Monkey viritys ja tekniikka

5tr1pe
Liittynyt:
21.10.2009 14:52
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut 5tr1pe » 16.4.2013 20:24

Eikös piikis oo leveemmällä pinnapultit ?
Välimallin m/v
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tombadoz » 17.4.2013 9:27

niimpä, sitä tässä mietiskelen :) , mutta siis tää satakyrpä mikä mulla on niin sekin on 52.4 poraus niinkuin 125cc, niin siinähän on pidempi iskupituus.. mutta pinnapulttien jako arveluttaa. jollain kokemusta tästä / tietoo? :)
No1
Liittynyt:
16.12.2011 23:27
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut No1 » 17.4.2013 17:50

kyllähän jotkut 110 ja 125cc on samallla pytyllä/kannella, ja jotkut ei, jos oot jostain ostamassa niin kannattaa varmaan googletella ja tutkia mitä eroja niistä löytyy että löydät sopivan..
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tombadoz » 26.4.2013 7:12

Joo, mutta nyt on ihme buuaus onkelma meneillää mankissa. eli 110cc 19mm kaasari ja inneri. heti kun asensin sen toimi täydellisesti eikä ongelmia. mutta päivittäin se alkoi "buuaa" kun paino nopeesti kaasun pohjaa tai kun ajaa niin huomaa että buuailee??? ongelma ei ole siis venttiileissä tai kaasarissa, koska ostin vittu kokonaa uuden venakoneiston ja 25mm kaasarin. sama ongelma on!!! eli inneri ois syypää?, outoo on kun ajaa vähäsen ja avaa mangeeton kop. ja koskee innerii niin se on ihan öljyssä ja hieman likainen?, sitten kun putsaa ja heittää pikku lenkin sama juttu? joten oiskoha sillä mitää yhteistä buuauksen kanssa? :)
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 26.4.2013 8:13

Ongelma nimenomaan taitaa olla juurikin kaasarissa. Ihan ekaksi vaihdat kuitenkin stefan ja o renkaat siitä mg pohjalevystä ja senjälkeen kokeilet kaasaria isommalla tyhjäkäyntisuuttimella.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tombadoz » 26.4.2013 14:33

Kiitti! :) ,mutta vaikuttaako toi tyhjäkäynti suutin buuaukseen esim kiihyttäes? meinaa näin on mulla..

eli buua paikallaa kun painaa nopeesti kaasuu ja sitku kiihyttää niin huomaa että buua?. kun pistää ryypyn päälle ja painaa paikallaan nopeesti kaasuu niin ei buuaa. seos ruuvvi ei auta missään kohassa paljoon mitää :D
No1
Liittynyt:
16.12.2011 23:27
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut No1 » 26.4.2013 18:16

suuremman tyhjäkäyntisuuttimen pitäis tosiaan poistaa tota buuausta kun painaa nopeasti kaasua..
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tombadoz » 26.4.2013 20:19

juu no 25mm kaasari. ja pääsuutin oli 86 ja tyhjäkäynti K32 eli varmaan 32? . mikä koko ois hyvä?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 27.4.2013 0:13

Vähän isompi. Saatavuus noille on usein kyllä tosi surkea, eli todennäköisesti joudut vaijerilla tai jollain muulla oonaamaan suutinta isommaksi.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tombadoz » 27.4.2013 11:09

Onko keihin tyhjäkäynti suuttimet sopivia? pitkä. näyttää kuvissa melko samanlaisilta? meinaa pistin tilaukseen 38 ja 45 kokoset. :)
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tombadoz » 29.4.2013 8:50

joo asiasta toiseen.. mikäköhän on mankissani ongelma??? kasasin yläkerran vähä aika sitten. ja nyt aattelin tarkistaa venttiilien välykset. niin avasin pakovenan korkin pohjasta. niin yleensä mulla tulee sieltä 1-2tippaa öljyy, mutta nyt alkoi valuttaaa lattian täyteen öljyä???? missäköhän on ongelma?? edellispäivänä katoin öljymäärän niin oli hieman liikaa :s joten onkohan tullut liikaa painetta tai jotain?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 29.4.2013 15:38

Johtuu varmaan juurikin siitä että sitä öljyä on ollut siellä liikaa, tai sitten sulla oli mopo kallellaan siten että öljy valui yläkertaan.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
RipuRapJ
Pyörä:
Yamaha Fzr 600, Kawa kx 80, Mankit : tuninki"käyttis", vm76 pikkutankki, 125cc rässi ja minimoto
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
5.8.2010 17:33
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut RipuRapJ » 2.5.2013 15:40

Juurikin näin, kyllähän siellä kuuluukin olla öljyä :D
temz98
Liittynyt:
31.3.2013 20:16
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut temz98 » 18.5.2013 23:25

Miten skytean monkeystä sais mahollisimman paljon vääntöö 50-55kmh vauhtiin ? :D
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 19.5.2013 1:14

72cc on aika huomattava ero 50cc mottiin, mutta ei saa ihan äkkiä rajoitettua 55km/h välityksillä pelaamalla. Parempi vaan antaa kulkea edes 60 ja nauttia väännöstä täysin siemauksin.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista