DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

TunturiDT
Liittynyt:
25.8.2012 10:14
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TunturiDT » 12.9.2012 16:59

2 Kysymystä.
1. Mistä löytäisin vakioputken yamahaani (DT R -07)
2. bensatankin korkki ei oikein toimi ei suostu menemään lukkoon ja muutenkin oudon kuuloinen.

Kiitos vastauksista!
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miiggael » 12.9.2012 17:29

1: kannattaa katsoa nettivaraosista, täältä myydään-osastolta, purkumopoista yms. Uutena hinta oli muistaakseni jotain 500-600€...
2: se on todennäköisesti rikki ( :idea: ), ootko availlu sitä ilman avainta (kierittämällä) tai onko se tippunu?
Dtt
Liittynyt:
26.9.2011 22:10
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dtt » 12.9.2012 21:22

Mikähä toho dt see tuli ko käytin tankin poisa ja takasi ni rupes mittaristossa palammaa moottori ylikuumenemis valo ja vikavalo vilikkuu?
Jammu95
Pyörä:
Yamaha dt50x 08
Liittynyt:
20.4.2011 16:25
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jammu95 » 12.9.2012 21:32

Kato et se liitin on kunnolla kii ja et sie liittimes ei oo mitää paskaa sisällä ja se johtoki saattaa olla poikki.
Dtt
Liittynyt:
26.9.2011 22:10
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dtt » 12.9.2012 21:35

.
Viimeksi muokannut Dtt päivämäärä 17.12.2012 20:42, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jammu95
Pyörä:
Yamaha dt50x 08
Liittynyt:
20.4.2011 16:25
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jammu95 » 12.9.2012 21:37

Emt seuraa johtoo ni tiiät :lol:
Wildzuria
Pyörä:
Kinroad windbell (stance), EX Ktm EXC 125, EX Yamaha WR 125X, EX Jincheng monkey, EX Yamaha DT 50X, EX Skyteam monkey
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.2.2012 19:00
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Wildzuria » 12.9.2012 22:21

Wildzuria kirjoitti:Sellaasia ongelmia omassa dt:ssä että kytkin ei irrota tarpeeksi vaieria koitettu säätää mutta ei silti toimi ja kytkintappi nousee kytkintä painaessa ja siinä on joku edellisen omistajan tekemä patentti mikä ei kyllä pidä sitä tappia alhaalla, ja toinen juttu on että kun tyhjäkäyntiä säätää sen saa täysin kohdilleen helposti säädettyä mutta sitten kun kääntää tankoa oikealle päin mopo sammuu sen jälkeen kun laittaa takaisin käyntiin ei meinaa taas pysyä tyhjäkäynnillä. Osaisiko kukaan sanoa mistä nuo kyseiset viat johtuu ja millä ne saisi kuntoon?


^^jaani^^ kirjoitti:vaihda jäykemmät kytkinjouset


Mitä kytkinjouset muka tuohon vaikuttaa? ja osaako kukaan sanoa että mistä se johtuu että se kytkintappi nousee?
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miiggael » 12.9.2012 22:45

Toi kytkintapin nousu on ihan tyyppivika dt:ssä. Veikkaan että se ei tykkää siitä kun esim. liikennevaloissa pitää pitkään kytkintä pohjassa, ja sitten ajan myötä jossain vaiheessa alkaa nousemaan.
Wildzuria
Pyörä:
Kinroad windbell (stance), EX Ktm EXC 125, EX Yamaha WR 125X, EX Jincheng monkey, EX Yamaha DT 50X, EX Skyteam monkey
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.2.2012 19:00
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Wildzuria » 13.9.2012 17:39

Mutta eikö kukaan osaa sanoa millä sen saa kuntoon? Ja missä se vika on että se nousee? jos se kerta tyyppivika on :)
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 13.9.2012 18:14

Taivuttelet raudasta jonkun läpän, minkä laitat magneeton kopan pultin alle, niin että se on kytkintapin päällä ja pitää sen siellä. Kato myös, ettei vaihteiston huohotusletku/nippa oo tukossa. Kerää painetta sinne ja sitte ainaki nousee tappi.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
juhozki96
Liittynyt:
13.9.2012 20:24
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut juhozki96 » 13.9.2012 20:39

Elikkäs kertokaa et mikä on vikana kaverin detsissä kun se ajaa pitkää matkaa tai vähän aikaa kaasu pohjassa ja sitten pysähtyy jonnekkin nii kone on aivan tulikuuma ja pakokaasu haisee ihan oudolle? Kysykää lisää infoa jos ette ymmärtäneet.
Ois kiva saaha tietää koska itselläni kyseistä ongelmaa ei ole.
Mutamies159
Pyörä:
Yamaha DT 50X -09
Liittynyt:
15.4.2012 21:11
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Mutamies159 » 13.9.2012 20:44

Lisää saisit kertoa :)
Ton__
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
20.6.2010 14:36
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ton__ » 13.9.2012 22:01

Mikähä on ku detson paripäivää sitten yöllä tyhjens akun ja nyt ei vissiin lataa sitä ollenkaan?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 13.9.2012 22:03

Lataappa se akku täyteen, sitte katot väheneekö virta. Varmaan akku vaan menny.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
juhozki96
Liittynyt:
13.9.2012 20:24
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut juhozki96 » 13.9.2012 22:11

Elikkäs kertokaa et mikä on vikana kaverin detsissä kun se ajaa pitkää matkaa tai vähän aikaa kaasu pohjassa ja sitten pysähtyy jonnekkin nii kone on aivan tulikuuma ja pakokaasu haisee ihan oudolle? Kysykää lisää infoa jos ette ymmärtäneet.
Ois kiva saaha tietää koska itselläni kyseistä ongelmaa ei ole.

Eli siis jatkoa tohon ylimmäiseen. Elikkä mopo kulkee kuitenkin normaalisti mutta moottori kuumenee todella kuumaksi ja kun pysähyy ja antaa käydä tyhjäkäynnillä mopo alkaa savuttamaan todella paljon ja pakokaasu haisee sellaiselle oudolle hajulle ja sitten kun sen sammuttaa niin se paukauttaa putkessa. olisiko vika laihasta polttoaine seoksesta?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista