CPI SM/SX

zimi954
Pyörä:
MIkilon m96-sbn125
Paikkakunta:
orivesi
Liittynyt:
22.7.2012 22:45
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut zimi954 » 18.2.2013 9:56

ja nyt sitte alko rauta nöyrtyy tehon alla, oli yläpäästä menny männäntapin neulalaakeri, minkä seurauksena meni koertokangen yläpää paskaks ja vähän tökkäs :D no, pienen tarkastelun jälkeen tulin siihen tulokseen että ei tarvi uusia kuin kiertokanki ni se on radalla taas. tosin uusin ny samalla laakerit ja stefatki
_pepe
Pyörä:
Skyteam monkey
Liittynyt:
30.3.2011 16:25
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut _pepe » 19.2.2013 11:31

Osaatteko sanoa mikä omassa cpi:ssä on vikana kun viime viikolla kävi alakierroksilla hyvin mutta 8000rpm tienoilla alkoi pätkimään.. Nyt viikonloppuna teki sellaisen tempun että käy tyhjäkäyntiä nätisti mutta kulkee 10-20km/h ja pätkii... Itsellä tulisi mieleen puola ? Toinen juttu olisi että käykö tuohon vakio mikunin kaasariin dellorton suuttimet, ja jos käy niin mikä koko olisi sopiva ? Käsittääkseni mikunin suuttimissa kerrotaan virtaamisnopeus ja dellorton suuttimissa reijän koko, joten ei voi siitä suoraan päätellä kuinka isoa suutinta vaatisi.
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut Kääntä » 19.2.2013 12:04

Ootko pepe koittanu vielä vaihtaa tulppaa?

zimi954 kirjoitti:ja nyt sitte alko rauta nöyrtyy tehon alla, oli yläpäästä menny männäntapin neulalaakeri, minkä seurauksena meni koertokangen yläpää paskaks ja vähän tökkäs :D no, pienen tarkastelun jälkeen tulin siihen tulokseen että ei tarvi uusia kuin kiertokanki ni se on radalla taas. tosin uusin ny samalla laakerit ja stefatki

Onko sulla mahikset vaihtaa ite sitä kiertaria? Riippuen siitä, tai koneistamon hinnoista, pelkkä kiertokangen vaihto voi tulla kalliimmaksi mitä koko uus kampiakseli.
Eli esim, jos sulla on vaikka akselin kierteet vähä lyntäsä tai kiilaura heikko, ei paljoo kannata alkaa pelkkää kiertaria alkaa hifisteleen
ALzZuu
Pyörä:
Ktm 125 exc -12
Paikkakunta:
Myllykoski
Liittynyt:
7.2.2011 20:16
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut ALzZuu » 19.2.2013 17:39

Kui helvetin tiukal noi takarattaan pultit on??? Nyt on koitettu avata niit jo kuusiokoloavaimel, räikäl, mut joo paskakshan työkalut vaa menee... :roll: milläs työ ootte saannu niit auki? seuraavaks vois koittaa jollaa iskuporal tai sit jollaa pylttipyssyl jos sais? Viimenen vaihtoehto on sit poraamal...
zimi954
Pyörä:
MIkilon m96-sbn125
Paikkakunta:
orivesi
Liittynyt:
22.7.2012 22:45
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut zimi954 » 19.2.2013 18:01

Kääntä kirjoitti:Ootko pepe koittanu vielä vaihtaa tulppaa?

zimi954 kirjoitti:ja nyt sitte alko rauta nöyrtyy tehon alla, oli yläpäästä menny männäntapin neulalaakeri, minkä seurauksena meni koertokangen yläpää paskaks ja vähän tökkäs :D no, pienen tarkastelun jälkeen tulin siihen tulokseen että ei tarvi uusia kuin kiertokanki ni se on radalla taas. tosin uusin ny samalla laakerit ja stefatki

Onko sulla mahikset vaihtaa ite sitä kiertaria? Riippuen siitä, tai koneistamon hinnoista, pelkkä kiertokangen vaihto voi tulla kalliimmaksi mitä koko uus kampiakseli.
Eli esim, jos sulla on vaikka akselin kierteet vähä lyntäsä tai kiilaura heikko, ei paljoo kannata alkaa pelkkää kiertaria alkaa hifisteleen


siis periaatteessa on ku koulussa on prässi ja kaikki muutkin vehkeet, ja ei siihen tarvi muuta tehä ku prässätä vanha pois ja uus tilalle. muuten se on ihan hyvässä kunnossa se kampura. tilasin jo moposportilta uudet osat ja pitäs nyt saada ne ni pääsis kasailee, tosin toi ensviikon hiihtoloma vähän sekottaa et varmaan koitan käydä jostain korjaamolta kysyy että paljon kiertoikangen prässäys maksaa ni sais sen taas mahdollisiman pian ajoo.
.
Darian199
Pyörä:
Cpi SM PRO -08, Yamaha WR 125x, Yamaha Neo's 1998, Yamaha Dt 50 -10, Yamaha Dt Lc "125" -86
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
15.8.2010 10:20
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut Darian199 » 19.2.2013 18:26

ALzZuu kirjoitti:Kui helvetin tiukal noi takarattaan pultit on??? Nyt on koitettu avata niit jo kuusiokoloavaimel, räikäl, mut joo paskakshan työkalut vaa menee... :roll: milläs työ ootte saannu niit auki? seuraavaks vois koittaa jollaa iskuporal tai sit jollaa pylttipyssyl jos sais? Viimenen vaihtoehto on sit poraamal...


Itellä sama ongelma, mutta joutusin vetämään rälläkällä pultteihin lovet jotta iskumeisselillä sain auki. Taiwanilaiset laittanu enemmä lukitetta ku laki sallii.... etrasta uudet pultit hain.
"Kaikki on sallittua jossei jää kiinni"
ALzZuu
Pyörä:
Ktm 125 exc -12
Paikkakunta:
Myllykoski
Liittynyt:
7.2.2011 20:16
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut ALzZuu » 19.2.2013 21:37

Voi sanonko mikä? Entiiä monesko kerta tää on ku sanon, mut alkaa pikku hiljaa vituttaa toi oma cpi. Lisää ongelmii, täl kertaa aika paska juttu. Eli siis viime syksyllä ku ajelin viel tolla cpi:llä alko vaihtee välillä poksumaan ikäväst ja ei oikeen saannu isompaa silmää, vietii se liikkeesse ja takuun piikkii antovat uuden kytkinvaijerin, et nyt pitäs toimii ku vanha oli muka niin kulunu? Ei menny kauaa ku lumet tuli ja laitoin talvisäilityksee.. Joo noh nyt kävin tossa vähä käyttämäs mopoo ku on ollu tälvisäilytykses lämpimäs varastos, käytin hetken testasin vaihteit,, aluks toimi ihan hyvin joo mut sit hetken pääst se jäikii 1 vaihteelle, eli 1 ja vapaa toimii, se on niiku väljän tuntunen.... veikkaisin et palautusjousi paskaan... Mistähän toi vois johtuu, kuitenki vasta n.6000km ajettu ja vaihteistoöljyt vaihettu 2 kertaa.
Darian199
Pyörä:
Cpi SM PRO -08, Yamaha WR 125x, Yamaha Neo's 1998, Yamaha Dt 50 -10, Yamaha Dt Lc "125" -86
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
15.8.2010 10:20
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut Darian199 » 19.2.2013 22:08

itellä oli saman kaltane ongelma oman cpin kans mutta vika oli siinä että vaihdepoljin oli taittunut niin paljon että otti mg poskeen kiinni niin ei noussut tarpeeksi.... :D
"Kaikki on sallittua jossei jää kiinni"
ALzZuu
Pyörä:
Ktm 125 exc -12
Paikkakunta:
Myllykoski
Liittynyt:
7.2.2011 20:16
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut ALzZuu » 19.2.2013 22:18

Mulla on kyl ihan suora se vaihepolin ja ajoin viel tol pari päivää sit?
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 20.2.2013 10:09

toi cpin motti on aika tarkka vaihteiston prikkojen välyksistä että jos on kulunut kunnolla niin vaikuttaa vaihteiden siirtoon ja tosta pätkimisestä korkeilla kierroksilla niin se taitaa lähennellä tyyppivikaa, on meinaan niin monella tota ja vastausta siihen kaipaisin itsekin, on kokeiltu vaihtaa tulppaa, suutinta, manuaali ryyppyä jne. mutta sama vaan jatkuu edelleen. pitänee investoida uuteen cdi poksiin keväämmällä josko olis apua :)
¿
zimi954
Pyörä:
MIkilon m96-sbn125
Paikkakunta:
orivesi
Liittynyt:
22.7.2012 22:45
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut zimi954 » 20.2.2013 10:47

hessuhopotin kirjoitti:toi cpin motti on aika tarkka vaihteiston prikkojen välyksistä että jos on kulunut kunnolla niin vaikuttaa vaihteiden siirtoon ja tosta pätkimisestä korkeilla kierroksilla niin se taitaa lähennellä tyyppivikaa, on meinaan niin monella tota ja vastausta siihen kaipaisin itsekin, on kokeiltu vaihtaa tulppaa, suutinta, manuaali ryyppyä jne. mutta sama vaan jatkuu edelleen. pitänee investoida uuteen cdi poksiin keväämmällä josko olis apua :)


ite laitoin ducatin täydelliset sähköt ni nyt pelaa tosi hyvin, jos ei sitä kiertokangen katkeamista lasketa :D
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut Kääntä » 20.2.2013 13:39

Se kiertarin vaihto nyt ei vaan oo "prässää vanhan pois ja uuden tilalle"-homma.
Sun pitää tietää välykset, kellottaa se suoraan jne. Ei liian kova homma tehdä ite, mutta pelkällä prässillä sitä et saa tehtyä, ja ensikertalaiselta voi tovi vierähtää.

Vaihdepolkimen palautusjousen katkeeminen on tyyppivika, se selvenee hyvin yksinkertasesti sillä että isommalle vaihtaessa polkasee ihan hellästi vipua alaspäin vaihdon jälkeen, ja pienemmälle vaihtaessa nostaa. Sen tuntee kyllä ku pikkasen naksahtaa.
Jousen vaihto on suht helppo ja nopee homma, mut joutuu lohkot purkamaan.
zimi954
Pyörä:
MIkilon m96-sbn125
Paikkakunta:
orivesi
Liittynyt:
22.7.2012 22:45
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut zimi954 » 20.2.2013 13:56

Kääntä kirjoitti:Se kiertarin vaihto nyt ei vaan oo "prässää vanhan pois ja uuden tilalle"-homma.
Sun pitää tietää välykset, kellottaa se suoraan jne. Ei liian kova homma tehdä ite, mutta pelkällä prässillä sitä et saa tehtyä, ja ensikertalaiselta voi tovi vierähtää.

Vaihdepolkimen palautusjousen katkeeminen on tyyppivika, se selvenee hyvin yksinkertasesti sillä että isommalle vaihtaessa polkasee ihan hellästi vipua alaspäin vaihdon jälkeen, ja pienemmälle vaihtaessa nostaa. Sen tuntee kyllä ku pikkasen naksahtaa.
Jousen vaihto on suht helppo ja nopee homma, mut joutuu lohkot purkamaan.


joo no ei oo aikasempaa kokemusta tosta kiertokangen vaihdosta et kattoo ny miten menee, koitin kyllä netistä katella että miten kuuluis tehä mutta ei sieltä semmosta varmaa tietoo saa, et jos sulla on kokemusta ni jos voisit vähän kertoo että miten pitää toimia ni san sen kyllä tehtyä :D
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut Kääntä » 21.2.2013 11:57

En koskaan oo kiertaria vaihtanu, mutta nähny kyllä vaihdon ja periaate tiedossa. Kaveri kerran yritti, ja homma töppäs siihen ettei saanu tappia irti työkalujen puutteen vuoksi.
Ite veisin varmaan koneistamolle, olispahan sitte mielenrauha kun ekaa kertaa käynnistää.
zimi954
Pyörä:
MIkilon m96-sbn125
Paikkakunta:
orivesi
Liittynyt:
22.7.2012 22:45
Re: CPI SM/SX

ViestiKirjoittanut zimi954 » 21.2.2013 14:04

Kääntä kirjoitti:En koskaan oo kiertaria vaihtanu, mutta nähny kyllä vaihdon ja periaate tiedossa. Kaveri kerran yritti, ja homma töppäs siihen ettei saanu tappia irti työkalujen puutteen vuoksi.
Ite veisin varmaan koneistamolle, olispahan sitte mielenrauha kun ekaa kertaa käynnistää.

juu ite en oo ikinä edes nähny miten homma toimii, mutta isäpuoli kuulemma taitaa sen. oli vaihtanu veljen kaverin pv:n kiertokangen viilapenkissä kun ei prässiä löytyny, ja yhyvin kuulemma toimi.. niin kai se sitte menee toi yhtä hyvin :D saa vaan nähä mitä tulee :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista