Monkey viritys ja tekniikka

temz98
Liittynyt:
31.3.2013 20:16
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut temz98 » 19.5.2013 14:47

Paljonko skytari menis jos siitä ottaa imukaulan kurin pois ja ohitin (joka vakiona?)ja paljon jos siihen lisäks viellä tehari tai vakioputkesta kurit pois ? :)
L3rpe
Liittynyt:
15.4.2012 16:19
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut L3rpe » 19.5.2013 16:15

Skyteamissa on rajottamaton CDI-boksi. Tehari ja vakioputken muuntelu ei vaikuta juurikaan huippuihin. Voithan sä imukaulan ja putken kurit ottaa pois, mutta pelkillä näillä ei juurikaan huippunopeus nouse. Muutat vähän välityksiä niin eiköhän kulkujakin ala tulemaan.
temz98
Liittynyt:
31.3.2013 20:16
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut temz98 » 19.5.2013 16:34

En huippuja hae vaan vääntöö :D
L3rpe
Liittynyt:
15.4.2012 16:19
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut L3rpe » 19.5.2013 22:31

Kyllä noilla vääntöä saat lisää. Mutta huippunopeuttahan sä alunperin kyselit.
temz98
Liittynyt:
31.3.2013 20:16
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut temz98 » 19.5.2013 22:38

Oho vääntöö mun piti vaa kysellä et miten saa parhaiten tohon 50-55kmh max nopeuteen :D
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 19.5.2013 23:44

No johan sulle vastattiin, mutta miksi nopeuden pitää olla juurikin max 55?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
temz98
Liittynyt:
31.3.2013 20:16
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut temz98 » 20.5.2013 8:02

Veli jäi joskus omana mopo aikanansa 3 kertaa putkeen kiinni niin mun ei anneta tehä sitä samaa "virhettä" :D ja mun piti kysyy että palj se skytari menee jos siitä ottaa vaan imukaulan kurin pois ? Kun jotku sanoo että se menis 70kmh(?)

E: Eikä sen tarvis kulkee 55 lujempaa
EM1L
Pyörä:
Rieju MRX, Honda Monkey
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.10.2010 21:53
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut EM1L » 23.5.2013 17:10

sanokaa joku hiljane vaimennin manaa :) ku nimittäin asun helsingin keskustas ja manassa 110cc mylly..
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 23.5.2013 20:07

Itsellä oli 110cc motin kanssa kinkkimankin putki mistä oli katalysaattori poistettu. Ei huomannut äänissä eroa vakioon, paitti moottorijarrulla ampui putkeen vähän erilailla kun 50cc, lisäksi ihan yläkierroksilla olisi äänestä vähän huomannut. Kiinalaisen manan putkikin on vakion näkönen.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
nörtti
Pyörä:
bse125cc
Liittynyt:
16.10.2009 19:12
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut nörtti » 24.5.2013 20:39

Onko kellään kokemusta, että sopiiko wandamotorin 72cc pytty
04 honlein kannelle parin lisätiivisteen kanssa.
R0tt4
Liittynyt:
29.4.2013 23:24
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut R0tt4 » 24.5.2013 21:39

Ajattelin ostaa mankiin 72cc sylinterisarjan ja isomman kaasarin, saako sen toimimaan helposti jos on vakiokansi? Ja mitkä venttiilinvälyksen mitat täytyy olla tossa 72cc setissä?
keetsy
Pyörä:
Honda Monkey Z50J -91
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
5.4.2012 23:08
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut keetsy » 25.5.2013 12:00

Niin jos 72cc sylkän meinaatte 50cc kannelle istuttaa niin pari tiivistettä täytyy lisätä pytyn alle. En nyt muista tarkkaa määrää mutta sekin kyllä on tiedossa.

Kun ei se 72cc mikään kovin kisanen oo edes tappiinsa viilattuna niin ihan ne samat mitä 50cc:lläkin, tai sitten pakoon voi jättää hippasen löysemmän.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 26.5.2013 20:08

Jos sää meinat 72cc ja isomma kaasari laittaa nii laita se kansiki. Isoventtiilikansi on vaa nii paljo parempi siihe ahtaasee vakioo verrattuna.
Tsekkaa pv proju!
R0tt4
Liittynyt:
29.4.2013 23:24
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut R0tt4 » 30.5.2013 23:10

Hmm... Päivitin mun 50cc sylkän 70cc sylinteriin ja kansi kans johonkin isompaanja 19mm kaasari. Alkuun kun aloin käynnistelemään nii se lähti käyntiin, mutta heti kun laski kaasun niin se sammui.. Ja tänään se ei lähtenyt enää ollenkaqn käyntiin.. Säädin molemmatventtiilit 0.05mm kokoisiksi, eikä vieläkään lähtenyt.. Apua? :/
Sähköpostiosoite
Liittynyt:
24.3.2013 1:08
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Sähköpostiosoite » 3.6.2013 18:05

Sääjä se kaasari ainakin näin aluks :nörtti:
Derbi DrD R/SM

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista