Jusbo
- Pyörä:
- Tunturi SS '87 + Rieju MRT Power-Up SM '12
Eihän sun takalippaa tarvi irrottaa että sen kilventelineen saat vaihdettua? Kilventeline lähtee irti kun neljä pulttia aukasee alapuolelta ja vetäisee taakseppäin, tulee ns. kiskoja pitkin pois..
Ja sen sanon näille kilventelineen ja vilkkujen vaihtajille, Menkää sinne mopon vierelle tutkimaan asioita niin opittekin joskus jotain ettei vaan kaikkea kysytä täällä
kaarlo337
Sielä takalipassa on 2 ruuvia
juppe96
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
Kilventeline pitää ottaa ennen takalippaa pois koska kilventelineen alla on 2 ruuvia jotka pitää lippaa kiinni. Kilventeline lähtee 4 ruuvia irrottamalla ja vetämällä taaksepäin, saattaa olla aika tiukassa koska ainakin minulla otti johdot vastaan.
MR4ndom
- Pyörä:
- Rieju Mrt -11
kiitti juppe! kerro viel se että mitä teit johdoille kun ne otti vastaan?
Nipanderi
Dodiii.. Mulla on ollu eilisestä kortti, ja oon nyt käyny neljä kertaa tankilla tuon rieju mrt pro -09, kanssa ja tankannut joka kerta vitosella, eli saanut n. 3ltr. noh, tänään ajoin n. 100km lähes täydellä tankilla, ja sitten meni "varatankille", kysyisinkin että minkä kokoinen tuo varatankki on? Ja minkälaisia teidät pärrät on kuluttamaan? Tuntuu minusta aika suurelta kulutukselta tuo..
Ja säästääkö paljon bensaa jos vaihtaisin 13 hampaisen eturattaan, nyt 10, nyt ajan kaasu pohjassa ja kuluttaa vissiin jatkuvan huudatuksen takianin noin paljon..
Eli siis jos vaihtasin 13 hampaisen ja ajaisin silti vain 45-55, enkä huudattaisi, säästäiskö bensaa?
Jusbo
- Pyörä:
- Tunturi SS '87 + Rieju MRT Power-Up SM '12
Tottakai se sun vehkees kuluttaa sitä bensaa jos täysikaasulla ajat! Mulla menee kuriton MRT 105 suuttimella noin 80km ja sitten pitää vaihtaa varatankille, eli tankilla ajaa noin 100km..
Säästäisit.
Nipanderi
No juu sen olen itsekin ymmärtänyt että se enemmän lulutaa jos täydellä kaasulla ajaa
Mutta vähentääkö siis kulutusta jos vaihtasin 12-13 hampaisen eturattaan, jolloin ei tarttis täydellä kaasulla tykittää?
flimmeri
- Pyörä:
- Rieju MRT 2011 europa, Aprilia rs 125 2006
Tankilla pääsee sen 100km ja sitte pitää vaihtaa varatankille
Tottakai se kuluttaa vähemmän jos vaihat isomman eturattaan etkä aja kaasupohjassa. Meitsi ainaki ajaa kutosella pintakaasulla ja siltiki vauhti on siinä 60+
"Se joka kaasua säästää se pyöräänsä vihaa."
Nipanderi
No sellanen ratas täytyy sitte hommata
Kiitokset vastauksista!
R3VO
- Pyörä:
- -11 Rieju MRT -92 PV projekti
Juuh elikkäs tilanne seuraavanlainen. suutin kokoa 100, putkesta ensimmäinen näkyvä kuri hiottu pois, 13-kokonen eturatas ja mittarin mukaan alkaa käymään kuumana kone melko helposti(joku ~5 min ajoa täysillä). lieneeköhän suutin liian suuri tähän viriin vain onko suurempi ongelma edessä? vai kuseeko mittari jo omiaan.
flimmeri
- Pyörä:
- Rieju MRT 2011 europa, Aprilia rs 125 2006
Tuntuuko ku kädellä kokeilee että kävis perkeleen kuumana?
Luulen kyllä että mittari ei ihan skulaa.
"Se joka kaasua säästää se pyöräänsä vihaa."
R3VO
- Pyörä:
- -11 Rieju MRT -92 PV projekti
sitä koneeseen menevää jäähytysletkuu koitin vaan, kuumana kävi mutta kyllä siinä kättä pystyi pitämään kuitenkin.
riejujuunas
- Pyörä:
- Peugeot TKR Furious -11
Itellä samalla lailla ja se valon vilkkumine loppu ku laitoin 105 suuttimen. Se valo voi kyl vilkkuu iha muutenki vaa
aamojj_
- Pyörä:
- Rieju MRT '12
Ei se valo omiaan vilku. Aina sille on joku syy, joko joku "oikea" syy, eli esim. öljy lopussa Kyllä, se vilkkuu jos hiemankin mopoa heiluttaa kun on juuri siinä rajalla että palaakko vai ei tai sitten joku anturi on sanonut sopimuksen irti eli ei toimi.
Ja jos kone kuumenee liikaa, ei sen pitäisi johtua isosta suuttimesta, päinvastoin.
MR4ndom
- Pyörä:
- Rieju Mrt -11
Sainpa kilventelineen, tuli mukana jotkut ihme liittimet, mistä kohtaa johdot kannattaa vetää poikki? siis vaurioittamatta vanhaa takavaloa
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista