Gooby kirjoitti:Hmm, mistäköhän voisi olla kyse?
Tänään ajettuani noin 15km lenkin ongelmitta, pysähtyessäni valoihin en millään löytänyt/saanut vaihdettua vapaalle. Sama jatkui koko loppumatkan kotiin (n. 5km). Aina ennen mennyt ihan heittämällä pienellä nostolla vapaalle, mutta nyt oli todellakin vaikeuksia sen kanssa. Kotona vielä tarkemmin kokeillessani huomasin, että ykkösellä ja kytkin pohjassa alkaa vetämään pienellä voimalla eteenpäin. Lisäksi vapaallevaihto ei onnistunut, tuntui kuin vaihdepoljin olisi ollut jotenkin "jäykkä", eli onnistui vain hieman liikkauttamalla mopoa eteenpäin ja kovalla nostolla, mutta sitten meni suoraan kakkoselle. Kakkoselta painettaessa meni taas suoraan ykköselle, enkä missään vaiheessa saanut "pysäytettyä" vaihtoani vapaalle. Mopon sammutettuani ykkösellä meni sitten ihan normaalisti vapaalle, mutta kyllähän sen pitäisi onnistua mopon käynnissä ollessakin, kuten aina ennenkin. Kun käynnistin mopon uudestaan, se pysyi aivan normaalisti käynnissä, oikeilla kierroksilla jne. Mutta kun vaihdoin ykköselle lähteäkseni liikkeelle, mopo tuntui menettävän tehoja; kierrokset laskivat ja ainakin mopon etuvalo himmeni jonkun verran.
Ja painotan siis, että koskaan ennen ei ole ilmennyt mitään noista edellä mainituista ongelmista.
Joten, osaisiko kukaan kertoa mistä on kyse? Iso kiitos jo etukäteen.
Jees, kaikki nuo korjautuivat pienellä kytkinvaijerin säädöllä, joten kiitos avusta.
Huomasin tossa muuten sitä säätäessäni, että nuo vaijerin säikeethän on melkein poikki. Näkyy hyvin kun painaa kytkimen pohjaan, niin lähes puolet ovat jo katkenneet. En sitten tiedä miten kauan tuolla vielä ajaisi, varmaan kannattaa ihan suosiolla vaihtaa ennen kuin kokonaan katkeaa. Kai nuo ovat ihan kuluessa menneet? Mittarissa noin 6tkm. Joten, kannattaako ostaa ihan
tuolta vai saako jonkun muun mopon vastaavaa halvemmalla, joka myös tähän sopii?