-FinKing- kirjoitti:Mistä sais uuden mustan kytkinkahvan ja yhden tupin. Mopo kaatu, kytkinkahva meni poikki ja sen puolimmainen tuppi vähän kärsi. Easyparts.nl-sivustolta sais noi molemmat ja maksais 36e. Saako mistään halvemmalla?
Katsoppa Sparewheel, MC Scatter, Moposport, Wandamotor yms.
Itselle maksoi Gileran etujarrukahva jotain 5 - 10€ mustana ja koko oikeanpuolen kaasukahva 30€, noita originaaleja tuppeja voi saada parin jollain 10 - 15€.
Myykö muuten merkkihuollot tai jälleenmyyjät yleensä varaosia? Minkä hintasia?
_niklas] kirjoitti:Moro! Mikähän on vikana mun takajarru satulassa. Vaihoin siihe pari kuukautta sitte. JA sillon oli jo hirvee tyl saada ne mahtumaan sinne. Mutta ne jostain syystä on jo nytte kulunu loppuun ja nyt ne pelkät rautalevyt puristaa jarrulevyä kokoaja (vaikka ei painaisi jarrua)... Onko satula paskana
Eikai ole tippunut öljyä tai jotain muuta jarrulevylle? Itsellä kului 4000km alkuperäiset jarrupalat, ehkäpä siitä kun kaveri välillä ruiskutti jotai yleisrasvaa siihen läpällä, nii perkele ku kerra vedettii alamäkee ja tuun liikenneympyrää ja takajarru ei otakkaa öljyn takia nii tuli vähä kiire potkii jarrupoljinta ja ilman etujarrua olisi mennyt auton kylkeen
gilera910km kirjoitti:Moro kaikille
Olis tossa 2vkon päästä 5 tkm huolto ja pitäs saaha mopo vakion tuntuiseksi. Ongelmana on vaan, että vakioputkea on porattu holkki 10mm-->14mm ja mopo kulkee sen vajaa 65km/h tunnissa. Mites jengi on täällä saanu mopon takasin vakioksi. Hitsausvehkeet jos omistasin niin hommhan olisi helppoa, mutta sellasia kun ei löydy. Kaikenlaisia patentti ehdotuksia otetaan vastaan miten putki takaisin vakioksi.
Ja noita kuristuskeinoja on monenlaisia, yksi on, että kuristat kaasukahvasta tai toinen on, että kuristat luistin liikettä vaikka jollain holkilla kaasuttimessa. Sitten jos sun imukaula on jo kertaalleen irroitettu, eli tuo metallinen osa, koska siinä on 2 pulttia 4 pultista jotain randomeita, jota ei perustyökaluilla avata, niin sinne väliin voi tehdä kurin kanssa, mikä kuristaa 2 - 4mm jokapuolelta.
topisse kirjoitti:Vinkkejä tällasee onkelmaa: eli porailtiin kaverin moposta alkukäyrän holkkia, ja kiinni laittaessa kävi niinkin kivasti että onnistuttiin paskomaan pytyn toisesta kiinnityskohdasta kierteet, eli nyt vaan yhellä pultilla pakoputki pytys kii. Hyvin se siinä pysyy, pakokaasuja näytti ihan inasen vuotavan joka ei kai ole vaarallista? Äänet ei kuitenka muuttunu yhtää.... Eli helppii ja vinkkejä?
Yksi vaihtoehto, että poraatte 2mm isomman reiän, johon kierteet ja siihen helicoil eli:
http://i00.i.aliimg.com/photo/222493940 ... insert.jpgJa helicoileja saa esimerkiksi Biltemasta tai vaikka IKH:sta ? Hörppii ilmaa sieltä välistä vähän, kun on epätasaisesti yhdellä pultilla kiinni, niin saattaa olla ettei toimi niinkuin pitäisi. Ja itse kiristin ne kuusiokolopultit kuusiokoloavaimella, enkä pulttipyssyllä tai räikällä, niin tietää, milloin se pitää, eikä niitä kuulu kovasti pistääkkään.