Suhteellisen tuore S:n omistaja ilmoittautuu. Tulin vain kyselemään, onko muita ideoita seuraavaan ongelmaan: kävin toissapäivänä ajelemassa pari lenkkiä suitsalla, kun se yhtäkkiä kyykähti aivan täysin. Sammui yhtäkkiä ja lähti täyskaasulla käyntiin ja pysyi käynnissä niin pitkään kun kahvaa vain piti täysikaasulla, mutta käynti oli tosi vaivaista. Pääsin kuitenkin työntämättä kotiin tuolleen vaihde päällä kituuttamalla kävelyvauhtia.
nyt ei lähde enää ollenkaan käyntiin, ei edes lupaa. Uudella tulpalla kokeilin, ja kaasarin putsailin. Tulppa kyllä kastuu, eli bensaa saa. Onko muita ideoita rikki menneistä osista, kun ensiöpuola, tai kampuran stefa? Kipinää antaa kyllä tulppa irrallaan mutta vaikuttaa jotenkin heikolta. Kuinka suurella todennäköisyydellä cdi-boksi on mennyt paskaksi? Uusi ensiökäämi on jo ostettuna, vaihdan samalla ainakin sen magneeton puoleisen stefan ja kokeillaan sitten. Paikallaan ilmeisesti 60cc läppäpytty ja kaasarina tuo 16mm mikunikopio, mitä näkyy olevan jokapaikassa myynnissä.
E: Vielä sen verran, että onko kenelläkään haisua, saako suht vähällä hommalla jonkin muun vehkeen takaratast tehtyä suikkiin käypäseksi? Tartteis saada vähän isompi takaratas ja mielellään 420-jaolle, niin saisi 9mm rattaan eteen, kun metsässä on tarkotus ryynätä pääasiallisesti tuolla, niin vääntö on enemmän tervetullutta kun kulkupuoli. Btw, alavääntö tuossa on vähän kadoksissa, olisiko siihen parannusvinkkejä? Veljellä oli n. 15 vuotta sitten kans suitsa omassa mopoiässään ja siihen hän joskus sai jonkin toisen mopon rattaan sovitettua, mutta ei yänkään enää muistanut mistä moposta se oli. Itselläkin on varsinaisesta mopoiästä aikaa 10-vuotta, mutta jotenkin se harrastus vain jumahti. Mukava näiden kanssa on räplätä.
E2: Vielä spämmätään sen verran, että uskaltaneeko tuohon monojouseen lykätä vähän lisää ilmaa vai alkaako siinäkin paukkumaan jotkut tiivisteet/ym paikat? Taitaa tosin olla ominaisuus, että se on aina noin löysä.