan hokeman jarulevyepisodin varalta.. Resonointia voi ilmetä ihan hyvin vaikka kaikki olisi kiinni. Olisin tietoa vailla uskaltaako tuolla kierrättää 45kmh:n asti. Kulkineessahan ei ole kierroslukumittaria. Ensimmäisenä tulee mieleen eturattaan vaihtaminen yhtä tai kahta piikkiä suurempaan?
Clutch
- Liittynyt:
- 19.8.2010 8:57
Nyt oli hyvä
Älä ikinä laita isompaa eturatasta tähän vehkeeseen. ehkä yhden isomman voit laittaa jos 70cc:n hommaat.
Itte totesin ylivoimasesti parhaaksi 12p:n koska jakso vetään iha kohtuullisesti vielä nelosella. 13p:llä ei toivoakaan kiihtymisestä.
Kuule voit nostaan sitä kierrosluvun rajotinta nii paljon ku tykkäät.
Vakionahan nuo ei kierrä kun joku 6k ehkä?
TH3R1PP3R
- Pyörä:
- Orion RX50
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 9.7.2010 18:34
Ittellä loppu resonointi siihen ku löysäsin mopon etuosassa olevaa ylimmäistä moottorin kiinnityspulttia kierroksen verran. Meinaan ei tärise enää yhtään ajaessa.
Ite taas totesin et 13p eli vakioratas kaikkein paras vakio koneelle. 12p:llä pitää kierrättää vain enemmän eikä se loppujenlopuks kiihtyny niin paljoa enempää et viittis konetta alkaa raiskaamaan sen takia.
mä näin kerran poliisin, sit ajoin kotiin syömään ranskalaisia
talkkari
- Liittynyt:
- 9.7.2012 10:47
^^ Aikas lailla saa kierrättää sitten! Vertaan vaan edelliseen työkulkineeseeni baotianiin joka kelaa gps:ään 65kmh ja ei minun mielestä edes silloinkaan kierrä yhtä paljoa kuin helkama 40kmh vauhdissa. Onko sitten vaan niin että arkailen kierrättää vaan. Kun ajattelin jos cdi:stä olisi ruuvannut lisää hönkää ja se kaasarin kuri pois. Kuinka paljon se sitten huutaisi se kone. Mutta jos kokeneemmat sanoo ettei yhdenkään piikin lisäys eturattaaseen toisi kuin hyytymistä, (jota edelleen kyseenalaistan) niin ajellaan nyt sisään vakiona ja käytetään takuuhuollossa irronneen käynnistypolkimen takia heti alkuunsa.
-muoks- Onko tuo oikeanlainen ratas helkamaankin? Ja saako suomesta?
http://www.orionmotors.nl/shop/product_ ... b09cc254d5
TH3R1PP3R
- Pyörä:
- Orion RX50
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 9.7.2010 18:34
Ittellä kiersi kone vakiona 8500rpm ja nyt kun CDI:tä ruuvattu niin kiertää sen 10 000rpm maximissaan. Ja rattaiksi kelpaa monkin/derbin rattaat, kunhan muistat ostaa samalla uuden lukkolevyn.
mä näin kerran poliisin, sit ajoin kotiin syömään ranskalaisia
Joonaaa|
- Pyörä:
- Apollo Orion RX 50
- Paikkakunta:
- Turku =)
- Liittynyt:
- 27.12.2009 22:08
Talkkari voit sä siihen sen 14p eturissan ostaa, mut nelosella kiertää loppuun jos on tyyntä ja lievä alamäki. Vakiolla (13p) rattaallakin tarttee aika reilun matkan et kelaa sen 60 mittariin ja oikeesta nopeudesta tietookaan, ehkä siellä 55km/h paikkeilla(?) Ja ylämäkeen kiihdyttäminen onkin silkkaa helvettiä.
Myös sen verran et suutin kannattaa ainakin kokeilla parii kokoo isommalla, itellä on 85 ja tuntuu sopivammalta, kun vakio ja venojen välykset kannattaa säätää molemmat 0.1, jos haluaa maksimoida "tehot". Ja kaasarin säädöt mahdollisesti päin kettua, et nekin kannattaa katella; hyvä sääntö on seoksille (se talttapäinen upotettu ruuvi) 1.5 kierrosta auki ja sit säädät tyhjäkäynnin, KUN KONE ON LÄMMIN.
Ei ole
Clutch
- Liittynyt:
- 19.8.2010 8:57
Tosissaan talkkari aja sillä mopollas enemmän ni alat tajuamaan kui tyhmält tuo sun 15p ehdotus kuulostaa
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista