Toivon mukaan löytäisin tähän vielä selvittämättömään ongelmaan apua täältä..
Vika:
Eli mopossa rupeaa kaasutin tulvimaan aivan kamalasti moottorin käydessä korkeilla kierroksilla, ja palatessa matalille kierroksille moottori tukehtuu bensan määrään ja sammuu, jos ei anna tarpeeksi kaasua. Bensaa roiskuu runsaasti kaasarin tulvinta-aukoista (tai mitälie reikiä ovatkaan). Kuva:
Jo suoritetut toimenpiteet:
Kaasutin putsattu paineilmalla useampaan otteeseen, ja venttiilien välykset säädetty 0,10mm (moottori gurun suosituksesta). Kaasuttimen neula vaihdettu. Bensatankista putsattu ruosteet sitruunahapolla.
Tekniset tiedot:
-Dellorto PHBG 16mm
-Suuri imukaula (+20mm)(halkaisia isompi kuin kannen imuaukon halkaisia)
-75 suutin
-Vakio pakoputki (alkukäyrässä ei kureja)
-Kunnostettu moottori
-Uusi (ilmeisesti) rajoittamaton CDI boxi
Ja onko muuten jinkun moottoreilla tapana pitää kovaa nakutusta/rallatusta korkeilla kierroksilla? Ääni kuuluu ilmeisesti kannesta jos en aivan väärin sitä ole paikallistanut.