Monkey viritys ja tekniikka

SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 27.1.2011 16:48

Monkibomber93 kirjoitti:Jos imukaulan ja imukanavan välissä on porras niin sitten tulee lisää tehoa. Pakoa kannattaa avartaa muuten vaan, se vakiorööri on niin pieni ettei sinne mahdu edes pikkusormi.


Joo siis onhan siinä aikamoista pykälää tällähetkellä, kun kaasari on soikeakurkkuinen ''Mikuni''. Olevinaan 16mm, mutta oikeesti vaan 14mm ja sitten imukaula on jostain samurain 110cc luultavasti ja sen reiän halkaisija on joku 19-22mm ja sitte imukanavan alusta on joku porannu 18mm ja sitte muuttuu pienemmäks siellä syvemmällä :lol:

AapoV kirjoitti:itellä 3 piikkiä isompi eturatas ja 7 pienempi takaratas vakiomonkesissa ja jaksaa kyllä vetää. En polineista tiedä, että ovatko tosiaan noin laiskoja, etteivät jaksa noilla säädöillä vetää isommalla eturattaalla. Jos vaihdat takarattaan niin jaksaisi kyllä helpommin. Putken avarrus ei kyllä nelareissa auta paljon mitään.


Kyllä vain, laiskojahan ne on ku mitkä, mutta nyt kyllä huutaa 15/48 välityksillä, ja 16/48 ei jaksa enää :nolo: Ja putki on tosiaan ihan kuriton ja vapaasti virtaava, eikä ole mitään rajotinta tai mitään...
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 27.1.2011 20:17

Samurain imukaula on muistaakseni 21mm sisähalkaisijaltaan. Ja periaatteessa imukanavan pitää kaventua venaa kohden, eli ns. suppilon muotoinen kanava olisi optimaalisin.

E: Ja mulla oli kiinanmankin kanssa sama juttu, että tietyillä rattailla jakso vetää hyvin ja kiers reippaasti loppuun, sitten kun laittoi yhden piikin isomman eturissan niin rupes hyytymään aivan liikaa.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 28.1.2011 3:22

Myydään GXT:n keula kts samanlainen kuin kuvassa:
http://www.motot.net/galleria/kuva36585/

sisältää pumput, t-palat, hinta 50€+postit, tarjota voi myös :) pitäis saada pois nurkista pyörimästä, pitäsi mennä kohtuu helpolla mankiin, ja on kestävä.
andddi
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
13.10.2008 20:11

ViestiKirjoittanut andddi » 29.1.2011 17:32

Vinkkejä mikä mankissa vois olla vialla? (125cc motti.) 400km toiminut moitteetta, ajettu rauhallisesti sisajo. Nyt alko pätkimään, boaa jne paukkuumaan. Kävi paikallisessa mp-huollossa, säädätettiin venttiilit , sama jatkui. Säädättivät välykset isommalle, ja kaasarin säädöt katsoivat, lähdin ajamaan about 400m niin taas tuo vika päällä ? :s :s
Lähtökohtaisesti Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi inhoavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan.
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 29.1.2011 17:47

Olisko sähköpuolen vika? Tsekkaa että kaikki on maassa ja kipinä tulee.
andddi
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
13.10.2008 20:11

ViestiKirjoittanut andddi » 29.1.2011 18:01

Kyllä sieltä kipinä tulee, vois kyllä vielä varmistaa tuon että kaikki on kohillaan sieltä.. :P
Lähtökohtaisesti Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi inhoavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan.
DRDRD
Pyörä:
Honda monkey -92, Yamaha aerox -06, Derbi DRD Racing -10
Liittynyt:
7.1.2011 12:51
??

ViestiKirjoittanut DRDRD » 29.1.2011 22:29

Minulla on -91 mallinen manki jossa on 18 dellorto, 16/39 välit, alakauttanen tehari, ohitetut kierrokset ja tietenkin kaasarissa power filter. Mopo kiihtyy hyvin 4 vaihteelle asti ja vääntö on kova, mutta kun nelosen vaihtaa päälle n.55 km/h vauhdissa tuntuu kuin veto loppuisi kokonaan. Koitin 80 suutinta kaasariin ja oli liian pieni, nyt on 85 onko se jo liian iso pitäisikö ostaa 82 vai missä vika?
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50

ViestiKirjoittanut juvee_ » 29.1.2011 23:17

No huhhuh, koneremontin jälkee oli äärimmäinen vitutus kun ei lähtenyt kone käyntiin, siinä sitte vaihtelin vaikka mitä ja sähköjä rämplin ja kaikkee, sitte vaihoin kannen alkuperäseen 110cc:n tilalta, ja se perkele läks käyntii ekalla :D kokeilin vuotaako venttiilit tosta 110cc:stä nii imu oli tiivis ja pako tihkutti iha helvetin vähän öljyä, niinkö paljo se sitte vaikutti ettei käyntii lähteny ei sitte millää?? on se jännä.. pitääpä ostaa venttiilinhioma tahnaa joskus ja hioo.. liekköhän ollu moposopin 72cc sylinterisarja ostaessa jo iha väljä kun sillo oli huomattavasti vähemmän puristuksia samalla setillä, nyt on vaan pytty 48mm koossa ja kyllä on muute puristuksia, iha yllätyin vaikka on 4 alatiivistettä iha varmuuden vuoks :D
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 30.1.2011 0:41

Se on ollu siinä kannessa se vika. Muutenkin tykkää toimia huonommin noilla pienemmillä sylkillä nuo satakympin kannet.
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50

ViestiKirjoittanut juvee_ » 30.1.2011 1:13

niihä se on, pitäs laskee sitä kantta että sais tehoja kunnolla irti..
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
DRDRD
Pyörä:
Honda monkey -92, Yamaha aerox -06, Derbi DRD Racing -10
Liittynyt:
7.1.2011 12:51

ViestiKirjoittanut DRDRD » 30.1.2011 17:54

Kertoisko joku mitä suutinta suosittelee dellorto phbg 18 as ?
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 30.1.2011 20:36

Villillä veikkauksella heitän että 76-82. Ja nyt mennään sen verran mutulla että turha mua syyttää jos ei toimi. Itselläni 18mm Walbrossa joko 78 tai 80 ja hyvin toimii.

E: no oikeastaan Skyttari esitti asian paremmin. Nuo Lortot kun on mitä on. Motorpowerilta saa ainakin jotain Keihintype-16mm kaasaria mankiin.
Viimeksi muokannut MB93 päivämäärä 30.1.2011 21:36, muokattu yhteensä 1 kerran
skyttari
Pyörä:
gorilla 150cc, WeeRa 125x
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
27.9.2007 20:35

ViestiKirjoittanut skyttari » 30.1.2011 20:48

Mutta DRDRD pääset noista suutin "onkelmista" eroon sillä että heität tolla dellorstolla lähintä ohi kulkijaa ja laita vaikka jinken tilalle :roll:
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50

ViestiKirjoittanut juvee_ » 31.1.2011 13:36

Mullaki oli kesällä vielä 20mm tellervo mankissa ja eihä sitä saanu mitenkää säätöihin vaikka erilaisia neulojakin kokeilin... Mutta hei heittäkää arvauksia mikä on kytkimessä vikana kun ei toimi ollenkaan, vaikka mitenkä sitä säätäisi niin kytkin ei ota yhtään, avasin koko kytkimen ja kasasin uudelleen taas oikeassa järjestyksessä mutta ei toimi ei.. konerempan yhteydessä laitoin sisää drp levyn (on pidetty öljyssä) ja jäykät jouset.
E: vaihdoin kytkinjouset vanhoihin ja nyt toimii :)
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
DRDRD
Pyörä:
Honda monkey -92, Yamaha aerox -06, Derbi DRD Racing -10
Liittynyt:
7.1.2011 12:51
:D

ViestiKirjoittanut DRDRD » 5.2.2011 10:41

Mää pistin siihe 88 ja nyt toimii loistavasti...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista