Derbin huolto ja ongelmat #3

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Shape » 14.5.2015 22:06

notreal911 kirjoitti:Meillä siinä paisuntasäiliössä kyllä kiertää neste koko ajan ja lämpiää, eli sylinterinkannessa olevasta pienestä nipasta menee letku paisuntasäiliöön ja säiliöstä toista letkua pitkin syylärin yläreunaan, kierto näkyy säiliön läpikuultavan kannen läpi.


Aivan tosiaan, unohtui tämä kaasarin nestekierroilla varustettu malli. Mutta jos kyseessä on tämä karvalakkimalli, niin silloin neste ei kierrä säiliön läpi, kun sinne menee vain yksi letku jäähdyttimestä.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
agjuu
Pyörä:
Derbi Senda R 50 -98
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
19.12.2014 22:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut agjuu » 14.5.2015 22:26

Millain tuo derbin analoogimittari vaijjeri on kiinni mittarinpyörittäjässä? roikku vaan vaijjeri kun ihmettelin miksei mittari näyttänyt mitään
vnevala
Liittynyt:
30.3.2015 14:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut vnevala » 14.5.2015 23:22

onkos kytkinlevyt=vaihderattaat? ja oisko järkevää vaihtaa kytkinlevyt/vaihderattaat kun tulee välivapaita ja ei mene välillä vaihteet isommalta pienemmälle vaan lyö tyhjää... :(
tarvis pikasta apua :)
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 14.5.2015 23:34

Kytkinlevyt eivät ole sama asia kuin vaihderattaat :D

Kytkinlevyt toimivat nimensä mukaisesti kytkimessä, eivätkä vaikuta vaihteiston toimintaan.

Kannattaa vaihtaa vaihteistoöljyt (esim. Castrol MTX) ja katsoa auttaako ongelmaan. Jos välivapaita/vaihteen putoamisia/muuta toimintahäiriötä ilmenee häiritsevästi, niin vaihdelaatikkoa auki ja kuluneita tai rikkinäisiä osia vaihtoon.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
vnevala
Liittynyt:
30.3.2015 14:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut vnevala » 15.5.2015 19:22

jos aion laittaa rabasaan tommosta vaihteistoöljyä http://www.motonet.fi/fi/tuote/593044/M ... teistooljy niin laitanko vaihteistoöljyn sekaan moottoriöljyä? eikös ne kumminkin samasta reiästä kaikki öljyt pistetä sinne koneeseen vai onko vaihteisto öljylle joku oma rööri :s
tarvis pikasesti apua :)
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut notreal911 » 15.5.2015 19:33

Öljy joka sinne kuuluu on PetronasinTutela Matrix gear oil 75W-85
eikä muuta sekaan. Tuo Motonetin öljy saattaa sopia tai sitten ei, kytkimen toiminnasta sen sitten huomaat, eroja on.
Joukkoon ei sekoitetan "moottoriöljyä" se on mopossasi sama kuin 2-T öljy ja sitä laitetaan tuoreöljy säiliöön tai sekoitetaan bensiinin sekaan.
ylihessu
Pyörä:
70cc Yamaha dt -08, Derbi x-treme 09, Yamha bw's -98
Liittynyt:
14.9.2014 11:00
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut ylihessu » 15.5.2015 20:48

Ostin turbokitin kokoputkiston,13/52 välit, 14mm vakio kaasari, 90 suutin, vaikka kierrokset on melkein tapissa nii hyytyy ylämäkiin ja jos tipun isommalla vaihteella piikiltä nii täytyy vaihtaa muutama vaihe alas (eli vääntöä todella vähän). Vai johtuuko tuo kaikki vaan noista välityksistä ja ylävääntöisyydestä? Aika hurjalta tuntuu että jos on 12k kierroksia nii hyytyy pieneenki ylämäkee. Hyvin kiihtyy ja ottaa piikkiä mutta muuten ei tykkää vääntää. Ja yksi iso seikka on että vääntöähän oli ennen teharia kurittomalla vakioputkella ihan hyvin (11/52) Auttakaa jos on ideoita.
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 15.5.2015 21:00

Ite oon alkanut käyttää vaihelootassa Teboilin täyssynteettistä EP 75W-90 öljyä. Ei mitään moitittavaa, vaihteet ja kytkin toimii kuin unelma. Parasta öljyä hinta-laatusuhteeltaan mitä oon kokeillut. Saa ainakin tarjoustalosta ja tokmannilta (alle 10e/l).
¿
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Shape » 16.5.2015 6:45

En kyllä suosittele ketään käyttämään kyseistä öljyä, koska siinä ei ole kytkimelle tarkoitettuja lisäaineita.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 16.5.2015 11:26

Mites ku tos mun derbissä (Derbi Senda Xtreme R 2008) ku puristaa jalkojen väliin eturenkaan ja kääntää tangosta ni sitä pystyy liikkuttaa molempiin suuntiin vaikka kuinka paljon. (kuuluu vinkumista kun kääntää) Rengas ei ole löysästi kiinni mutta tuntuu että etujouset on jotenkin huonosti jostain. Ajossa huomaa esim metsässä kun yrittää kääntyä paikallaan ja eturengas ottaa jostain kiinni niin näyttää kuin olisi etulokari vinossa. En tiiä sit et paljonko toi haittaa kun ei ainakaan liikkeessä ollessa tunnu, mut olis se hyvä et se eturengas menis samalla tavalla ku tankoki :D
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 16.5.2015 11:31

Höpö höpö. Jos siitä puuttuisi joku tärkeä moottoriöljyn osa, niin uskoisihan sen huomaavan käytössä. Mitään poikkeavaa en oo kuitenkaan havainnut sen talven ja kevään aikana, jona oon käyttänyt tota öljyä. Kytkin pitää ja kytkin vapauttaa erittäin hyvin, etenkin kun kone on kuumentunut ajossa, eikä levyissäkään ole ollut havaittavissa ennenaikaista kulumista tai mitään muutakaan poikkeavaa. Joten öljy kyllä sopii märkäkytkimelle erinomaisesti. Tätä ennen käytin Castrol MTX:ää, joka oli muuten ihan hyvää halpisöljyä, mutta ei vaan tykännyt korkeista lämpötiloista, vaan toimi parhaiten koneen ollessa ns. "puolikuuma".
¿
KRR
Liittynyt:
24.4.2015 10:07
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut KRR » 16.5.2015 13:26

Moro! Osaisko joku kertoo vanhan rabasan (-05) vesipumpusta.eli mulla meni stefa ja se hyrrä ( hyrrässä oli reikä) se koko vesipumpun tila oli ruosteessa sekä koneesta tuli erittäin paksua valkoista nestettä. Mulla on vesipumpun korjaussetti, miten tää hyrrä laitetaan takasin kiinni koska tuntuu ku sen laittaa ihan perälle sinne tankoo nii se ei pyöri?? Apuja!:)
Tribzeq
Liittynyt:
19.7.2014 0:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tribzeq » 17.5.2015 12:41

Mikäs voisi olla vikana kun kiihdytän mopolla ja pysähdyn (tietysti laitan kytkimen pohjaan) niin kierrokset eivät tasaannu vaan pysyvät helvetin korkealla ,mutta sitten kun päästää kytkintä jonkin verran niin ne tasaantuvat. Olisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa mistä on kyse.
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 17.5.2015 13:50

Imukaula todennäköisesti vuotaa alatiivisteestä tai kumikurkusta. Kokeile kiristää pultit ja klemmarit, jos ei auta, niin vaihda tiivisteet.
¿
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut notreal911 » 17.5.2015 20:28

Atteeh: Tarkistappa etupumppujen kiinnitykset ylä- ja alakolmiosta, vaikuttaa kuin pääsisi sieltä liikkumaan ohjausta käännettäessä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista