hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Se on se paisuntasäiliöön tarkoitettu nippa, taitaa olla prässätty paikoilleen, jotenka korjausmetodit tulee olee rajalliset. Ite kuorruttasin sen vain jollain super epoksilla/muulla erittäin vahvalla massalla tai ostaisin käytetyn kannen uudella nipalla tilalle. Myin oman varakanteni 10 eurolla, joten siitä vähän osviittaa niiden hinnoista.
heinone_
- Liittynyt:
- 17.4.2014 19:05
kui paljon isompaa suutinta jos laittaa vaparin :p
Pandemic
- Pyörä:
- on pyöree
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.11.2013 17:20
Miksi haluat laittaa vaparin? toimii paljo paremmi vakiolla eikä tarvi vähäväliä puhistaa kaasaria ja konekki kestää pitempää
seki selviää vaa kokeilemalla mut kokemuksen syvällä rintaäänellä pilaat vaa koneen, eikä siitä tehoa saa mitenkää lisää.
PÄRPÄR
Fr0nkale
- Pyörä:
- Löytyy
- Paikkakunta:
- Forssa
- Liittynyt:
- 16.2.2014 22:29
Ei se sit kannata jos ei muuta viriä ole, mutta kokemuksesta sanon että kun on melkein kuriton vakioputki, vakiovälit ja 17.5mm kaasari, niin imupuolen kurin ja Bilteman Fiddyn kanssa tuli noin 100 kertaa mukavampi ajaa.
Kulutuskin laski, jonka epäilen johtuneen kiihdytyssuppilon poistosta. Nyt kulutus yksin ajaessa n. 4l sataselle mutta kakspäällä vie 6l sataselle
[x] AM120 28.11.2013 [x] A1 21.04.2015
[5] pysäytetty [] sakot [] kortti pois
joulupukki9
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 20.5.2014 21:48
Miksi koneen kopasta vuotaa öljyä? siis valuttaa sitä kytkimen ulko-osasta mihin vaijeri päättyy
Eetu K
- Liittynyt:
- 26.6.2014 19:58
Semmonen ongelma on et kun pommittaa derbillä siihen 85km/h ja löysää kaasua niin kuuluu sellanen sekunnin kestävä rahina. Mikä on vikana ja voisiko se johtua välivapaista joita on tullut useita
Samppa1993
- Pyörä:
- Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 6.12.2009 14:14
joulupukki9 kirjoitti:Miksi koneen kopasta vuotaa öljyä? siis valuttaa sitä kytkimen ulko-osasta mihin vaijeri päättyy
Stefa kulunut. Helppo vaihtaa uusi.
Eetu K kirjoitti:Semmonen ongelma on et kun pommittaa derbillä siihen 85km/h ja löysää kaasua niin kuuluu sellanen sekunnin kestävä rahina. Mikä on vikana ja voisiko se johtua välivapaista joita on tullut useita
Ettei ois vaan ketjut? Ja 2t:llä ei hirveästi kannata moottorijarrutella. Silloinkin pitää antaa vähän kaasua. Seosta kun menee moottoriin niin voitelukin pelaa.
JusHond
- Pyörä:
- Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
- Paikkakunta:
- Haapavesi
- Liittynyt:
- 1.3.2013 8:57
Mistähän mahtaa johtua kun aina vähän ajon jälkeen kun katsoo jäähystysneste säiliöön niin pinnalla on jotain valkoista vaahtoa...?
tai ei se nyt aivan vaahtoa ole vaan jotain valkoista ja paljon kuplia
empä ole ennen huommannut. ja kun mopon antaa kylmetä niin se katoaa... Sekoittuukohan nesteen sekaan jotain? Nesteenä on tällä hetkellä pelkkää vettä...
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Saattaa olla että neste alkaa olemaan kiehumisen rajoilla jossain kohtaa järjestelmää. Suosittelisin käyttämään jäähdytysnesteenä asianmukaisesti laimennettua pakkasnestettä joka kestää paitsi pakkasta, ei kiehu vielä sadassa asteessa ja suojaa lisäksi korroosiolta sekä voitelee mahdollista vesipumppua.
villelehtimäki
- Liittynyt:
- 29.1.2014 13:38
Minun 03 derbilläni on rullattu 27k moottorista kuuluu ylimääräistä hurinaa. Mistäköhän voisi johtua? Mopo käynnistyy käy ja kulkee aivan loistavasti, mutta hurina häiritsee!
Mistäköhän vikaa kannattaisi alkaa etsiä ?
Samppa1993
- Pyörä:
- Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 6.12.2009 14:14
Ootko varma että se kuuluu moottorista? Vai voisko olla flekti ? (Se tuulettimen näköinen juttu syylärissä) Kuumilla säillä saattaa jopa käynnistyä.
ranenare
- Liittynyt:
- 4.5.2014 11:22
Mikähän voisi olla vikana kun otin alkukäyrän kurin pois ja kulki vähän aikaa hyvin sen 70, mutta nyt alkaa 55-60 nopeudessa (tai pienemmässäkin nopeudessa yläkierroksilla) kova pätkiminen/nykiminen, ja jos päästän kaasun ja laitan kytkimen pohjaan, mopo sammuu. Kokeiltu jo kahdella eri tulpalla, kaasaria säädetty rikkaammalle ja laihemmalle.. Kaasarin neula on alimmasa lovessa ja suutin on 90. Mopo siis DRD Racing 2008, täysin kuriton, 12/65 välit, jos niillä on mitään merkitystä.
heinone_
- Liittynyt:
- 17.4.2014 19:05
ranenare kirjoitti:Mikähän voisi olla vikana kun otin alkukäyrän kurin pois ja kulki vähän aikaa hyvin sen 70, mutta nyt alkaa 55-60 nopeudessa (tai pienemmässäkin nopeudessa yläkierroksilla) kova pätkiminen/nykiminen, ja jos päästän kaasun ja laitan kytkimen pohjaan, mopo sammuu. Kokeiltu jo kahdella eri tulpalla, kaasaria säädetty rikkaammalle ja laihemmalle.. Kaasarin neula on alimmasa lovessa ja suutin on 90. Mopo siis DRD Racing 2008, täysin kuriton, 12/65 välit, jos niillä on mitään merkitystä.
itellä on -06 sendassa sama :o kokeilitko kylmempää tulppaa koska mulla autto hetken kun vaihdoin br9es -> br10es mut nyt tullut taas takas :/
Samppa1993
- Pyörä:
- Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 6.12.2009 14:14
Kannattaa kokeilla pienempää suutinta ja putsata kaasarin pohja. Ettei mikään roska tuki suutinta ja aiheuta pätkimistä.
ranenare
- Liittynyt:
- 4.5.2014 11:22
Samppa1993 kirjoitti:Kannattaa kokeilla pienempää suutinta ja putsata kaasarin pohja. Ettei mikään roska tuki suutinta ja aiheuta pätkimistä.
Laitoin nyt käyttämättömän BR9ES-tulpan BR8ES tilalle, niin ainakin toistaiseksi toimii. Sen kaasarin pohjan putsaan kans tässä, jos sielä nyt on roskaa. Kiitos avusta
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista