DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

dtonpaskamopo22
Liittynyt:
19.8.2020 21:31
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut dtonpaskamopo22 » 2.9.2020 21:58

ossihyttinen kirjoitti:
dtonpaskamopo22 kirjoitti:mikä 10vm detsis vikan ku polkasee hiljaa antaa kipinää mut sitku polkasee vähä kovempaa kipinä häviää kokonaan

Olihan sähkösrjassa tappokatkaisin/modenappi kiinni koska itselläni teki noin kun se ei ollut paikoillaan



on kiinni
Ylpeä detsinomistaja
Liittynyt:
9.9.2019 17:56
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ylpeä detsinomistaja » 7.9.2020 17:33

Detsin vanha takaiskari on niin lössähtänyt paska että ajattelin ostaa uutta iskaria siihen. Osaisiko joku suositella jotain tiettyä iskaria ja sopiiko esim rieju rr takaiskari että olisiko liian jäykkä/löysä jos detsiin laittais.
Riejuilija
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 7.9.2020 19:07

rieju rr takaiskari on säädettävissä aika laajasti joten jos mitat sopii niin toiminee vallan hyvin
Ylpeä detsinomistaja
Liittynyt:
9.9.2019 17:56
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ylpeä detsinomistaja » 8.9.2020 22:50

Vielä mitiskelin että rieju rr:ssä iskari on pystysuorassa mopoon nähden ja detsissä einemmänkin etukenossa että vaikuttaako millään tavalla :roll: jos ostais ton riejun iskarin ja iskis kii?
Riejuilija
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 8.9.2020 23:06

riippuu varmana kallistuksessa mutta jos voi olettaa että öljyt valuu vielä pohjalle niin ei ongelmaa
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 9.9.2020 13:02

Ei vaikuta vaimennuksen toimivuuteen kallistus, muutakuin vaimennusnopeuteen. Jousivakio ei välttämättä osu hehtaarille. Riippuu kiinnityspisteistä tuon kallistuksen lisäksi. Detsissä suurempi iskarin kallistus aiheuttaa sen että jousi tuntuu löysymmältä kuin riejussa olettaen vipusuhteiden pysyvän samana.
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 9.9.2020 14:41

Varmista nyt ainakin, että ne iskarit on about samanpituiset ja kiinnitykset samantyyppiset.
Riejuilija
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 9.9.2020 15:45

kyl ne pitäis olla 300mm pitkät ja 10mm silmukoilla.
Manki420
Liittynyt:
11.11.2018 2:33
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Manki420 » 11.9.2020 0:11

Mistä lähtee ehtimää kipinää detsissä, kun salee joka toine polkasu on kipinätön. Testasin toisella puolalla ja staattorilla, niin ongelma ei lähtenyt mihinkään. Aijemmin sai virtalukon johtoi söherrellä, kun ajaessa sammuili, pätki ja paukku. Pitäskö tässä jotain mitata vai ruvettava ehtimää ylimääräsiä maadotuksia sähköistä?
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 11.9.2020 12:15

Manki420 kirjoitti:Mistä lähtee ehtimää kipinää detsissä, kun salee joka toine polkasu on kipinätön. Testasin toisella puolalla ja staattorilla, niin ongelma ei lähtenyt mihinkään. Aijemmin sai virtalukon johtoi söherrellä, kun ajaessa sammuili, pätki ja paukku. Pitäskö tässä jotain mitata vai ruvettava ehtimää ylimääräsiä maadotuksia sähköistä?

Kuulostais siltä, että on huonossa kunnossa oleva johto tai löysä/irronnut liitos jossain. Itse tarkistaisin virtalukon johdot ja liitokset ensimmäiseksi.
Manki420
Liittynyt:
11.11.2018 2:33
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Manki420 » 11.9.2020 22:20

Eikös ohittamalla virtalukon estä kaikki virtalukon mahdolliset ongelmat? En keksi oikee tapaa kuinka vai erotella noita johtoja liittimistä, että menis sit varmaa abikoil kiinni revittyään johot.
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 12.9.2020 16:19

Jos on johtosarjan tarkistettavassa osassa jotain suojaa siinä kutistesukkaa tai muovii tai teippiä tjsp. päällä niinkuin monesti on, niin niitä availee ja kattoo silmämääräisesti onko johdoista kulunut suoja niin, että metallisäikeet näkyy.

Liittimiä sitten ihan sormin kokeilee vähän heilutella edestakas, että huomaa jos on löysät.

Derbeissä ainakin pystyy ohittamaan koko sähkösarjan ottamalla yhden liittimen irti, mutta näistä DT:stä yms am6-mopoista en tiedä.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 12.9.2020 22:11

Vähä riippuu siitä onko kyseessä ducati vai moric sähköillä oleva?
Manki420
Liittynyt:
11.11.2018 2:33
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Manki420 » 12.9.2020 23:22

08 malli eli iha moriceil. Ei kumminkaa toimi sillee, että vaa irrottaa virtalukon liittimen, eli varmaa se pitäs iha johtoje kaut ohittaa?
Manki420
Liittynyt:
11.11.2018 2:33
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Manki420 » 12.9.2020 23:28

Paitsi, jos ongelma onkin koneen omissa johdoissa eikä virtalukon, niin voiko niitä jotenkin mittailla?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista