Derbien virittäminen

Kona2457
Liittynyt:
17.11.2020 20:48
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Kona2457 » 26.10.2021 14:33

No tuo on toki totta. Vakiosähköillä ei pitäisi olla mitään hätää.
Derbi1020
Liittynyt:
26.5.2021 13:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Derbi1020 » 27.10.2021 9:11

Mites kuinka paljon häviää tehoa jos käyttäisi 80 cc airsalin kanssa 70cc tarkoitettua putkea ja 21 kaasaria onkohan tuolla setupilla järkevämpi hommata 77cc
Ja miten mitä eroa on valu aja alu pytyillä ?
Kona2457
Liittynyt:
17.11.2020 20:48
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Kona2457 » 27.10.2021 10:25

Ei toimi kauhean hyvin airsalin kanssa, br:n kanssa vielä huonommin. Br on paljon korkeaviritteisempi pytty joten älä sitä ainakaan hommaa tolle setille. Noille osille paras pytty olis 70cc airsal, viilattuna tai viilaamattomana.
Derbi1020
Liittynyt:
26.5.2021 13:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Derbi1020 » 27.10.2021 14:27

Kona2457 kirjoitti:Ei toimi kauhean hyvin airsalin kanssa, br:n kanssa vielä huonommin. Br on paljon korkeaviritteisempi pytty joten älä sitä ainakaan hommaa tolle setille. Noille osille paras pytty olis 70cc airsal, viilattuna tai viilaamattomana.

Okei mites 75 mvt tai mikä olisi kaikista tehokkain 70 pytty vai onko vaan airsali
Kona2457
Liittynyt:
17.11.2020 20:48
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Kona2457 » 27.10.2021 14:31

Tehokkaammille pytyille olisi hyvä olla ainakin isompi kaasari. Toki voit airsalia viilata jos tuntuu, että tuo 21 kaasari riittää.
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 27.10.2021 14:43

Riippuu vähän siitä, että mikä putki se tarkalleen on mikä sulla on...

Kun alkaa suunnittelemaan kokoonpanoa, niin kannattaa selvittää minkä tason osia ne on mitä aikoo hommata (lähinnä pytty ja putki). Yleensä, jos on esim. sport-tason putki, niin se toimii useimpien sport-sylinterien kanssa ja mid-race ja high-end sama juttu.

Ja noi valu ja alu, niin valu on tehty valuraudasta ja alu alumiinista. Yleensä tehokkaammat sylinterit on valmistettu alumiinista.

Täällä on jonkinverran tietoa eri sylintereistä:
http://www.motot.net/wiki/Rabasa/AM6_virityssylinterit

Ja täällä eri putkista
http://www.motot.net/wiki/Derbi_Sendan_tehoputket
Derbi1020
Liittynyt:
26.5.2021 13:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Derbi1020 » 27.10.2021 15:14

kasikymppitapsa kirjoitti:Riippuu vähän siitä, että mikä putki se tarkalleen on mikä sulla on...

Kun alkaa suunnittelemaan kokoonpanoa, niin kannattaa selvittää minkä tason osia ne on mitä aikoo hommata (lähinnä pytty ja putki). Yleensä, jos on esim. sport-tason putki, niin se toimii useimpien sport-sylinterien kanssa ja mid-race ja high-end sama juttu.

Ja noi valu ja alu, niin valu on tehty valuraudasta ja alu alumiinista. Yleensä tehokkaammat sylinterit on valmistettu alumiinista.

Täällä on jonkinverran tietoa eri sylintereistä:
http://www.motot.net/wiki/Rabasa/AM6_virityssylinterit

Ja täällä eri putkista
http://www.motot.net/wiki/Derbi_Sendan_tehoputket



Okei ;) kiitos vastauksista ,,, putki on alakauttane jonka piikki alkaa noin 8000 kierroksessa mutta kuulin jostain että jotkut 75 ja 78cc toimisi vielä ihan hyvin 21 kaasarilla miten tuo 75 mvt ja esim 78 barikit eroaa 70 cc airsalista että olisiko ollut mitään järkeä hommata tuommoisia ?
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 27.10.2021 15:59

Kyllä nuo useimmat viilaamattomat 70-75cc sport-sylinterit vielä just ja just menee 21mm kaasarilla.

Putkesta paha sanoa, kun ei tiedä merkkiä ja mallia.

Ja noista sylintereistä taitaa tehojen puolesta olla kaikki aikalailla samalla viivalla (jos puhutaan sport-tason pytyistä). Barikit taitaa vähän tehokkaampi olla kuin muut.

MVT taitaa olla laadultaan huonoin, sitten Airsal, ja Barikit laadukkain.
Derbiili22
Liittynyt:
8.4.2021 21:44
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Derbiili22 » 27.10.2021 16:27

Mikähän on kun derbissä vuotaa jäähärit pihalle vesipumpun alla olevasta reijästä?
Derbi1020
Liittynyt:
26.5.2021 13:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Derbi1020 » 27.10.2021 20:01

kasikymppitapsa kirjoitti:Kyllä nuo useimmat viilaamattomat 70-75cc sport-sylinterit vielä just ja just menee 21mm kaasarilla.

Putkesta paha sanoa, kun ei tiedä merkkiä ja mallia.

Ja noista sylintereistä taitaa tehojen puolesta olla kaikki aikalailla samalla viivalla (jos puhutaan sport-tason pytyistä). Barikit taitaa vähän tehokkaampi olla kuin muut.

MVT taitaa olla laadultaan huonoin, sitten Airsal, ja Barikit laadukkain.



Okei minkä takia mvt on airsalia huonompi kilkkaako nopeemmin vai muuten vaa huono
Kona2457
Liittynyt:
17.11.2020 20:48
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Kona2457 » 27.10.2021 20:09

Pyttyjen teho riippuu ihan täysin porttauksista (pakokanavien ja huuhteluiden koosta ja muodosta), esimerkiksi airsalit on melko melko tehottomia ja alavääntöisiä, koska niissä on pieni ja matala pakoaukko verrattuna sylinterin kokoon. High-end-pytyissä taas kaikki kanavat ovat isompia ja pako on paljon korkeampi (=enemmän pakoasteita)
Kona2457
Liittynyt:
17.11.2020 20:48
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Kona2457 » 27.10.2021 20:10

Korkeampi pako = tehoalue korkeammalla
Derbiili22
Liittynyt:
8.4.2021 21:44
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Derbiili22 » 27.10.2021 20:37

Mulla derbissä aina kun antaa kierroksia niin rupeaa valumaan jäädytys nesteitä vesipumpun alta olevasta reijästä mistäköhän voisi johtua?
Kona2457
Liittynyt:
17.11.2020 20:48
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Kona2457 » 27.10.2021 21:03

Missä siellä reikä muka on?
Derbiili22
Liittynyt:
8.4.2021 21:44
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Derbiili22 » 27.10.2021 22:36

Siellä on semmonen pieni reikä jonka itekkin huomasin vasta kun rupes vuotamaan

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista