Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Kannattaa tutustua
aihetta käsittelevään artikkeliin tietopankin puolella. Syvällisemmille spekuloinneille putken ominaisuuksista sopii
aiheeseen varattu topic.
MB93
- Pyörä:
- Honda FT500
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.1.2010 20:10
Varmaan heti ensimmäisenä unohtaisin nuo mitä Vauhtiviivatarra linkitti, kyseessähän on nelitahtinen mopo eikä tuolta topikistakaan paljoa apua saa nelarin putkia koskien. 50cc:lle saa sopivan kun tekee sisähalkaisijaltaan 22mm-28mm väliltä olevan putken, muistaen kuitenkin että pakovena on vain 16mm...
Suosittelen että unohdat myös kaikki "teen mahdollisimman tehokkaan putken" -ideat, eli ei kannata turhaan ajatella mitä esim. yläkauttaisen mutkat tekee virtauksille. Tehoero sen teoreettisesti optimaalisimman ja muuten vain huollella tehdyn välillä on aika mitätön tässä kokoluokassa ja näillä viritysasteilla. Kunhan ei tee liian ahdasta tai liian avaraa.
http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=3746Tuollainen pitäis mennä samanlailla kuin vakioputkikin, samaa putkea löytää Motorpowerilta hintaan 100€. Myös samannäköiset Samurain putket saattaa mennä.
Jonut
- Pyörä:
- Skyteam Pbr -09, Peugot xps SM -05
- Paikkakunta:
- Loviisa
- Liittynyt:
- 16.6.2012 0:30
Moi!
Vielä kysyttävää kuristuksista.
Onko siis skyteam pbr:sä muualla kuin imukaulassa kuri? (vai onko sielläkään?)
Katoin nimittäin tänään, että onko imukaulassa kuri, mutta mitään ei näkynyt. (katoin vain kaasarin puoleisen aukon. Voisiko kuri olla toisella puolella imukaulaa elikkä niinkuin siellä alhaalla mikä tulee sylinteriin?
Pbr on vm 2009.
Edit: ja kannattaako vaihtaa 12 hampainen ratas eteen jos poistaa kurit, vai jaksaako se hyvin jos poistaa kurin? Tuppaa nimittäin olemaan sen verran laiska.
MB93
- Pyörä:
- Honda FT500
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.1.2010 20:10
Imukaulassa on kuri, ja vakioputki on pirun tukkoinen. Pitäis jaksaa vakioväleillä vetää jos poistat kurit, jos paljon ajat kakspäällä niin sitten kannattaa miettiä tota eturattaan pienentämistä.
Jonut
- Pyörä:
- Skyteam Pbr -09, Peugot xps SM -05
- Paikkakunta:
- Loviisa
- Liittynyt:
- 16.6.2012 0:30
Kummassa päässä imukaulaa kuri on?
MB93
- Pyörä:
- Honda FT500
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.1.2010 20:10
Jommassakummassa tai molemmissa, en oo koskaan vakiota PBR:ää omistanu niin en osaa sanoa (mullahan halkes tuo vakioimukaula melkein heti oston jälkeen, kannattaa ostaa siihen uus lyhyempi näin alkuunsa).
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 18.11.2011 17:44
Alapäässä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Jonut
- Pyörä:
- Skyteam Pbr -09, Peugot xps SM -05
- Paikkakunta:
- Loviisa
- Liittynyt:
- 16.6.2012 0:30
MB93 kirjoitti:Ite kyllä vaihtaisin suoraan lyhyemmän imukaulan jossa ei ole kureja.
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/2851Nää suuttimet menee. Kurittoman imukaulan kanssa noin 10 numeroa vakiota isompi suutin. Avaa kaasari ja kato siitä minkä kokoinen se suutin on, lukee numerona siinä. Ite en osaa sanoa, kun mankeissa ollu sama kaasari ja vakiona 60 suutin, PBR:än ostin taas paskaksi räpellettynä, siellä oli 70 suutin vaikkei kuulemma oltu kurien poiston jälkeen isompaa vaihdettukaan. Tarkista niin saat varmuuden tästäkin asiasta.
Yritin kattoa Sparelta parempaa imukaulaa tohon muttei siellä ollu, ainakin Motorpowerilta saa Skyteamin mankin imukaulaa, se on parempi ku on vähän lyhyempi kuin tuo norsunkyrpä joka mulla jopa halkes joskus aikoinaan.
No mulla ei ainakaan käyny noi linkittämäsi sparewheelin suuttimet. Tässä olisi vähän kuvia omasta suuttimesta:
Ja kaasari on joku: 17apb02 eli vissiinkin 17 millinen.
Että jos joku osaisi auttaa, kiitos.
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 18.11.2011 17:44
Ääh... tuosta lähtee tuo päässä oleva suutin vielä irti, ei sinun koko suutinputkea tarvi irroittaa.. ei sitä kuulu vaihtaa.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Jonut
- Pyörä:
- Skyteam Pbr -09, Peugot xps SM -05
- Paikkakunta:
- Loviisa
- Liittynyt:
- 16.6.2012 0:30
Yritin kyllä irrottaa siintä päästä sitä, mutta ei irronnut. Olisikohan ollut vain tiukassa? En ole näissä mikään ammattilainen
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 18.11.2011 17:44
Pistä tuo suutinputki kaasariin kiinni. Tiukalle hylsyllä mutta älä liian tiukalle ettei mene paikat rikki.. Ja sitten ruuvarilla auki.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Jonut
- Pyörä:
- Skyteam Pbr -09, Peugot xps SM -05
- Paikkakunta:
- Loviisa
- Liittynyt:
- 16.6.2012 0:30
Joo no nytte on kiinni 76 suutin. Kuri otettu pois imukaulasta, uni ilmansuodatin, itsetehty putki jossa vakio änkkä ja pätkii ykkösvaihteella noin 6-7 tuhannessa kierroksessa ja muilla vaihteilla ihan vähäsen? Ilmaruuvia on säädetty.
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 18.11.2011 17:44
Kokeileppas vaikka 70 tai 72 suutinta, tuo taitaa olla vähän liian iso.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Jonut
- Pyörä:
- Skyteam Pbr -09, Peugot xps SM -05
- Paikkakunta:
- Loviisa
- Liittynyt:
- 16.6.2012 0:30
70 suutinta on kokeiltu ja sillä pätkii joka vaihteella 6-7 tuhannessa kierroksessa.
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 18.11.2011 17:44
Laske neulaa.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista