_vil_: kirjoitti:kuinkas paljon siit tulee tehoa lisää jos hommaa pelkän 72cc sylinterin
Kurittomalla imukaulalla ja vanhanmallin kannella pääsin mankilla kevyillä väleillä helposti nelosella joka risteyksen ja ylämäen, ei pienempää tarttennu hakea edes kiihdyttäessä. Soliferilla on tuota painoa kyllä se 30kg enemmän, mutta kyllä siitä tehua saa.
meneeks ihan suoraa ku moposportin sivuilla lukee että mäntä osuu venttiileihin vakio kannen kanssa
Vakiokannen kanssa osuukin, suositeltavaa on hommata isommalla palotilalla ja venttiileillä oleva kansi. Siitäkin saa tehoa lisää. 110cc kiinankrossien kannetkin käy, parhaiten ne toimisi kyllä laskettuna. Vakiokannella sen venoihin osumisen voi välttää laittamalla useamman sylinterin alle tulevan tiivisteen.
http://monkeybiker.forumportal.se/tunin ... t2329.htmlTuolta tuo NEW great budget 72cc kit in stock -setti (aika alhaalla) menee suoraan, ja mukaan tulee se parempi kansi. Halpa siihen verrattuna että maksoin omasta setistäni lähemmäs 200€. Siihen tarttee vielä venttiilinkorkit, nokkarattaan sekä pääty- ja sivulätkän, jotka saa kyllä vakiokannestakin. Tuon kanssa suosittelen jo isompaa kaasaria, jos haluat mopos kulkemaan laittomia oikein kunnolla, tuolla setillä pääsee jo helposti yli sen 70km/h ja vääntöä riittää.
Soliferrrkuski kirjoitti:eipä oo kurei otettu, eikös ne siel imukaulassa oo ? Miten ne porataan? (olen ihan aloittelija virityksessä) ja vissiin sitten pitäisi isompi suutin ostaa, minkäköhän merkkinen ja oliko se 4mm kierteillä ?
ja samaa tiedustelisin kun _vil_
Juu, imukaulassa on kurit, ne vaan porataan pois sieltä ihan porakoneella. Isompaa suutinta kanssa. Jos Soliferissa on Denin kaasari niin 4mm kierteellä olevat on oikeita, mm. Sparewheelilta saa niitä. Koko kannattaa olla noin kymmenen numeroa isompi kuin vakiosuutin.