Monkey viritys ja tekniikka

rabetius
Liittynyt:
1.8.2012 19:44
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut rabetius » 15.6.2013 23:52

Jos rupeisin tohon mankin alkuperäseen alakertaan tekeen remppaa niin mitä pitää vaihtaa? :)
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 16.6.2013 2:19

Kaikki mitä paskana/kuluneena, mutta jos pelkkää huoltoa niin varmaan koneen laakerit (neulalaakerit ei kulu kauheasti, niitä tuskin kantsii alkaa vaihtelemaan), mahdollisesti vaihderattaita jos jostain puuttuu hampaita tai ovat oikein kuluneet, sekä vaihderummun haarukat voi olla kuluneet (siinä tuntuu sellanen porras jos on kulunut). Pahimmassa tapauksessa sulla on kiertokankikin kulunut senverta väljäksi että tuntuu päittäisvälystä, sillon pitää kietari vaihtaa.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
keetsy
Pyörä:
Honda Monkey Z50J -91
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
5.4.2012 23:08
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut keetsy » 16.6.2013 12:46

Öljypumppu (välykset) kannattaa tarkistaa, myös kytkin (levyt).
rabetius
Liittynyt:
1.8.2012 19:44
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut rabetius » 16.6.2013 14:47

tarkotin niinku lähinnä et mitkä laakerit sielt pitäs vaihtaa
Mie71
Liittynyt:
16.6.2013 23:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Mie71 » 16.6.2013 23:21

Hei
Luin ketjuja läpi, mutta en löytänyt joten rohkenen kysyä.

Ihan perus-monkey, 90 luvun alkuvuosilta. Tarkka vuosimalli ei tiedossa, voiko sitä mitenkään selvittää?

Mutta mitä piti kysymäni on miten monkeyyn saisi hieman lisää vauhtia, ettei kaikki kiinan-skootterit ohittelis :) Pakoputki on porattu, mutta mitään ohituksia en haluaisi tehdä. Saisiko nopeutta lisää hammasrattaita vaihtamalla? Ja montakohan piikkiä eteen ja taa?

Toinen ongelma, vilkut. 6V systeemi, miten ja mistä helpoiten. Kuvia, ohjeita, kaavioita, linkkejä sarjoihin tai vilkkuihin jotka saa helposti ja kätevästi kiinni. Ja jonkinmoinen kytkinkin pitäisi laittaa. Apua tai oikeammin neuvoja kaivataan.
Eri asia sitten on, sopiiko Monkiin vilkut ;)
-rampe-
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
20.5.2012 0:15
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -rampe- » 19.6.2013 22:21

Mikäs suutin ois sopiva pz19 kaasuttimessa?
Tekniikkana:
110cc kone
PZ19 kaasutin
sopiva imukaula
bilteman ilmanputsari
vakioputki
15/42 välit

Riittää oikeastaan että saisi jonkun suuntaa antavan suutin koon. 8)
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 23.6.2013 22:03

Mikä suutin on nyt ja käykö rikkaalla vai laihalla? Jos käy paljon rikkaalla niin alottaisin jollain 10 kokoa pienemmällä, jos käy vähän laihalla niin 5 kokoa isompaa sisään jne.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Polle03
Liittynyt:
23.6.2013 22:27
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Polle03 » 23.6.2013 22:34

olisin mankiin gianelli tehoputkea ostamassa. antaako miten paljon tehoja ja pitäskö isompaa kaasaria laittaa? iten hyvin aito mana kestää ton gianellin?
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 24.6.2013 0:12

Elä gianelliä osta melko tukkonen putki, mitä kuullu puhuttavan. Ennemmin vaikka joku minikrossin putki käytettynä mikä manaan modattu.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Stemppa
Liittynyt:
21.5.2013 14:55
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Stemppa » 24.6.2013 16:43

Mites kun tilasin 12 piikkisen eturattaan vakion tilalle ni sen "stopparin" mutterireiät ei sovi uuteen rattaaseen. Jotenka mista saisi tälläisiä stoppareita tilattua?
naapuri
Pyörä:
peugeot xp street evo3, hyena evo, aprilia sx ja sr, honda monkey 93
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
23.4.2012 21:47
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut naapuri » 6.7.2013 11:52

wandamotorilla muistaakseni on.
Stemppa
Liittynyt:
21.5.2013 14:55
Re: Vs: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Stemppa » 6.7.2013 12:04

naapuri kirjoitti:wandamotorilla muistaakseni on.

Kiitoksia, löytyi.
Stemppa
Liittynyt:
21.5.2013 14:55
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Stemppa » 7.7.2013 21:29

Mittasin sen mun rattaan koon ni se on 16mm vaikka wandamotor sanoo että 13mm on mankeihin. Mulla siis jincheng manki, onko tämä syy?
-rampe-
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
20.5.2012 0:15
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -rampe- » 21.7.2013 21:50

Moro! Harkinnassa olis mankiin uuden ja isomman moottorin osto.
Eli kumpaa moottoria porukka suosittelis? YX125cc vai Lifan 125cc?
Ja uutena kaupasta tietenkin ostaisin. Olisiko vielä joku muu laadukas moottori ja mahdollisimman halpa? Mielellään tulisi olla 125cc-->
Kiitos ja kuittaus näin etukäteen! :)
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle
L3rpe
Liittynyt:
15.4.2012 16:19
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut L3rpe » 22.7.2013 13:55

Löytyyhän sitä Zongshen-merkkistä ja joitain muita. Itse varmaan ostaisin ennemmin YX:än. Toisaalta ei noissa moottoreissa kovin isoa eroa ole, mutta pidän kuitenkin jostain syystä YX:ää parempana. :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista