DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut siimo- » 12.8.2012 14:28

Sulla nappaa joku johto oikkaria. Tarkista esim. vilkkujen liittimet että eristetty hyvin.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
samppalinkku
Pyörä:
peugeot xps 07
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
29.11.2010 21:22
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut samppalinkku » 12.8.2012 15:12

siis kuuluko sen vesipumpun pyöriä, kun mopo on käynnissä vai pitääks sen olla vaa paikallaan? ja josse ei pyöri vaikka pitäs, ni mikä mättää?
Deeteemann
Pyörä:
Yamaha DT50R, Solifer Export -73
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.9.2010 21:12
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Deeteemann » 12.8.2012 15:34

Tuli tässä mielee että; vaihoin tuossa viikko, kaks sitte uudet laakerit. Otin sen "putken" pois vanteen sisältä ja siinä oli joku holkin tapanen, jota en sitte jaksanu laittaa takasi ku ei sinne suosiolla mennu :D
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut siimo- » 12.8.2012 16:14

Ja kuukauden päästä saat vaihtaa laakerit uudestaan ku ei niitä holkkeja turhaan sinne oo heitetty.
samppalinkku kirjoitti:siis kuuluko sen vesipumpun pyöriä, kun mopo on käynnissä vai pitääks sen olla vaa paikallaan? ja josse ei pyöri vaikka pitäs, ni mikä mättää?

Kyllä se pyörii kun kone on käynnissä. Vesipumppu on hammasrattaiden välityksellä yhteydessä kampiakseliin eli kun kampura pyörii niin myös vesipumppu pyörii. Jos ei pyöri niin silloin sulla on kytkinkopan sisältä muoviratas hajalla tai tappi lähtenyt välistä jolloin ratas pyörii tyhjää.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
Miksutinn
Pyörä:
dt 50 sm
Liittynyt:
26.6.2009 21:29
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Miksutinn » 12.8.2012 17:17

Mitä tulppaa täällä uuenmallin detsimiehet käyttää..? ei tullu katottua muutaku netistä tuo tulpan malli kun tilausta tein, ni tuli tilattua tuo br8es, ja nytku vaihoin tulpan, nii sielläpä oliki vakiona br9es..
Elikkä kestääköhän tuo matalampilämpöarvonen tulppa kovin montaa kilometriä? :roll:
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 12.8.2012 19:02

Mulla Detsiin joku laittanu BR9EG tulpan. Kärki on sellanen piikki, en oo vaihtanu normiin kun muuten samanlainen ja toimii hyvin. Kannattaa laittaa kyllä se vakiotulppa, lämpimämmällä voi alkaa nakuttaa herkemmin, eikä se muutenkaan hyvää välttämättä tee. 70cc vireilläkin tulppa yleensä vaihdetaan yhen arvon kylmempään.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
MalaXTM
Liittynyt:
18.9.2009 19:12
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut MalaXTM » 12.8.2012 19:30

Tuota tuota.. Torstainahan mä laitonkin vilkut taakse kiinni ku ollu takavalo ja vilkut irti (valo vieläkin irti). Ja pe alkas mittari temppuilla. Liittimet on kyllä suojattu. Mikähän tuos nyt sitten on :roll: Eipä niis johdoiskaan kuitenkaan virta kulje jos ei ole katkaisijasta kytketty :D
samppalinkku
Pyörä:
peugeot xps 07
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
29.11.2010 21:22
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut samppalinkku » 12.8.2012 21:04

siimo- kirjoitti:Ja kuukauden päästä saat vaihtaa laakerit uudestaan ku ei niitä holkkeja turhaan sinne oo heitetty.
samppalinkku kirjoitti:siis kuuluko sen vesipumpun pyöriä, kun mopo on käynnissä vai pitääks sen olla vaa paikallaan? ja josse ei pyöri vaikka pitäs, ni mikä mättää?

Kyllä se pyörii kun kone on käynnissä. Vesipumppu on hammasrattaiden välityksellä yhteydessä kampiakseliin eli kun kampura pyörii niin myös vesipumppu pyörii. Jos ei pyöri niin silloin sulla on kytkinkopan sisältä muoviratas hajalla tai tappi lähtenyt välistä jolloin ratas pyörii tyhjää.

eli voiko tää helvetinmoine mopon kuumeneminen johtua siitä että se vesipumppu pyörii vaa tyhjää siellä vai vaikuttaako se mitenkää siihe? :eek:
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 12.8.2012 21:34

miten tyhjää? ai ei oo vettä koneessa? :lol:
samppalinkku
Pyörä:
peugeot xps 07
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
29.11.2010 21:22
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut samppalinkku » 12.8.2012 22:31

siis tollee miten siimo sano että se vaa on siellä eikä pyöri niiden muiden rattaiden kanssa näin minä ymmärsin ja nesteet siel kuitenki on! :lol:
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 12.8.2012 22:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
samppalinkku
Pyörä:
peugeot xps 07
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
29.11.2010 21:22
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut samppalinkku » 14.8.2012 16:01

eli voiko se johtua siitä vai johtuuko se siitä kun syylärissä on pelkkää vettä?
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut siimo- » 14.8.2012 16:28

Ei se kyllä pelkästä vedestä johdu. Mahollisia vikapaikkoja on että letkuihin jäänyt ilmaa, termostaatti ei aukea tai vesipumppu ei pyöri. Ite lähtisin tuossa järjestyksessä vikaa ehtii.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
MalaXTM
Liittynyt:
18.9.2009 19:12
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut MalaXTM » 14.8.2012 16:44

Johtohan se sielä maadoitti. Jarrulevy oli mystisestä syystä hinkannut nopeus anturin suoja muovin vex ja endos johto nappas jarrulevyyn. Nyt taas toimii kun edistin johdon.
Alatvala
Pyörä:
KTM EXC 125 Sixdays -12
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
18.6.2012 0:32
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Alatvala » 14.8.2012 18:47

Moro!

Otin pari viikkoo sitten deeteestä kurin poikkeen pakoputkesta, kävin ajamassa ja mopo alkoi röpöttää aina yläkierroksilla. Mopossa on 82 suutin, voiko olla mahdollista että se tarvitsisi jonkun ~75 suuttimen että alkais toimimaan oikein vai ottaako se rajotin vastaan noin 55km/h nopeuksissa? Tulppakin oli aika musta kun sitä katselin ja ryypyllä ei mitään vaikutusta ajossa
Miksutinn
Pyörä:
dt 50 sm
Liittynyt:
26.6.2009 21:29
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Miksutinn » 14.8.2012 20:01

Minkäkokosta NAPPULAgummia porukka laittanu sm-vanteille? huomenna pitäs sparella käyä.. :)
E: ja onko nuissa smotoissa sisäkumia?
Viimeksi muokannut Miksutinn päivämäärä 14.8.2012 21:37, muokattu yhteensä 1 kerran

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista