DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Kawalate
Liittynyt:
28.2.2021 16:48
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kawalate » 2.3.2021 17:40

Malagutisti kirjoitti:Oikeanlainen jarrulevy tosiaan pitää olla.

Laitoin nippusiteillä anturin jarrulevyn reikäisen osan kohdalle, niin alkoi tulla nopeudet mittariin. Uutta levyä siis, jotta saa oikealle paikalleen anturin. 60e sylettää vain, kun tuo olemassa oleva levy on kuin uusi... ;)
Zalberz
Liittynyt:
20.5.2021 11:20
onko jollakin yamaha dt 50 04-06 sähkökaaviota

ViestiKirjoittanut Zalberz » 20.5.2021 11:26

onko jollakin yamaha dt 50 04-06 sähkökaaviota ku en löydä mistään löydän vain 07 ja se ei käy
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.5.2021 14:18

Kuva

Eikös tämä ole oikea.

Tässä vielä linkkinä.
Perkelee detsi
Liittynyt:
24.5.2021 13:29
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Perkelee detsi » 24.5.2021 13:36

Mikähä perkele vois olla yamaha dt 50 08vm mopossa ku vaihdoin koneen airsal 50cc yläkertaan ja tzr 50 ala kerta on nyt ja toimi yhen päivän normaalisti ja sit tuli nää ongelmat. Ei jaksa vetää kierroksia loppuun ja vapaalla kum kierrättää nii paukkuu ja pätkii vähäsen sit nousee kierrokset. Ja sehi viel et kotio ku ajoin nii en saanu 3 ylemmäs nostettua ku ei ois jaksanu vetää ja sammu noin 50m kohdalla. Olen jo vaihtanut staattorin ennen ku lähin ajamaa, Puola vaihdettu ja kaksi kertaa tulppa sekä tulpan hattu ja 100 suutin käytössä aikaisemmin 95 ja koneen mukana tuli 85 suutin
kohtupora96
Liittynyt:
27.9.2020 20:05
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kohtupora96 » 24.5.2021 22:54

Osaisko joku auttaa ku vaihoin tänää alipainehanan tilalle manuaalisen hanan ja tukin alipaineletkun mut ei oikeen toimi. Valuttaa bensan kaasariin ja kun laittaa käyntiin ajaa vähän aikaa ja kaasari tyhjentyy ja mopo sammuu , eli se ei anna sitä bensaa jatkuvalla syötöllä.
Riejuilija
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 25.5.2021 7:55

kokeiles tankin korkki auki...
Riejuilija
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 25.5.2021 7:55

kokeiles tankin korkki auki...
(siten tietty ettei roisku ympäriinsä) raollaan siis...
kohtupora96
Liittynyt:
27.9.2020 20:05
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kohtupora96 » 25.5.2021 12:13

Riejuilija kirjoitti:kokeiles tankin korkki auki...
(siten tietty ettei roisku ympäriinsä) raollaan siis...

Ei auttanu:0 samanlailla taas meni: hana auki, mopo käyntiin, pysyy käynissä noin 30 sekuntia ja sammuu.
detsimias
Liittynyt:
13.10.2018 11:31
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut detsimias » 14.6.2021 21:26

-08 dt käräyttänyt uuden forte staattorin, mistä voisi johtua? Vaihdoin alkuperäisen pois sillä pohjalevy meni halki. Tämä forte staattori motonetin mukaan pitäisi käydä ja näyttävät ihan samalta. Ei ollu aikaisemmin ongelmia alkuperäisen staattorin kanssa
Anonyymi:)))))
Liittynyt:
8.8.2021 20:18
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Anonyymi:))))) » 11.8.2021 0:00

Mites tuota ku detsi vm2010 pitäs valvonta katsastaa ku edelline omistaja oli vähä kulkenu liian kovaa(70-80km/h) ja siinähän oli sitte poliisi setä tullu morolle. No, nyt on vakioks laitettu vehje taas mut noi renkaat on kyllä isommat kuin originalissa detsissä on. Haittaako se siinä valvontakatsastuksessa? Olen jostain ymmärtänyt että katsovat vain ne viat minkä takia kilvet alunperin lähteny? Onko tietoa :)
pienim
Liittynyt:
30.7.2021 20:17
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut pienim » 25.9.2021 13:54

Mistä lähtisitte hakeen vikaa, kun mopo ei lataa akkua? Akku on vaihdettu ja akun varaus hiipuu aika nopeesti, mikä tietenkin vaikuttaa valoihin. Staattorin vaihto? Oliko siihen jossain ohjeet, vai miten sen toiminnan vois mittaamalla tarkistaa?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 29.9.2021 20:55

Tietopankissa on ohjeet.

Voi olla diodi palanut jännitteensäätimen ja akun väliltä.
pienim
Liittynyt:
30.7.2021 20:17
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut pienim » 30.9.2021 10:41

Löysin vain tämän ohjeen, pitäisikö jotain tarkempaa löytyä, enkö osannut etsiä?

http://www.motot.net/wiki/Yamaha_DT_/_MBK_X-Limit_2004-#Minarelli_AM6_staattorin_vastusten_mittaus
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 2.10.2021 21:32

Millaista tarkempaa? Ohjeessa on ehjän arvot, mittari käteen ja vertaamaan.

Toisessa ketjussa olikin erilainen viesti, sen perusteella arpoisin jännitteensäätimen olevan hajoamassa.
pienim
Liittynyt:
30.7.2021 20:17
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut pienim » 6.10.2021 10:00

Eikö kuitenkin, jos jännitteensäädin on rikki, pitäisi staattorilta tulla suurempi jännite? Mittasin siis jännitteen ennen jännitteensäädintä ja sain n.11V jännitteitä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista