Aprilia RX/MX

_krisuu
Pyörä:
Aprilia RX Racing Black Matrix -05vm
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut _krisuu » 13.2.2012 22:35

LaNaGGi kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Olenko minä ainoa, jonka mielestä nämä kaikki uudet mopot näyttävät ihan samalta?

kytkimeen kannattaa samalla, kun noita levyjäkin uusii, ja kytkimen avaa, uusia laakerit (en tarkkaan tiedä mimmonen kytkin näissä on, mutta kai siellä ainakin jonkunmoinen painelaakeri on ja sitten joku liukulaakeri?)

ei siä mitää tollasia kai oo :D ja jos on nii ne on lohkojen sisällä ja ei oo mitää hyötyä lähtee avaa lohkoja paitsi kytkinkoppa vaa irti. siä kytkinakselin sisässä on vaa sellanen tappi joka työntää painelevyä(?) ja tapin jälkee tulee kuula ja pidempi ja suora tappi :D ja kannattaa varoo ettei se kuula tipu sieltä koneesta, makso 11e maahantuojalta :D http://www.mp-osat.fi/aprilia/index.php ... ry_id=2303
tuolla sivulla ny on aika hyvi noita räjäytys kuvia kannattaa tulostella noita ja tutkia ne huolel

Moikka, laitoin mopon käymään ja kiristin sen jälkeen vaijerin, ei irrottanu tuo kytkin ollenkaan...
(olen kokeillut jo monesti)

Kuula on tallessa, tarkistin juuri että onko se vielä siellä kun epäilin että tää sohlaaminen voisi johtua siitä jos se on joskus tippunut.
Laakerit olisin uusinut jos siellä semmosia olis ollut, kytkinjouset olis tietty voinu samalla ostaa, vaikka eipä se niistä voi kiinni jäädä tuo propleema.
kytkinpakettia odotellessa... vika ei voi kyllä olla mikään kauhean monimutkanen en ollenkaan usko, mutta nää oireet on vaan vähä hassuja. :D
M: -Oik. takasivukate (valkoinen, kunto hyvä!) Rx racing 05
-Arrow-putkisto (e-hyv, uudempi!) Rx racing 05
O: -Vas. takasivukate (valkoinen) Aprilia RX Racingiin 05
LaNaGGi
Pyörä:
Tm 125 vrx, Aprilia Rx 70cc

ViestiKirjoittanut LaNaGGi » 13.2.2012 22:52

mulla oli iha sama ongelma ei irrottanu si millä :D kerran tein sillein että ajoin 1. vaihteella ja kytkin pohjassa eteenpäin (liikku vähän) ja huudatin konetta nii si yhtäkkiä se alko irrottaa ;O se toimi hetken iha hyvi ja irrotti ja pysty pysähtyy kytkin pohjassa ja tällee mut sitte se taas hajos :D mut uskoisin et korjautuis sillä et ostat uudet levyt ja vaikka vaihdat välilevytki jos siltä tuntuu :) sitte vaa uitat niitä levyjä öljyssä iha kunnolla vaikka yön yli ja lyöt heti märkänä kiinni ja kasaat konee nopeeta ja öljyt konee sisää ettei kerkee kuivumaa ja lyöt käymää :D
[peltsi
Pyörä:
Ex. Suzuki TS 50 XK nyk. Suzuki PV-97 ja Suzuki PV-92

ViestiKirjoittanut [peltsi » 14.2.2012 16:43

Mitä kannattaa otta huomioon jos on ostamassa tämmöstä 1998 mallin RXää? Tyyppiviat? Bensan kulutus kurittomana tai enemmän viritettynä?

Mulla ois vaihtoehtona tämä tai MBK X-Limit -04. Sanokaapa jotain mikä saa ostamaan Aprilian tai sitten ei :D
Paljonko muuten kehtaa pyytää rempatusta AM6 koneesta ilman pyttyä ja kantta tai sitten pytyllä ja kannella.
Japanilainen se olla pitää. PV-Foorumi
Korone

ViestiKirjoittanut Korone » 14.2.2012 17:19

[quote="[peltsi"]Mitä kannattaa otta huomioon jos on ostamassa tämmöstä 1998 mallin RXää? Tyyppiviat? Bensan kulutus kurittomana tai enemmän viritettynä?

Itsellä on toiminut ainakin aina moitteettomasti, ja sitten kulutus on mielestäni kohtalainen, teharilla 5-7l/100km ja kurittomana n. 4.5-6l/100km, tai racing malleissa on tosin se kun mittarin saa nollattua. Ja mikäli ei toimi mittari racingissä, niin näissä on pattereilla toimiva mittaristo joten ne kannattaa chekata. Mutta ei kannata kilometrejä miettiä vaan kuntoa :)
LaNaGGi
Pyörä:

ViestiKirjoittanut LaNaGGi » 14.2.2012 17:56

[peltsi kirjoitti:Mitä kannattaa otta huomioon jos on ostamassa tämmöstä 1998 mallin RXää? Tyyppiviat? Bensan kulutus kurittomana tai enemmän viritettynä?

Mulla ois vaihtoehtona tämä tai MBK X-Limit -04. Sanokaapa jotain mikä saa ostamaan Aprilian tai sitten ei :D
Paljonko muuten kehtaa pyytää rempatusta AM6 koneesta ilman pyttyä ja kantta tai sitten pytyllä ja kannella.

pystykkö linkkaa sitä apriliaa tänne? ja moottorin kunto olis hyvä tietää et millo viimeks rempattu ja mitä vaihdettu. esim mulla kampiakseli kesti 28tkm kurittomana. kytkinki kannattaa tarkistaa ja vaihteet tietenki :D ja ei mopot ny mitenkää liikaa kuluta bensaa etten sitä miettis ekana mopoo ostaessa. ja sylinterisarja (mäntä, sylinteri yms) maksaa sen 200e uutena nii sitä kannattaa miettiä :) toivottavasti oli vähä apua
-jussi_
Pyörä:
Aprilia SX50 USD

ViestiKirjoittanut -jussi_ » 14.2.2012 22:01

[peltsi kirjoitti:Mulla ois vaihtoehtona tämä tai MBK X-Limit -04. Sanokaapa jotain mikä saa ostamaan Aprilian tai sitten ei :D

Itellä oli ensin -05 RX jossa vain erilaiset katteet ja kaasari(?) -98 verrattuna niin heti DT:hin vaihdon jälkeen rupesin katumaan, koska alusta aivan onneton DT:ssä joka siis sama kuin X-Limit. Lisäksi kova/liian pehmeä penkki ja ahdas kone tila.
RX:ssä on hyvä penkki, mukava ajo-asento, Marcozzhin USD-keula ja Sachin kaasuiskari linkustolla takana. Ja tähän mennessä en ole varmaankaan parempaa moperia ajanut ja ens kesänä olis jo autokorttia ;)
Osta hyvä mopo: http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 0/id23659/
Tapra

ViestiKirjoittanut Tapra » 14.2.2012 22:08

Voiskos joku katsoa että mihinkä se paisuntasäiliän alaosasta lähtevä letku menee/ laitetaan?
LaNaGGi
Pyörä:

ViestiKirjoittanut LaNaGGi » 14.2.2012 22:34

Tapra kirjoitti:Voiskos joku katsoa että mihinkä se paisuntasäiliän alaosasta lähtevä letku menee/ laitetaan?

tarkotakko alkukäyrästä lähtevää metalliputkee vai mikä onkaa? :D mulla se oli tukittu mut uskoisin et menee ilmanputsarii, korjatkoo joku jos oon väärässä
Tapra

ViestiKirjoittanut Tapra » 14.2.2012 22:38

Sitä en tarkottanut. Vaan jäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliötä joka on öljysäiliön vieressä.
numberone
Pyörä:
Derbi ja Räxä

ViestiKirjoittanut numberone » 14.2.2012 22:42

En oo ihan varma, mut mul menee joku pieni letku syylärin korkkii. Tulee mun mielest paisuntasäiliöstä.
Aprilia Rx 70cc
LaNaGGi
Pyörä:

ViestiKirjoittanut LaNaGGi » 15.2.2012 15:24

jäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliö? tarkotikko syyläriä? ja siis missä sulla on letkun toinen pää nyt kiinni? mulla meni syylärin korkkiin joku pieni letku joka irtoili välillä ja sillä ei kyl ollu mihinkää mitää vaikutusta kait :D
Tapra

ViestiKirjoittanut Tapra » 15.2.2012 18:30

Edelleenkin tarkoitan paisuntasäiliötä......... korkkiin menee yks letku paisuntasäliliöstä (ylemmästä nipasta) mutta mihinkäs se alempi menee vai onko mulla noi letkut väärässä järjestyksessä? Ei tartteis kun ottaa tankki irti ja katsoa että mihinkä se menee vai meneekö minnekkään.
LaNaGGi
Pyörä:

ViestiKirjoittanut LaNaGGi » 15.2.2012 18:54

nii onko kyse ny tästä vanhemmasta räxästä <-05 vai uudemmasta 06->? koska mulla ei lähteny paisarista mitää letkuja minnekkää ja mulla oli -04
Tapra

ViestiKirjoittanut Tapra » 15.2.2012 19:43

http://www.mp-osat.fi/aprilia/index.php ... ry_id=2511 tuossa. tuo öljysäiliön oikealla puolella oleva pikkunen pömpeli. mihin nuo letkut tulee?
LaNaGGi
Pyörä:

ViestiKirjoittanut LaNaGGi » 15.2.2012 20:24

Tapra kirjoitti:http://www.mp-osat.fi/aprilia/index.php?page=category&category_id=2511 tuossa. tuo öljysäiliön oikealla puolella oleva pikkunen pömpeli. mihin nuo letkut tulee?

itelläni ei ollu ainaskaa tuorevoitelu käytös ja kaikki letkut tosta pullosta oli irti joten uskoisin et littyy tuorevoiteluu. kannattaa kattoo kaasari et siä on kaikki letkut kiinni. ja mitä nestettä tuo pienessäsäiliössä sitte on, tuskin öljyä?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista